Min gamle computers grafikkort er gået i stykker, og det har sat gang i et "større projekt". Jeg vil nemlig gerne have en ny computer, men i stedet for at købe en færdig samlet en, vil jeg selv købe delene og samle min egen. Men da det er første gang, håber jeg på at kunne få lidt hjælp af jer garvede it mennesker 🙂
Jeg nyder at spille computer, så det er gaming den skal bygges til. Dog har jeg et loft på 7.000 kr. (+/-)
Fra min tidligere computer havde jeg forestillet mig at bruge harddisken (500GB) samt lydkort (creative soundblaster) DVD afspiller/brænder hvis altså at det skulle blive nødvendigt.
Angående hvilke/hvor meget RAM, hvilken CPU (køler), kabinet, bundkort osv. er jeg simpelthen så meget i tvivl om at jeg håber på at nogle af jer vil hjælpe mig lidt ud her. Jeg synes der er enormt mange begreber på markedet, og da dette er en enorm stor investering for mig, håber jeg virkelig på, at kunne få mig et godt produkt for pengene.
Jeg ved godt jeg spørg om meget, men håbede sådan set bare på at nogle af jer derude havde prøvet det før, og uden at bruge den store tid, ville kunne hjælpe mig markant.