Apples iPad storsælger

Litteratur d.  15. marts. 2010, skrevet af Emillos
Vist: 2510 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 09:54:00
Svar/Indlæg:
14079/622
Selvfølgelig

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 10:01:56
Svar/Indlæg:
2687/71
om jeg fatter det :no:


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 10:08:26
Svar/Indlæg:
1406/100
Den ser da fed ud men.. så heller en lille bærbar 😉


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 10:09:30
Svar/Indlæg:
2211/331
Ja,fatter nada hvordan folk kan falde for det,apple er kun et navn som er hyped helt vildt op,deres produkter er ofte ubrugelige,eller så dyre at det ikke kan betale sig at købe dem,jeg ved godt at mange vil sige innovation og apple går hånd i hånd,men det hjælper ikke hvis det ikke virker eller man er bundet til apple og deres skyhøje priser


G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 10:34:07
Svar/Indlæg:
385/11
Hvorfor giver det ikke mening? Nårh jo, de glemte at skrive "Fucktards Only" på svinet..

Til de penge havde jeg hellere end i7 læggende i skuffen 😎


THC
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 10:43:05
Svar/Indlæg:
286/10
LOL .. den sidste tumpe er ikke fundet endnu 🤡


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 10:54:51
Svar/Indlæg:
576/62

tja..3500.- for en Ebook med webbrowser (uden flash) er jo også en slags penge 😎


BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-03-2010 11:11:04
Svar/Indlæg:
223/2
Apple har genupfundet den lille tavle man havde fæstnet på skolepulten 😛


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 11:19:00
Svar/Indlæg:
1214/62
Det er så til grin altså, Apple fanatikere i en fuckings nøddeskal.....

Men vil sgu hellere have Microsofts "modspil", som vel egentlig ikke er et rigtigt modspil da der var været flere "beta" modeller af den. Den er sådan en slags dobbelt Kindle, den er fed.

Microsofts :yes:

Apple :no:


Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 11:54:15
Svar/Indlæg:
1016/19
Den er sikkert nice nok og imodsætning til IPhone så kan den jo købes som en normal vare i butikkerne i stedet for via et eller andet skod-abonnement. Jeg vil da ikke udelukke at der kunne snige sig en I-padde ned i min taske på et eller andet tidspunkt.

Men jeg fatter tilgengæld ikke at så mange står på nakken af hinanden for at købe første-generationen. Kan nogle huske den første IPhone? Totalt ubrugelig. Eller den første MS Zune? Så den aldrig personligt, men den var nærmest en vits i pressen. Med mindre man er masochist eller super-nørd så køber man aldrig første generation af et helt nyt produkt. Pionerene betaler jo reelt Apple for det privilegium at hjælpe dem med at komme igennem begyndervanskelighederne.

😎



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jowls d. 15-03-2010 11:55:44.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 12:21:22
Svar/Indlæg:
1814/48
@8 Jeg giver dig ret i at Microsoft Courier ser ud til at blive et mere spændende produkt end iPad. Men de to kan vel ikke rigtig sammenlignes?

iPad syntes blot at bringe allerede eksisterende funktionalitet til en ny platform, på mange måder er det blot en større iPod Touch. Fjerner man applikationerne er der intet som iPad kan, der ikke kan gøres bedre på mange af de andre tablets der er lige om hjørnet.

Microsoft Courier derimod syntes at være nytænkning, bygget over visionen om at skabe fremtidens notesbog(digital journal), skabt til samarbejde omkring kreative projekter. Desværre syntes den også at ligge et stykke ude i fremtiden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 15-03-2010 22:22:18.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 12:46:08
Svar/Indlæg:
23132/740
#1

+1


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 12:46:15
Svar/Indlæg:
704/19
apple er sucks, microsoft rocks.
its not a question, its a fact.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
15-03-2010 13:13:10
Svar/Indlæg:
5363/442
#12 Intet kan stilles så simpelt op, der er plus og minus ved alt..


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 13:16:08
Svar/Indlæg:
2038/121
Hvordan kan i svine et produkt så meget til i ikke engang har prøvet endnu, er det ikke lige lovligt overfladisk?


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 13:19:06
Svar/Indlæg:
2687/71
er det ikke lige overfladisk at der er 120000 der har forudbestilt en?


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 13:21:11
Svar/Indlæg:
2038/121
#15 Jo det er det nok også, men er det ikke også overfladisk at i sidder og sviner den til uden at rigtig vide noget om den andet end det i kan se i videoer og på papiret?
Det kan jo være det er noget helt andet når i selv har en i hånden.


#17
Mano
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 13:23:03
Svar/Indlæg:
85/17
#8

Omg. synes det er dig der er til grin + flere af de andre indslag.

Der er da ikke noget rigtigt eller forkert. Er pænt sikker på man kan finde andre der synes det er totalt idiotisk at gå op i OC og store grimme kabinetter. Men betyder det at de har ret? Næ, for det er helt individuelt, hvilke behov og interesser man har. Det der fungerer for dig er ikke sikkert at det gør for en anden og omvendt.

#4

Omg. 10 år?







Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 13:24:21
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 Kunne ikke være mere enig.. !


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 14:15:20
Svar/Indlæg:
2959/206
#17 - Ouch, vi ramte en apple fanatiker hvor det gjorde ondt.


Som jeg lige skrev til en mate på messenger efter jeg så det her;
"Hvis jeg ever skulle have sån en pis ting så skulle den som det mindste understøtte flash.. Men det er vel hvad hyping og god marketing kan gøre.. Sælge useless ting.."

Der er jo allerede bedre alternativer derude, og på vej for den sags skyld.. Sikkert også billigere når det kommer til det.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 15-03-2010 14:15:45.


#20
Mano
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 14:39:42
Svar/Indlæg:
85/17
#17

Er vist ikke ligefrem Apple fanatiker med kun en iPhone købt for 2 mdr. siden og ellers pc for resten.

Men ved godt du ikke kan se hvad jeg skriver .. hvem det så er sørgeligt for.. er igen med hvilke øjne der ser .. du skriver det jo selv .. bedre alternativer .. for hvem? Dig ja! Men ikke for ham/hende som køber en iPad og synes den er det fedeste.

Men som jeg skriver, ved godt du ikke forstår, hvad jeg mener ... at det så er trist ... tja ...

Så vær du nu glad for din pc og lad andre der er glad for noget andet, være det. Det gør dem ikke til idioter.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 14:49:48
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg synes det er meget ensidigt at påstå, at Mac er ubrugeligt. Alt er en smagssag - men at sige, at det man personligt ikke bryder sig så meget om(eller måske ikke engang har prøvet) er ubrugeligt, er ikke en særlig brugbart.

At jeg giver udtryk for, at apples produkter som regl er hypet, er ikke det samme som at de nødvendigvis er dårlige. Apple har en god evne til at lave lækre og intuitive ting, hvilket mange andre firmaer helt sikkert kunne tage ved lære af. :yes:

iPad, synes jeg, virker som et godt stykke legetøj - og fik jeg en forærende, ville jeg da hellere end gerne afprøve den. Men jeg kan ikke umiddelbart se, hvad jeg personligt skal bruge en tablet som iPad til. Så skulle den i hvert fald ikke erstatte min bærbare, men i stedet fungere som supplement - og det virker lidt åndssvagt i mine øjne, at rende rundt med både mobiltelefon, bærbar og iPad hele tiden. Men har man pengene, så... 🙂


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 15:03:37
Svar/Indlæg:
5474/39
Tja Apple er fint nok produkt. Dog kan jeg bedre lide Microsoft os end Mac os.
grunden til jeg bedre kan lide at bruge Microsoft. Det skyldes mere eller mindre emulaeren til Mac. Der er pænt zippede omkring køre mac på en pc... Der ud over er spil typisk lavet til Windows os. 😐

Tja, hvis de lavede noget gps med den, så kunne jeg da se en ide i den. Dog er den i min øjne en Iphone med større skærm. Med nogle andre begrænsninger... 😕


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 15:10:55
Svar/Indlæg:
1704/19
120000 er da heller ikke ret mange, det er jo kun en lille brøk af de mest inkanerede fans som har lagt ordre.

