Du er i hvertfald en sand apple-fanatiker.. Du ser ikke manglerne som et problem, men prøver at bortforklare dem, som værende overflødige features folk alligevel ikke har brug for.
@Die_Happy: Jeg vil normalt definere en fanatiker som person der kun har øje for en ideologi, ikke vil lytte til fornuft og er fuldstændigt forblændet.
Jeg har ikke ejet et Apple produkt før jeg købte min iPhone 3GS. Jeg ejer kun en iPod fordi den fungerer rigtigt godt sammen med lydsystemet i vores bil. Begge mine HTPC'er og vores TV/Medieserver kører Windows - og der kommer aldrig en AppleTV indenfor min dør, for den kan langtfra det jeg ønsker. I december udskiftede vi min laptop og køresten stationære PC med en Macbook Pro og en iMac - indtil da har jeg aldrig haft en Mac. Jeg hader iTunes måde at afspille musik på, men jeg bruger iTunes af den ene grund at det er den nemmeste måde at synkronisere musik over på min iPhone.
Og jeg skal have en iPad, fordi den opfylder nogle konkrete behov og krav jeg har, som nævnt tidlgere.
Så jeg synes der er både gode og dårlige ting ved Apple, men jeg vil absolut ikke kalde mig fanatiker, eller hvad?
Desuden synes jeg også det er at trække "debatten" ned på et usandsynligt lavt niveau, når det eneste argument du kommer med er "Du er også bare en fanboy". Prøv dog at forholde dig til mit indlæg istedet for.
Hvis du bare troller tråden for at bashe Apple, kan du så ikke lige skrive det, for så ved jeg at jeg bare skal ignorere dine fremtidige indlæg. Det vil gøre det meget nemmere for os begge to.
@Illuminati: Jeg mener ikke at HP Slate umiddelbart er et bedre bud. Først og fremmest fordi den kører Windows 7, et OS der i sin grundform er designet til at blive styret med mus og tastatur. Allerede der mener jeg at HP har mistet chancen for nogensinde at skabe en revolutionerende tablet (som jo er det navn denne type enheder havde, indtil det blev rygtet at Apple ville lancere "Apple Slate" - hvorefter de andre firmaer hurtigt var ude og smide om sig med begrebet "Slate PC").
Jeg så for nyligt en video på Youtube der eftersigende skulle promovere HP Slate og vise at den var fantastisk og hvordan Flash virkede. Det første der slog mig, var at browseren var en almindelig IE, men den velkendte scroll-bar i højre side. Det hænger ikke sammen for mig, når standarden for multi-touch scrolling efterhånden er at man bare scroller et vilkårligt sted på siden hvorefter den følger med. Samtidigt virkede den ikke nær så responsiv som jeg - med udgangspunkt i iPhone 3GS - forventer at iPad bliver.
Onboard tastaturet lignede også bare det vi kender fra Windows. Jeg håber at de har indbygget samme form for ordgenkendelse og auto-korrektion som der er på et onscreen keyboard på fx. iPhone eller de andre smartphones, for ellers så bliver det da et helvede at skrive på.
Flash lyder fint, men jeg mener ikke at det er en nødvendighed. Jeg mener, som nævnt tidligere, at langt flere firmaer burde gøre som Apple, og gøre hvad de kunne for at få afskaffet Flash og istedet gå over til de åbne alternativer. Det kan godt være at Flash er gratis for slutbrugeren, men bare det at Adobe har fuld kontrol over det, og kan kræve licens for at udvikle til det, nærmest uden begrænsninger, gør at jeg mener man burde vælge de åbne alternativer.
I samme video viste de også hvordan HP slate var fantastisk, fordi den jo kunne spille online Flash spil - en ting som jeg har nævnt tidligere. De vælger så belejligt kun at vise et spil der
Jeg tror ikke på HP Slate, fordi jeg mener at ideen om at overføre Windows styresystemet som er beregnet til muse-input direkte til en touch-enhed er en dødfødt ide. Jeg tror ikke på at det kommer til at fungere ordentligt. Samme grund som Windows Mobile bare ikke er særligt fedt, fordi det mest af alt virker som en mini-windows, kogt ned til 2-3" - selv med stylus virker styringen og navigationen ikke specielt godt.
Hvis man vil lave en ordentlig Touch enhed, så skal man designe den - både hardware og software - helt fra bunden med Touch-input i tankerne. Apple viste med iPhone hvor godt det kunne gøres, og mange firmaer har efterfølgende fulgt efter, især Android-telefoner, selvom jeg stadig synes der mangler det sidste, tilgengæld er Android så helt åbent - hver sin smag.
Microsofts Courier ser mere ud til at være en fuldbyrdet Touch-enhed, som kan true iPad på brugervenlighed og brugeroplevelse. Dog igen med det forbehold at vi ikke har set den rigtigt endnu, men jeg håber da at den bliver alt det som de "lover" os i de videoer der er blevet vist, for så bliver det virkeligt spændende at se hvad andre firmaer finder på efterfølgende.