Dejlig tråd at få gang i.
For gid man kunne gøre sådan at de 5400 omdr. alle skulle brændes, og fremadrettet kun lave 7200 rpm, eller hurtigere.
Begrundelse:
GAMMEL BÆRBAR:
Acer Extensa 5620
1.83 ghz core 2 duo 1 mb. cache
2 gb ddr2 ram, 667 mhz.
intel GMA x3100 gfx
HARDDISK: seagate momentus 7200.3 320 gb. 7200 rpm
OS WIN 7 64 bit, home premium.
NY BÆRBAR
Sony Vaio E serie.
2.13 ghz Core i3, 3 mb cache.
4 gb ddr3 ram, 1066 mhz
ati HD5650 gfx
HARDDISK: Western Digital WD5000BEVT 500 gb 5400 rpm
I min nye bærbar skulle der gerne sidde en af de hurtigste 5400 rpm, men den computer er virkelig mærkbar, og målbar langsommere end min gamle acer, virkelig ærgeligt da det er min kæreste der skal bruge den mest, og hun er kun glad hvis det går hurtigt, og det gjorde det på den gamle, men Vaio´en virker langsommere. Dog stadig en hurtig maskine, min acer var bare en rigtig hurtig maskine.
Jeg har selvfølgelig formateret Vaioen, og kun installeret drivere, og sådan lidt. Den er slet ikke rodet til med film, billeder, musik, og alt sådan noget som min acer er, dog er aceren stadig hurtigere. Virkelig en skam, da man ikke kan skifte harddisken på Vaioen uden at garantien bortfalder.
Så for guds skyld sørg for at få en 7200 rpm, hvis man vil have glæde af sin bærbar, eller endnu bedre, en SSD. Syntes det er en skam at sådan en Vaio med nogenlunde specs, skal begrænses i ydeevne på sådan en harddisk. Den scorer ikke engang 5.9 i windows experience index.