Havde det været i en dansk by de tal kom ja så var det mange men ud af de mange milliarder der nu findes på jorden så er det små tal.

Nogle er til Pc andre Mac, nogle Armani andre Boss osv... skrue uden ende mest imponerende i mine øjne er at der findes ingen andre steder hvor der er så stor en mur mellem fanboys (med tryk på boys) for hvem gider ellers det ballade om andres valg og smag.

Forstår nu heller ikke hyped omkring Mac men de ser sku nice ud hvis det ikke lige var for deres farve valg, men så kan jeg heller ikke forstå wankermark boys men ser jo også at de stille og roligt vælger andre varer med tiden nu det drejer sig om god oplevelse i dagligdagen.

Fuck en kompliseret verden.. Lad os alle gå ud og pisse på et elektrisk hegn og se hvem der står længest 🤣


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
15-03-2010 15:23:27
Svar/Indlæg:
5363/442
#22 At du ikke må bruge OSX på en PC har da intet at gøre med om det er et godt styresystem eller ej.. Men ja, spil er da et issue..


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 15:30:35
Svar/Indlæg:
1978/216
#13 Det vil jeg sq gi #12 ret i, flere af mine venner har både iMac's og iPhone's og jeg har endnu ikke oplevet noget på deres iMac's hvor jeg har tænkt at jeg kunne tænke mig at den funktion i Windows. og den iPhone jeg hadet i 2 måneder, hadet heller noget jeg kunne bruge til noget :) synes den var latterlig irriterende. så derfor blev den solgt.. faktisk scoret jeg 600 kr. på den handel, fik den nemlig for en tusse 😀 og jeg købte en Sony Ericsson Cyber Shot C-510 istedet for 🙂 som er noget mindre. så enkelt er det! 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 15-03-2010 15:33:40.


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 15:55:36
Svar/Indlæg:
1214/62
#19 Ja for søren det gjorde der vist 🤣 🤣 🤣

Glæder mig bare til dem der køber det her, finder ud af "hov, den kan jo ikke være nogen steder".

#17 Ja lige præcis du er til grin, i det jeg nu kun kommer med mit synspunkt, du disser mig når du selv er lige så latterlig at høre på 🤡


torsk2
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 16:35:24
Svar/Indlæg:
122/3
sidtse gang jeg hørte så meget lort blive lukket ud var vist som bumset teenager. og det gælder både de pc og mac fans der har komenteret herinde....

når man læser mange af komentarene er man da ikke i tvivl om at mange af "forfatterne" er ca 14-16 årige eksistenser der sider og prygler pikkemand mens de sider og glor på deres overclockede og casemoddede rædsel af en pc 🙂
men kan da godt se at man aldrig kan få for meget lys og sære farver....lilla og grøn er jo indbegrebet af klasse og stilrent design

beklager den verbale bøvs....🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af torsk2 d. 15-03-2010 16:42:13.


tobiasds
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 17:25:50
Svar/Indlæg:
257/15
Synes da det er et smart design, men kunne ikke lige se mig selv hive en Ipad op af tasken og begynde at skriv noter eller gå på nettet, kan faktisk slet ikke se hvornår den er smart at bruge. For mig ser det ud som om der er bedre alternativer til alt den kan. 🙂


Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 17:53:18
Svar/Indlæg:
97/21
Er det meget anderledes/bedre at være Apple hater end fanboy?

Der er ingen af jer der har prøvet iPad og allerede kan I konkludere at den er en gang hypet lort?

Jeg fatter det virkeligt ikke. I råber op om at Apple fanboys er dumme/godtroende/naive mm. fordi de blindt køber et Apple produkt de ikke har prøvet, men samtidigt så rakker i selvsamme produkt ned, uden at have prøvet det?

iPad er ikke for alle mennesker, det tror jeg godt vi kan blive enige om. Der vil altid være folk som ikke kan forenes med Apples lukkede systemer og måde at gøre tingene på. Fred være med det.

Jeg skal have en iPad, fordi den kan opfylde nogle behov jeg har: En lettilgængelig digital kalender og adressebog (som ser übernice ud), en casual-browser som man kan sidde med i sofaen, hurtig adgang til at programmere optagelser på TV-serveren uden at skulle tænde computeren eller tv'et, en lækker touch fjernbetjening til Squeezebox/sonos (hvad vi ender med at købe), en fælles adgang til en online indkøbsliste, som sync'er til min iPhone og kærestens HTC Hero (no more papir-indkøbslister!), en lækker fotoramme, hurtig adgang til diverse online tjenester via native apps (rejseplan, fodboldresultater, Youtube, Facebook, IMDB mm.) samt en enhed hvor jeg kan spille nogle af de tonsvis af spil som findes i App Store og hvor en stor del af dem underholdnings- og interfacemæssigt ligger et godt stykke over diverse online flash spil.
Udover det kommer den også til at kunne bruges som e-bogslæser (men jeg ved ikke hvor meget jeg vil bruge det) og man kan rode med regneark, tekstdokumenter og "powerpoint" præsentationer på den (dog via iWork-programmer der koster $9,99).

Vis mig en anden enhed som kan det samme som ovenstående, på en lige så elegant måde som iPad (hvis man bare marginalt kan overføre brugeroplevelsen fra en iPhone til iPad, og det går jeg ud fra man kan) til samme pris.
Og nej, netbooks tæller ikke. De fylder væsentligt mere, både klappet sammen (hvor man ikke kan bruge dem) og slået ud, deres tastatur er ikke godt at skrive på i længere tid, så fysisk tastatur er ikke et argument, trackpads er ofte af middelmådig kvalitet og det samme er hardware/skærm.


Microsoft Courier ser spændende ud, men hvad ved vi egentligt om den anden end nogle showcase-videoer? Jeg har stadig ikke set noget som helst IRL af den. Det kan være at alt det vi har set, kun eksisterer som video-præsentationer og måske noget fungerende software.
Jeg har ikke gennemskuet hvordan dens interface fungerer, for det ser for mig utroligt belejligt ud, den måde der bliver navigeret rundt på i de videoer jeg har set. Det virker ikke som et fungerende interface, men mere som et mock-up af hvordan det kunne fungere, i den perfekte verden.
Hvis deres interface virkeligt fungerer sådan, hvis de har både fungerende hardware og software og hvis det er intuitivt at bruge, så tager jeg hatten af for Microsoft, for så tror jeg virkeligt de har fat i noget revolutionerende.
Indtil da så beholder jeg en vis portion skepsis overfor den, men jeg ser frem til at de lancerer den.

Den ville stadig ikke passe til mine ovenstående behov. Jeg ser min kommende iPad som noget der hører til i mit hjem, ikke noget jeg skal have med mig rundt, ligesom min telefon eller en bærbar.
Men hvis den er fed nok, så kunne jeg nok opfinde nogle behov der gjorde det umuligt for mig at undvære den 🤣


squarna
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 18:18:43
Svar/Indlæg:
56/12
Jeg kan bare ikke se fordelen ved en Ipad. Dens specs er ikke ligefrem noget råbe hurra for. Og jeg synes sgu ikke designet kompenserer for specs, taget prisen i betragtning.

jeg siger nej tak


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af squarna d. 15-03-2010 18:19:09.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 18:30:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #30

Enig. Funktioner, prisen taget i betragtning, er fuldstændig hul i hovedet. Mere end normalt... selv for Apples produkter.

Jeg lavede denne fesne udregning i sin tid:
Wifi
16 GB: 3.600,-
32 GB: 4.300,-
64 GB: 5.000,-

Wifi + 3G
16 GB: 4.500,-
32 GB: 5.200,-
64 GB: 5.900,-

Kr. 6.000,- ... for hvad?! Og så er skærmen ikke engang lavet af diamant og kan den lave kaffe?

Nøh...

Den kan præcist det samme, stort set, som min iPod touch (32 GB). Skulle jeg bare have en større skærm, kommer jeg til at slippe mindst kr. 4.300,- og så vil jeg sgu hellere have en iPhone, som jeg også synes er alt for dyr.


#32
G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 18:42:10
Svar/Indlæg:
385/11
Lad mig sige hvad jeg mener: Beholder min iPhone, og håber på at jeg ikke bliver nødt til at smide penge efter en iPad.


Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 19:22:49
Svar/Indlæg:
445/32
her er min 10 øre 😎

alle fanboys af Apple i DK er blevet taget ved næsen ( burde se bagdelen ? ) 😛 alle forudbestillinger er ikke blevet leveret .... LOL .... grundet rod i udregningen af færdig pris .... LOL ... det skal vist have flere penge for dem .... LOL ....
ikke fordi jeg har noget imod Apple produkter, noget af det er jeg faktisk lidt imponeret over, men bedste af det hele er at de kan sq bare presse citronen 🤣 også i sidste øjeblik


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
15-03-2010 19:36:32
Svar/Indlæg:
4438/91
#31 .. Det er lige præcis det med specs'ne der sux. Hvis den havde USB og kunne multitaske så kunne jeg måske godt se bort fra at den ikke har flash - hvis den så lige havde kostet 33-50% mindre 🙂


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
15-03-2010 19:44:18
Svar/Indlæg:
2263/307
Man kan sige om Apple's salgsmetoder hvad man vil. Men de laver nogle gadgets der sparker røv. Og deres helt store force er deres Appstore - kæmpe udvalg, og meget let at købe. Jeg vil ikke betale den spids af en jetjager som IPad koster - og slet ikke uden flash understøttelse. Men jeg kunne godt finde på at købe en iPod Touch, til at underholde mig i bussen til og fra arbejde.


torsk2
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 19:44:58
Svar/Indlæg:
122/3
det med flash er jo bare et spørgsmål om tid...det ville langt fra være første gang der blev fedtet lidt med apple´s software 🙂


Jonjak
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 20:10:00
Svar/Indlæg:
91/20
Synes og man bør nævne appels ikke særlig gode service, har vist også være i en del forbrugerprogrammer. Så måske ender man med et utroligt dyrt produktet de ikke vil bytte eller lave...
Det er da også en ting man bør overveje inden man køber fra et firma uanset hvad 😉


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 20:27:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

Ved du hvad jeg synes er dårlig service?

At købe et discountprodukt (ikke for at hænge nogen ud, men det kunne jo være en Acer laptop), lortet går i stykker, og så skal man spises af med et "man får jo hvad man betaler for 😉"

Så er jeg flintrende ligeglad med, om man hedder Acer, Apple, IBM, Lenovo, Dell eller what-ever-the-fuck.

Den slags arrogance, kan jeg bare ikke acceptere. Det værste er, at det forekommer hos alle "gruppereringer"... så jow. Fanatisme er en grim ting.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 20:31:10
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja servicen er nu ikke i toppen efter min mening.

Min kollega mangler da i hvert fald sin Mac Book Pro på 4. uge nu, til sammenligning har konens Dell maskine været til rep. en enkelt gang og den var tilbage efter 5 arbejdsdage.


comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 20:38:22
Svar/Indlæg:
1230/171
Apple iPad :no:

This is what we need: http://www.engadget.com/2010/0...

:yes: :yes: :yes:


#41
G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 20:42:55
Svar/Indlæg:
385/11
#40 :yes:


mickeynygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 21:12:10
Svar/Indlæg:
2/0
Utroligt hvor meget folk kan bashe Mac produkter.

Det er korrekt man betaler en bondegård for produktet, men så får man altså også en super lækkert designet bærbar, lækre materialer, super batteritid, baggrundsbelyst tastatur, et OS hvor man ikke skal døje med antivirus og andet belastende systemkrævende gøgl, en bærbar som ikke bliver varm, og dermed er super støjsvag.

Jeg har de sidste 13 år haft med Windows og PC'ere at gøre, både mobil, mediecenter og hjemmecomputer - Jeg har aldrig haft så få frustrationer over maskiner/os før, som jeg har med mine nuværende Apple produkter.

Vedr. iPad'en - Well, den virker måske for Windows brugere total overflødig, men hvis man har andre Apple produkter er disse så formidabelt godt integreret med hinanden, at det bliver en hel anden oplevelse.

Listen over disse er næsten for lang til at nævne......

Ja, jeg er super glad for Apple produkter, primært fordi det er super flot, stabilt og så virker det generelt bare.


Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 22:03:54
Svar/Indlæg:
97/21
#33: Jeg forstår ikke rigtigt hvad du skriver (måske det bare forstyrrer min læsning at du skriver lol tre gange og bruger en milliard punktummer). Hvad er det for nogle forudbestillinger der ikke er blevet leveret?
Apple har aldrig åbnet for forudbestillinger. De steder man har kunnet forudbestille, har været 100% på de butikkers kappe, og det har da også stået med store bogstaver at der tages meget stort forbehold for prisændringer.

#34: Hvad er vil du med en USB port? Jeg køber ihvertfald ikke en tynd, lækker tablet for derefter at koble alle mulige usb-gadgets til, som så bare gør at jeg ikke flytte den rundt og holde den som jeg gerne vil, fordi der stikker ledninger ud alle vegne.

#35: Helt enig med hensyn til AppStore. Jeg synes folk der basher iPhone/iPad undervurderer den helt vildt. Jeg ved ikke om det er fordi de ikke har prøvet. AppStore er fuldstændigt afhængigshedsskabende. Når først man har prøvet hvor nemt det er at få adgang til de ufatteligt mange programmer, så virker alle andre måder at installerer spil og apps på telefoner som noget fra stenalderen. Jeg tror helt klart at der ligger et kæmpe salgspotentiale for iPad alene i AppStore og de nærmest uendelige muligheder for at kunne få tilføjet nye features.

#37: Jeg har kun en gang oplevet et Apple produkt der gik i stykker. Det var min iPhone 3G hvor skærmen efter et halvt år holdt op med at virke. Jeg afleverede den og inden der var gået en uge havde jeg en ny iPhone.
Der er altid både gode og dårlige servicehistorier hos alle virksomheder.

#40: Som jeg også nævner ovenfor, så ser Courier absolut spændende ud. Problemet er bare at vi intet ved om den endnu, andet end de promo-videoer som er blevet releaset. Alle kan jo lave en fed video der viser et lækkert og intuitivt interface, noget helt andet er om de kan få det til at fungere i praksis. Indtil vi har set en IRL udgave at Courier, så forholder jeg mig med en vis skepsis til den.
Men hvis den er alt det som de viser, og mere til, så skal den nok blive en succes. Den lever bare ikke op til mine behov.


@Flashsupport: Jeg synes det er hylende morsomt at folk basher Apple for at være et lukket system, men stadigvæk brokker sig over manglen på Flash support. Hvordan er det nu lige det er med Flash? Var der noget med at det er Adobes software? Var der noget med at Adobe havde monopol på det?
Var der noget med at der findes en åben standard som alternativ til Flash?

Hvad kommer vi til at mangle når der ikke er Flash på iPad?
- Reklame-bannere (øv hvor ærgeligt)
- Online spil (som er optimeret til styring med enten mus og/eller tastatur og hvor der findes masser af alternativer i AppStore som er optimeret til multi-touch styring)
- Online Video (Flash er generelt ikke et specielt godt redskab til dette, men bruges fordi der på et tidspunkt ikke var det store alternativ. Youtube findes som native App (ser ret lækker ud faktisk) og er desuden igang med at teste en player kodet i HTML5 istedet for den nuværende Flash)
- Hjemmesider kodet i ren Flash (jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været på en side i rent Flash, som enten ikke havde en HTML udgave eller som jeg absolut ikke kunne undvære. Igen, kan vi vende tilbage til det faktum at Flash er lukket software, og at man istedet som programmør bør satse på den åbne standard HTML5).
- ???


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 22:35:03
Svar/Indlæg:
1317/46
Så kom årets mest ligegyldige produkt. Poppet, hypet og ligyldigt. Til alle dem der køber et æblefad fordi det er lækkert, få jer en identitet. Til den tid i får fat i et af fadene så er der allerede tusinder andre der har spildt deres penge på nøjagtigt det samme stykke skrammel. Tusindvis siger at apple er lækkert og smart, hvor ville verden dog være fantastisk kedeligt hvis hele verden var ens, ens huse, ens biler, ens tøj, ens gadget og verden hvor man kun kan gøre en ting af gangen.

Apple har leveret gode opfindelser såsom den grafiske brugerflade, men det er mange år siden, i dag har de lige så meget indhold som X factor(ingen), en service kun Dell ville kunne nikke genkendende til(hvilket er skidt). Nej tak til apple og et stort nej tak til æblefadet.


Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 22:42:29
Svar/Indlæg:
445/32
#43 ........ NÅ ......... 🤣 i dont give a shit som de siger over there ....... 😎


bechdog
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 22:56:44
Svar/Indlæg:
112/12
Hør nu grunden til mac er hyped er det er den bedste virksomhed til at markedsføre sig, og det må man tage hatten af for.

Og ja jeg er nok lidt en mac-mand, jeg kan godt lide ting er lækkert og nemt at bruge, jeg gider ikke side og tweake og alt muligt i mine hverdags "skal bare virke" ting. OC er en hobby for mig men bestemt ikke en livsstil. Jeg kan godt se det smarte i at have en ipad der kan styre mit apple tv med boxee på til at have i stuen, og til at have opskrifter på i køkkenet. Der er den genial, samtidig kan den styre mit musik over sonos. Smart smart smart.

Den kunne aldrig blive en erstatning på min macbook pro. eller iphone (btw den efter min mening smarteste og lækkereste telefon i øjeblikket, jo android er lækkert, men brugerfladen er ikk just køn)

Men apple er ikke for alle.

Men kan bestem ikke forstå at det skal rives ned med det samme, på flere apple forumer bliver Microsoft 7 phone series... eller hvad det nu hedder (fandeme ikke et smart navn, forlangt og man brækker jo tungen af at sige det, men det er marketing) ikke revet ned, har læst flere post, hvor microsoft bliver rost. Det samme er sket for courieren.

Lad nu vær med at have ondt i røven. I kan ikke ændre apple har det godt fortiden. lev med det, bare rolig det forsættere ikke forevigt. Microsoft har fået øjne op for brugervenlighed og det er jo det apple at spillet mest på, og så at de ikke har virus, men med den vækst apple har, bliver der snart et virus marked for macs.

Tag en dyb indånding og, hvis i ikke har noget pænt at sige så hold bøtte, og i ved godt hvem i er der skal dette, det er jeg der snart kommentere det, men lad nu være tak.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bechdog d. 15-03-2010 22:57:24.


Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 23:00:25
Svar/Indlæg:
97/21
#45: Jeg mente det faktisk, jeg forstod ikke helt hvad du mente med dit indlæg. Hvis jeg har misforstået det, så vil jeg da gerne have det uddybet.
Hvis ikke, så lyder det til at dit eneste argument imod iPad er at Apple DK ikke kan levere de iPad som folk har forudbestilt og slet ikke til den lovede pris, hvilket er direkte forkert da Apple DK ikke har haft noget som helst med forudbestillinger at gøre - og så synes jeg ærligt talt det er et lidt tyndt argument.

#44: Hvad så med dem der køber den fordi den opfylder nogle behov som man har til sådan en enhed? Må vi gerne?
Jeg forstår heller ikke helt hvorfor det nødvendigvis er en dårlig ting at have noget som der er andre der har. Hvor mange procent af verdens computerbrugere er det der bruger windows? Skal de så også bashes fordi de ikke har nogen identitet og bare følger strømmen og bruger det samme som alle andre?
Jeg købte ikke en iPhone fordi jeg ville spille smart med den. Jeg købte den fordi den var og er en fantastisk enhed der udover at være en god telefon, kan så uendeligt meget andet, pakket ind i et pænt design med en brugerflade og generel lækkerhed i brugeroplevelsen som jeg stadig ikke mener der er andre som har opnået.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 23:00:57
Svar/Indlæg:
10398/435
Så vil jeg som macbook og iphone ejer tillade mig at joine ind.

Den kan ikke multitaske!!! Man kan checke mail, lukke og gå på nettet. Ikke zappe mellem vinduer. What now? Det gå an på en mobil, men på en ipad?!!?

Den kan ikke snakke sammen med iphone (den feature kommer dog vist).

Sidst, hvorfor skulle man sync'e sin computer med sin computer? Det giver jo ikke mening.

Allersidst, den kan ikke Flash.

Allerallersidst, de har fjernet tastaturet og sælger nu tastatur til den?!

Hov.. og... den er ikke mobil. Forestil jer den i en lomme.
http://www.youtube.com/watch?v... !!! hehe


Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2010 23:51:38
Svar/Indlæg:
97/21
Illuminati: Du sync'er jo ikke en computer med en computer. iPad er netop ikke en computer, men en mellemting mellem en smartphone og en computer.
Hvad mener du også med at de har fjernet tastaturet? Der har aldrig nogensinde været et tastatur på iPad. Ekstratastaturet er jo kun til folk der vil bruge den til lidt mere seriøst skrivearbejde, men til det ville jeg nok selv vælge min laptop istedet.


#50
BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-03-2010 23:53:14
Svar/Indlæg:
223/2
jeg er sq ikk apple fan men denne gang er den sq gået helt galt for Mr Jobs himself 😛

syntes MacBook Pro er vildt lækker og iPod Classic er nice og iPhone er nice meeeen denne iPad er sq lige lovlig klodset efter min smag, det sq ligesom et forstørre en iPhone bare uden Phone delen :D lidt mærkeligt og lidt spild af tid at lave noget man har lavet bare endnu større, thats crazy 😛

syntes faktisk mange Æble produkter er mega nice men prisen er bare lidt for vild og jaja det er design osv bla bla bla, men stadigvæk jeg gider ligesom ikk som så mange andre fjolser at tage et lån bare fordi (yess nogen har pengene men nogen er bare for dumme rent ud sagt og låner penge de ikk har også når de at betale tingene 3 gange når lånet er udbetalt) "JEG SKAL BARE HAVE DEN NYE IPAD" eller "DEN NYE MacBOOK PRO ER BARE ET MUST HAVE!" det er ligesom om at det er lidt fjollet tænkt at det skal koste så meget men pyt skidt, hvis bare der er nogle flere butikker der kan gå konkurs så man kan købe billige Æble produkter så står jeg der med det samme :)

har ikk haft en bedre musikafspiller på farten end min iPod Classic 😲 damn den er god mange gange bedre en Creative Zen og Sony Walkman osv osv, den klasker de andre langt ud af banen jo

jeg kan godt se det logiske i at have den hvis man har et rent Æble-hjem (eller bare har et lækkert Sonos system) men hvis man ikk har det så er den reelt set ikk brugbar til andet end, ingenting, endnu en smid-pengene-ud-af-vinduet-genstand, men har man Æble Tv Æble dit og dat osv osv så er den jo faktisk ret genial for det hele virker bare sammen og det køre bare (eller det skulle det i hvert fald 😴 ) men iPhone kan jo faktisk (næsten) det samme bare med en mindre skærm, men med mulighed for at have med rundt, smart ikk 😛


når jeg er blevet træt af min SE C905 så køber jeg en iPhone 😛 og når jeg vinder i lotto køber jeg en MacBook Pro Alu body 😉

#48 nice klip ;)


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 23:57:02
Svar/Indlæg:
1814/48
@43 Flash er ganske rigtigt Adobes, men det ændrer ikke på at Flash er gratis for forbrugerne og i værste tilfælde kun kræver royalties af de der ønsker at udvikle i sproget.

Med hensyn til de ting du ikke kommer til at mangle er det vel kun et spørgsmål om tid hvornår de kommer på en måde så også iPad kunder bliver ramt.
- Reklamebannere (Gad vide om der ikke er nogen der ser forretningsideen i at lave reklamer der går udenom No Script og kan ramme systemer uden flash? Indtil da har mange med Flash også muligheden for at undgå disse)
- Online spil (Der kan sagtens laves flash spil med touch interface, om ikke andet må det anses som standard input i Flash Lite programmer til mobiltelefoner. Disse spil vil kunne bruges på mange forskellige touch mobiler og kan muligvis på et tidspunkt konkurrere med AppStore)
- Online Video (Her understøtter Flash en del gratis codecs og kan forblive gratis for brugere og udviklere(se næste afsnit))
- Hjemmesider i Flash(jeg giver dig ret, de er sjældent meget værd)

Med hensyn til HTML5 Video og åbenhed er der et problem. Den implementering der syntes at være dominerende(bl.a. brugt af Youtube og Vimeo), bruger H.264 som er patentbeskyttet og i andre implementeringer har kostet royalties at anvende. Disse royalties skal betales af både forbruger og udvikler(eks. betaler både udvikler, producent og forbruger for at anvende licensen i forbindelse med Blu-ray).
Det der gør det gratis at anvende H.264, i HTML5 er at rettighedshaverne, for at opnå at blive en standard og få støtte fra Google, har gjort det royalty free at anvende til gratis distribution af video over internettet. Problemet er blot at dette kan ændre sig efter den 31. december 2015, hvor MPEG LA, der administrerer patentet, tager licensen op til revision.
Problemet med dette kan du læse på http://www.0xdeadbeef.com/webl... der tager et blik på hvordan det er gået andre teknologier introduceret på denne måde.

Apples rolle i HTML5 Video er ikke at de syntes at der skal være et gratis alternativ til Adobes dominerende Flash, havde det været havde de også støttet Theora som HTML5 Video codec, men derimod at de selv er en af rettighedshavere til H.264 og derfor er med i den gruppe virksomheder der fra 2016 kan begynde at tjene på alternativet. De er faktisk de eneste der lancerer en browser der kun understøtter H.264...


Når det kommer til manglen på USB kunne jeg tænke mig at der er nogle der ville foretrække at kunne bruge det tastatur de allerede har, i stedet for at være tvunget til at købe iPad Keyboard Dock, eller tilslutte deres digitalkamera, for at kunne vise friske billeder og video på en større skærm, uden at skulle købe iPad Camera Connection Kit.


mickeynygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2010 00:14:13
Svar/Indlæg:
2/0
"men stadigvæk jeg gider ligesom ikk som så mange andre fjolser at tage et lån bare fordi (yess nogen har pengene men nogen er bare for dumme rent ud sagt og låner penge de ikk har også når de at betale tingene 3 gange når lånet er udbetalt) "JEG SKAL BARE HAVE DEN NYE IPAD" eller "DEN NYE MacBOOK PRO ER BARE ET MUST HAVE!"

Nåja, fordi det er KUN folk der køber Apple produkter der tænker på den måde, Leasy som eksempel har jo KUN Apple produkter.........Come on altså.

Produkterne er dyre, korrekt, og det med at det er "design" er vist kun en brøkdel af prisen.....

Mickey


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2010 00:14:59
Svar/Indlæg:
2175/21
#42 super designet......ahva....designet er da imo en af de vigtigste grunde for mig til ikke at eje et apple produkt.. det er netop noget uden personlighed...se på HTC det er derimod som regel designet så det faktisk ser godt ud også.


xcanner
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2010 00:40:40
Svar/Indlæg:
45/2
Apples hardware er superlækkert. Er utrolig glad for min iphone 3GS, eneste negative er mangel på flash support. Men kan sagtens bruge den (og surfer faktisk en del på den) uden flashsupport.

Har dog ikke selv brug for en iPad, da min iPhone fint klarer det jeg har brug for når jeg ikke er hjemme.

Det jeg hader ved Apple er deres iTunes tvang, det er så hammerende elendigt :'-(

Alle hader MS fordi de har pushet MSN, browser og lignende med deres styresystem, men ingen hader Apple for deres iTunes tvang og ingen retsager imod dem! Jeg har endnu ikke oplevet så negative ting med MS software som jeg har med Apple's lo**.

Min næste iPhone bliver helt klart en android (når hardware/software er modnet lidt mere), ingen grund til at have en super processor i en mobil, der stadigvæk loader en webside langsommere end en iphone 3GS.

Jeg håbede virkelig at Apple og Google ville forsætte samarbejdet,- Apple kunne designe hardwaren og Google softwaren - men sådan skulle det ikke være.

--
Edit:
Mht. flash, så tror jeg ikke det kommer til Apple produkter. Prøv at tænke på alle de kroner Apple ville gå klip af i salg af spil i AppStore.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af xcanner d. 16-03-2010 00:45:23.


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2010 01:20:22
Svar/Indlæg:
312/44
Hej derude.. Jeg skulle bare lige høre: I ved.. Jeg har måske overvejet at købe en iPad når jeg engang har prøvet den..

Er det iorden med jer?
Eller vil i så allesammen svine mig til pga. mit selvstændige valg, der går imod flokken? (i hvert fald herinde).

Ville bare lige høre..

Hilsen en Apple/Microsoft-fanboy


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2010 02:52:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #55

Kun hvis du skriver som du gør, ud fra den antagelse at alle brugerne på HwT.dk er psykotiske fanbois. Så jow, måske du får en lille sviner herfra. Hvis ikke, så må du gerne lige skrive lidt om din oplevelser med iPad'en 🙂


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2010 06:08:26
Svar/Indlæg:
312/44
Hmmm.. Jeg tror nok at jeg lagde vægt på at jeg ville prøve skidtet før jeg traf mt endelige valg omkring iPad'en, så forstår ikke rigtig din hentydning.

Og selvfølgelig mente jeg jo ikke alle her på hwt, men udfra indlægene i denne nyhed, vil jeg nu mene at kunne finde flere haters end fanboys.

Min pointe, som du åbenbart ikke helt fik fat i er at hvis man ikke bryder sig om et produkt, så er der ikke noget lettere i hele verden end at lade være med at købe det og derved ingen skade sket. Det samme gør sig gældende hvis en person vælger at købe produktet - det skader højst ham selv. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det altid ender med sure opstød om et givent produkt - som oftest fra Apple eller MS..

Selvfølgelig skal vi alle have lov at have vores egen mening - eller hvad ?


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2010 08:30:59
Svar/Indlæg:
1317/46
#46 Kan apples produkter ikke få virus? Safari er ifølge hackere det der bedst kan betegnes som en kæmpe stor åben port til din computer.

#50 der kom ordet igen "lækkert", æblefolkets favorit ord. Jeg har ikke selv arbejdet meget med apples produkter, men i en periode havde jeg fået ind i hovedet at iphone måske var et godt produkt til prisen, men det er fortid. Ud fra det jeg har læst så er det ikke ligefrem fordi design(omend det alle ipads og iphones ligner hinanden) på den ene side og god hardware og service på den anden side hænger sammen.


#59
BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-03-2010 11:41:18
Svar/Indlæg:
223/2
#52 haha vidste den ville komme for jeg tænkte på da jeg gik i seng at jeg havde glemt at tilføje at det jo ikk kun er Æble fans der køber på klods...

jeg kender (desværre) flere som har haft den indstilling til tingene som jeg lige skrev det fordi de bare tænkte "MUST HAVE NOOOOOW" skulle jeg nok have skrevet i sammenhæng med det andet, men det er desværre hva man oplever tit...

mange gange er det jo også unge mennesker som er med på det nyeste Æble produkter og de fleste har slet ikk råd til dem, men de skal bare have det alligevel også låner de, enten i banken eller et latterligt forbrugslån, og jeg har desværre oplevet det sidste rigtig mange gange i diverse butikker og tit og ofte er det faktisk når folk enten skal have Æble produkter eller et TV...

så nej det er ikk kun folk som vil have Æble ting som låner, men mange gange er det folk som vil købe Æble produkter som låner fordi de tit ikk har råd til dem...ved også godt at der er rigtig mange som er fornuftige og sparer op til lige præcis det produkt de vil have, men det bare ikk nok som gør det, syntes jeg...

og Leasy burde lukkes, det jo det værste firma ever, eller også er folk som køber der bare ikk så smarte når de glemmer at læse det med småt, at de nå at betale deres ting 2 gange inden det er afbetalt helt...

#58 jeg er bestem ikk Æble fan eller noget jeg syntes bare deres Macbook Pro i Alubody er kanon fed og det samme gælder for iPod classic + iPhone, faktisk de eneste produkter jeg kunne tænke mig fra Apple, udover iPod Classic den har jeg allerede :)
jeg kender intet til deres service da jeg endnu ikk har et produkt som har brug for deres service, ved også godt deres hardware er lidt bagud, men det fede er at det fungere bare skide godt det de har sat sammen også iPad, men jeg kan slet ikk se meningen i at have den, ved mindre man har et rent Æble-hjem :)



😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BPM d. 16-03-2010 11:45:33.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2010 12:29:01
Svar/Indlæg:
3385/80
#43 "Hvad er vil du med en USB port? Jeg køber ihvertfald ikke en tynd, lækker tablet for derefter at koble alle mulige usb-gadgets til, som så bare gør at jeg ikke flytte den rundt og holde den som jeg gerne vil, fordi der stikker ledninger ud alle vegne."


Du er i hvertfald en sand apple-fanatiker.. 🤣 Du ser ikke manglerne som et problem, men prøver at bortforklare dem, som værende overflødige features folk alligevel ikke har brug for.

Apple-fans er som stofmisbrugere - de ved ikke de har et problem, før de får hjælp til at indse det. Og alligevel ikke, jeg tror det er billigere stofmisbruger, end Apple-fan, og sikkert også sjovere 😲


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 16-03-2010 12:29:26.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2010 13:01:45
Svar/Indlæg:
1317/46
#60 måske der skulle oprettes et krisecenter for folk der køber ipads eller har mere end to appleprodukter og konstant siger lækker?

#59 du nævner da rimeligt mange produkter(fra et firma som har et rimeligt smalt udbud af varetyper). Jeg tror du er i fare for at ende på et æble krisecenter :)


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2010 16:21:50
Svar/Indlæg:
312/44
#60

Hvorfor er man Apple-fanatiker, bare fordi man har den holdning? Okay.. Jeg kunne se idéen i en SD-kortlæser, men USB-porte?! Hvad faen vil du med det?? Vil du så også have USB i din mobil? 😛 Samtidig er der jo stadig den normale iPod/iPhone port, som kan bruges til at tilslutte tastatur mm. og der skulle også være en iPod-port-->USB converter på trapperne - hvad man så end skal bruge det til 😳 Udover det er der Bluetooth indbygget, som jo er mere lækkert end at have ting og sager dinglende ud fra apparatet.

Ej iPad er jo ikke perfekt, men udover manglende multitasking, synes jeg da det er klart det bedste bud på en tablet indtil videre. Så må vi se om der kommer nogle bedre alternativer, eller om vi skal vente 2 år på et konkurrencedygtigt produkt fra en anden producent, ligesom med iPhone (og JA der findes nogle rigtig gode alternativer til iPhone idag, men det gjorde der ikke for 2 år siden - eller for 1 år siden for den sags skyld).

En ting er sikkert: Jeg vil hverken hade eller elske Apple, Microsoft eller noget andet firma. Det begrænser mig blot som forbruger og gør mig blind for hvad der er godt og hvad der er skidt. Jeg skal være den første til at hylde Microsoft, hvis de virkelig kommer med et produkt i den klasse, som Courier ser ud til at være, men indtil da, er iPad det bedste bud for mit vedkommende - også selvom Apple elsker at begrænse mig i hoved og røv.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af W.e.S.t d. 16-03-2010 16:24:38.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2010 17:07:12
Svar/Indlæg:
10398/435
#62, bedre bud?


#49, hvis det ikke er en computer, så er det jo bare en kæmpe iPod Touch/iphone. Hvad er formålet så?

Jo den har større skærm så man kan se film, men igen er den ikke mobil nok. Så man skal altså bruge den i hjemmet. Men hov, hvorfor så ikke bare bruge sin lappy? Den har oven i købet fuldt tastatur og endnu større skærm. Endvidere kan den selv stå.


bechdog
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2010 17:48:44
Svar/Indlæg:
112/12
#58 jeg har ikke sagt de ikke kan få virus, det kan de nemt, men før har en maks 5% af alle computere kørt med mac os, og en 93% med en form for windows. Dette har resulteret i at Mac ikke har haft virus, hvem gider lave en virus til 5% når man kan lave en til 93%.

Desuden er Mac os et svære sprog at skrive til, især hvis man er en uvelkommen stykke software, er det svært at operaer optimalt.

Så det er svære at få en virus ind på en windows computer, (med mindre vedkomende bruger en safari browser) men den har meget mere plads at bolter sig på der inde. og der findes LANGT LANGT LANGT flest til Windows, og de fleste windows bruger beskytter sig ikke ordenligt og er heller ikke gode til at overholde normale forhåndsregler. Der ved vil jeg konkludere (hvilket jeg ikke gjorde før men gør nu) at i forhold, (i forhold er nøgle ordene her) til en windows computer er der så lille chance for at få virus på en mac at jeg vil kalde dem virus fri.



Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2010 20:25:33
Svar/Indlæg:
97/21
Du er i hvertfald en sand apple-fanatiker.. Du ser ikke manglerne som et problem, men prøver at bortforklare dem, som værende overflødige features folk alligevel ikke har brug for.

@Die_Happy: Jeg vil normalt definere en fanatiker som person der kun har øje for en ideologi, ikke vil lytte til fornuft og er fuldstændigt forblændet.
Jeg har ikke ejet et Apple produkt før jeg købte min iPhone 3GS. Jeg ejer kun en iPod fordi den fungerer rigtigt godt sammen med lydsystemet i vores bil. Begge mine HTPC'er og vores TV/Medieserver kører Windows - og der kommer aldrig en AppleTV indenfor min dør, for den kan langtfra det jeg ønsker. I december udskiftede vi min laptop og køresten stationære PC med en Macbook Pro og en iMac - indtil da har jeg aldrig haft en Mac. Jeg hader iTunes måde at afspille musik på, men jeg bruger iTunes af den ene grund at det er den nemmeste måde at synkronisere musik over på min iPhone.
Og jeg skal have en iPad, fordi den opfylder nogle konkrete behov og krav jeg har, som nævnt tidlgere.
Så jeg synes der er både gode og dårlige ting ved Apple, men jeg vil absolut ikke kalde mig fanatiker, eller hvad?

Desuden synes jeg også det er at trække "debatten" ned på et usandsynligt lavt niveau, når det eneste argument du kommer med er "Du er også bare en fanboy". Prøv dog at forholde dig til mit indlæg istedet for.
Hvis du bare troller tråden for at bashe Apple, kan du så ikke lige skrive det, for så ved jeg at jeg bare skal ignorere dine fremtidige indlæg. Det vil gøre det meget nemmere for os begge to.


@Illuminati: Jeg mener ikke at HP Slate umiddelbart er et bedre bud. Først og fremmest fordi den kører Windows 7, et OS der i sin grundform er designet til at blive styret med mus og tastatur. Allerede der mener jeg at HP har mistet chancen for nogensinde at skabe en revolutionerende tablet (som jo er det navn denne type enheder havde, indtil det blev rygtet at Apple ville lancere "Apple Slate" - hvorefter de andre firmaer hurtigt var ude og smide om sig med begrebet "Slate PC").
Jeg så for nyligt en video på Youtube der eftersigende skulle promovere HP Slate og vise at den var fantastisk og hvordan Flash virkede. Det første der slog mig, var at browseren var en almindelig IE, men den velkendte scroll-bar i højre side. Det hænger ikke sammen for mig, når standarden for multi-touch scrolling efterhånden er at man bare scroller et vilkårligt sted på siden hvorefter den følger med. Samtidigt virkede den ikke nær så responsiv som jeg - med udgangspunkt i iPhone 3GS - forventer at iPad bliver.
Onboard tastaturet lignede også bare det vi kender fra Windows. Jeg håber at de har indbygget samme form for ordgenkendelse og auto-korrektion som der er på et onscreen keyboard på fx. iPhone eller de andre smartphones, for ellers så bliver det da et helvede at skrive på.
Flash lyder fint, men jeg mener ikke at det er en nødvendighed. Jeg mener, som nævnt tidligere, at langt flere firmaer burde gøre som Apple, og gøre hvad de kunne for at få afskaffet Flash og istedet gå over til de åbne alternativer. Det kan godt være at Flash er gratis for slutbrugeren, men bare det at Adobe har fuld kontrol over det, og kan kræve licens for at udvikle til det, nærmest uden begrænsninger, gør at jeg mener man burde vælge de åbne alternativer.
I samme video viste de også hvordan HP slate var fantastisk, fordi den jo kunne spille online Flash spil - en ting som jeg har nævnt tidligere. De vælger så belejligt kun at vise et spil der

Jeg tror ikke på HP Slate, fordi jeg mener at ideen om at overføre Windows styresystemet som er beregnet til muse-input direkte til en touch-enhed er en dødfødt ide. Jeg tror ikke på at det kommer til at fungere ordentligt. Samme grund som Windows Mobile bare ikke er særligt fedt, fordi det mest af alt virker som en mini-windows, kogt ned til 2-3" - selv med stylus virker styringen og navigationen ikke specielt godt.

Hvis man vil lave en ordentlig Touch enhed, så skal man designe den - både hardware og software - helt fra bunden med Touch-input i tankerne. Apple viste med iPhone hvor godt det kunne gøres, og mange firmaer har efterfølgende fulgt efter, især Android-telefoner, selvom jeg stadig synes der mangler det sidste, tilgengæld er Android så helt åbent - hver sin smag.

Microsofts Courier ser mere ud til at være en fuldbyrdet Touch-enhed, som kan true iPad på brugervenlighed og brugeroplevelse. Dog igen med det forbehold at vi ikke har set den rigtigt endnu, men jeg håber da at den bliver alt det som de "lover" os i de videoer der er blevet vist, for så bliver det virkeligt spændende at se hvad andre firmaer finder på efterfølgende.


#66
BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-03-2010 23:10:31
Svar/Indlæg:
223/2
#61 haha kan du måske have ret i 😛 men det er trods alt kun 3 ting som jeg vil have fra dem og de har alligevel lavet lidt mere end de 3 ting og den ene har jeg jo allerede 😉

men er sq kanon glad for min MSI bærbar så Æble-mand bliver jeg nok aldrig helt 😛


sct_nicolaus
 
Overclocker
Tilføjet:
17-03-2010 00:29:05
Svar/Indlæg:
48/0
#65

En af de meget omtalte forbedringer i Windows 7 er jo netop touch-funktionen. Se her hvad MS har at sige om den: http://windows.microsoft.com/e...



W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
17-03-2010 00:40:59
Svar/Indlæg:
312/44
#63

Som Jonaskp siger, så er det ikke en reél konkurrent. Hvis du kender HP's nuværende touch-computere, så ved du hvad jeg mener. De stinker..

#67

Jeg prøvede en i fona forleden. Det er en joke og microsoft ved det godt selv. Hvorfor skulle de ellers være igang med at designe en helt ny brugerflade til deres Courier, hvis Windows 7 var optimalt til den slags?

Jeg tror personligt at Microsoft ville få mest ud af at smide deres nye Phone 7 OS over på deres kommende tablet (HVIS der altså kommer en). Det er jo en mega fed brugerflade de har fået lavet!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af W.e.S.t d. 17-03-2010 00:44:23.


Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
17-03-2010 00:41:13
Svar/Indlæg:
97/21
#67: Ja, det ved jeg. Men det ændrer ikke på at Windows 7 er et OS beregnet til at blive styret med mus.
Hvis man tager et kig på den film der er i dit link, så viser det også meget godt forskellen på 100% Touch-baseret interface og Windows 7s integration.
Da de åbner billedeprogrammet, så bruger de rent faktisk scroll-baren i højre side for at scrolle op og ned. I et rigtigt touch-baseret OS ville det være nok at slide et vilkårligt sted på skærmen, præcis som de også gør i MediaCenter.
Da de skal "flicke" billederne, så virker det heller ikke specielt velintegreret. De laver egentligt bare en bevægelse, som så bliver oversat til en hotkey (left/right arrow). Ikke på samme måde som vi ser på Touch-smartphones hvor billederne slider glidningsfrit fra side til side.
Det virker til at være bedre touch-integration end i tidligere windows versioner, men jeg mener stadig det er langtfra hvad man ville kunne gøre med et 100% touch-baseret OS, som er designet til at virke kun med Touch.


Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2010 09:25:15
Svar/Indlæg:
445/32
#47 ... ( flere prikker 😛 ) jeg har intet imod iPad, aner ikke hvor du få det fra. Finder det bare utroligt morsomt ( derfor en del LOL pauser i udtalelsen ) at folk få lov til at monster overbetale noget HW, bare fordi der er frugt på pakken 😉 . Jeg er ikke overrasket over det jeg læste på text tv forleden dag og som jeg henviste til, at forudbestillinger på maskinen ikke kan indfries på relase datoen. Det kan godt være, som du siger, at det er kun butikkernes skyld, men var jeg Apples bestyrer af en art, ville jeg sq enten fylde op på butikernes hylder, eller gøre tydeligt opmærksom på, at skidtet ikke bliver leveret på relase datoen. Dette er ikke sket og jeg tillader mig at lave grin af firmaet. De burde sælge æbler og ikke overpriset HW - bare min mening. Skal jeg betale vanvittige priser for et almindelig HW, forventer jeg en vanvittig, eller bare ekstraordinær service, også på relase dagen. Denne oplevelse udebliver gang på gang synes jeg 😕


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2010 11:31:04
Svar/Indlæg:
1814/48
@Jonaskp hvad er det for nogle åbne alternativer Apple tilbyder til Flash?

Hvis du mener HTML5 Video så har jeg allerede i #51 redegjort for at Apples "åbne" alternativ ikke er bedre end Adobes Flash når det kommer til åbenhed. Havde målet været åbenhed havde Apple ikke kun kæmpet for H.264 som standard.


Med hensyn til Apple salgstallene er der kommet en opdatering på analysen af den interesse der er for iPad. Denne kan findes på http://brainstormtech.blogs.fo...
Lad os bare sige at de ikke ryger lige så hurtigt ud af døren mere, selvom 1000 i timen stadig syntes at være mange.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2010 09:04:18
Svar/Indlæg:
638/62
Ja jeg er bare glad for at foxconn tjener godt med penge som tak for at de har forsynet mig med mit gode gamle X48 blackopps ❤

Men den ipad er helt sikkert heller ikke for mig... men to each his own!



(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2010 09:09:30
Svar/Indlæg:
2687/71
#72 ?


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2010 12:33:31
Svar/Indlæg:
1814/48
@73 Jeg vil gætte på at han hentyder til at Apple ikke har deres egne fabrikker og at Foxconn plejer at være blandt de firmaer der klarer produktionen for dem.


#75
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
18-03-2010 14:04:41
Svar/Indlæg:
306/21
lort er godt, 1mia fluer kan ikke tage fejl! 😉


Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2010 14:26:31
Svar/Indlæg:
445/32
#75 🤣 🤣


#77
BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-03-2010 15:19:35
Svar/Indlæg:
223/2
#75 det sq der noget der er til at føle på 🤣


bechdog
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2010 20:12:50
Svar/Indlæg:
112/12
#70 grunden til de producere for lidt er, at de vil hype produktet, og det skal virke eksklusivt. 1 rule of high brand marketing.


BlackGoat
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2010 22:38:00
Svar/Indlæg:
57/25
Hvad sker der for alle de trolls og haters herinde?
Det er fint at apple ikke er dig, men kan du ikke andet end at svine produktet til?

vedr. Flash, så mener jeg at det er fordi de satser på html5 😉
______________________

Men det er skam fint nok, i kan bare holde jer til windows (bsod)
Så skal jeg nok hygge mig med min mac 🤣

God Weekend


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BlackGoat d. 20-03-2010 22:39:38.


comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2010 17:50:32
Svar/Indlæg:
1230/171
Faldt over denne lille artikel om en kommende WePad fra Neofonie: http://chromeossite.com/2010/0...

Snip:

"The makers of the WePad pulled no stops; they seem to have created what some would call the perfect tablet device in contrast to the disappointing keynote of Apple's Ipad. The device sports a larger screen than the Ipad, a more powerful processor, USB expansion slots, an SD card reader and even flash. Now if you're not impressed yet you'll be delighted to know that the device comes with the Google Android operating system which has proven to be a powerful, robust and a less restrictive OS compared to it's Apple counterpart (IPhone OS)."

I artiklen finder I også en lille komparativ specs liste WePad vs iPad.

Hvis man er til Charlie vs Nvidia style writing, så er artiklen et must read 🤣


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2010 18:58:53
Svar/Indlæg:
312/44
#80

Den ser sgu ganske lækker ud, men når det kommer til Apple og specs, er jeg egentlig lidt ligeglad, for de har jo allerede bevist at de formår at klare de samme ting bedre og hurtigere med lavere specs (her mener jeg eksempelvis HD2 vs. 3GS - internetbrowsing).


Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2010 23:42:41
Svar/Indlæg:
97/21
#80: Jeg er enig med #81. Specs sammenligninger betyder intet, slet ikke når Apple står på den ene side.
Der er desuden en graverende fejl. De påstår at WePad benytter alle åbne ebogs-formater, i modsætning til Apple som bruger en af deres egne "standarder". Dette er direkte forkert, da Apples iBooks benytter sig af det åbne ePub format.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 04:42:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #80

850 gram?! 😲 Er du da vimmersvej hvor vil jeg da så meget ikke have sådan en :no:


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2010 08:02:21
Svar/Indlæg:
1814/48
@83 Jeg kan godt se at det er da en uhyggelig vægtforøgelse fra iPads cirka 700 gram(uden 3G lidt mindre med lidt mere) og så kun for at få en lidt større skærm 😛


Jeg skal dog ærligt indrømme at jeg nok ville vente lidt, til omkring juni, hvis jeg var interesseret i en tablet der også kan bruges til at læse e-bøger. Det er omkring den tid Notion Ink vil komme med deres bud.

Topmodellen med 10,1" Pixel Qi skærm, der lader brugerne skifte mellem e-bogslæser og fuld farve LCD, kommer godt nok til at koste omkring det samme som den store iPad(800$) og kun have halvt så meget plads. På den anden side får den iPad til at ligne noget fra sidste generation ved at klare 16 timers HD video, eller 160 timers tjeneste som e-bogs læser, og samtidig være mindre og lettere. Samtidig har den mange af de ting der ses som mangler på iPad, Flash support, USB2, HDMI og MicroSD.
I kan læse specs på http://notionink.in/adamtechsp...
For os der ikke kan forsvare at bruge over 4000 kr. på en tablet er der rygter om at Notion Ink vil lancere en model, samme specs men uden den smarte Pixel Qi skærm, til omkring 1800 kr(i USA). Den skulle stadig kunne klare de 16 timers levetid uanset brug, men er nok ikke lige så god til e-læsning.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 22-03-2010 08:04:02.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 08:23:16
Svar/Indlæg:
6181/270
Ipaden er fed, men den har et stort problem, den bruger er mindre simkort som ingen teleudbydere herhjemme bruger
Den info fik jeg på DR Update.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Anonym20219355916 d. 29-03-2010 08:41:37.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 09:04:13
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har det lidt med apple produkter som jeg har med B&O de tilbyder nogle rigtig fede unikke features men er bare lige den tand for dyre efter min mening.

Jeg kan dog personligt ikke se nogen som helst brug for en ipad, jeg kan simpelthen bare ikke se hvor den ville passe ind i min hverdag, det samme gør sig gældende med enhver anden tablet eller hvad de nu hedder.
Skulle jeg have behov for at tjekke mails kan jeg gøre det på min telefon, skulle jeg have behov for at tjekke en hjemmeside kan det ligeså godt gøres på min telefon, når jeg er hjemme står min stationære stort set altid tændt eller på arbejde kan jeg bruge min laptop, det efterlader så den periode på 30 min hvor jeg cykler på arbejde og der nyder jeg sådan set bare at jeg ikke skal andet en at høre musik og holde øje med trafikken. Med det sagt tror jeg at tablet har en stor fremtid inden for sådan noget som sygehus væsnet der ville der være mulighed for at opdatere journaler på farten det ville jeg tro var smart

Hvad er der efterhånden galt med rigtige bøger er det bare mig eller er der ikke noget helt særligt ved at sidde med en god bog som lugter af bibliotek...??


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 16:51:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #86

Jo. Rygsmerter.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 18:54:01
Svar/Indlæg:
5474/39
#86

Det er nemmer have dem på Computeren. Så kan man nemt og hurtigt finde det man søger når det er i pdf-format.


Starny
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2010 19:11:33
Svar/Indlæg:
318/76
Jeg kan godt se Ipadens funktionalitet hos foreksempelvis på en byggeplads, med tegninger osv, der konstant kan blive opdateret, dét ville være ideelt, og kanon nyttigt. 😉