MW2 crasher

Spil d.  15. marts. 2010, skrevet af sneakybassen
Vist: 754 gange.

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
15-03-2010 21:10:11
Svar/Indlæg:
141/13
Hey folks.

Jeg har haft en lidt turbulent periode med Modern Warfare 2 på det sidste. For ikke så længe siden fik jeg opgraderet min spand til en E8400 (ikke OC) og 2 HD 4850 kort (sapphire og asus, begge 512 mb).

Jeg har forsøgt mig med google, men har ikke kunnet finde noget der har kunnet løse problemet. Prøvet at disable crossfire, skifte drivers til gfx, reinstalleret både Win7 64 bit og steam (inkl MW2), køre kompabilitets mode med XP SP3 og jeg ved snart ikke hvad. Det ser ikke ud til at der er noget som helst der hjælper. Det virkede i starten, men grundet underclocking af FSB på min CPU kørte det ikke skide godt. Det fik jeg nogenlunde løst ved at rette FSB til det den bør være, men nu er det helt holdt op med at virke. Problemet kom efter jeg tilsluttede mit TV via HDMI (måtte bytte om på de to gfx kort, da der kun er DVI i ASUS kortet og jeg gerne vil have lyden med over) og fik en ny router installeret. Jeg har også pillet kablet fra til HDMI, så der kun er en skærm tilsluttet, men ligemeget hjælper det. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor min router (D-Link DIR615) skulle være skyld i at MW2 hverken vil starte i single eller multiplayer, så jeg vælger at udelukke den som værende årsagen til problemet.

Nogle af jer der har nogle forslag til hvordan jeg kan løse det?

På forhånd tak
/Sneaky
Satai

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2010 21:13:59
Svar/Indlæg:
700/28
Beskriv hvornår det crasher og om andre spil gør det samme...

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
20-03-2010 19:16:36
Svar/Indlæg:
141/13
Ah, ja det mangler jeg jo... beklager, det er kun MW2 og det er så snart det når til hovedmenuen at spillet holder op med at svare. Super irriterende :)

Spillet er naturligvis købt, da mine venner spillede det online, og jeg gerne ville spille det med dem.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2010 20:30:41
Svar/Indlæg:
8947/160
Spiller du andre krævende spil.?

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2010 22:15:03
Svar/Indlæg:
3065/208
MW2 kræver i hvert fald, at du har aktiveret uPNP i routeren.

Du kan logge på routeren med brugernavnet "Admin" og kodefeltet blankt via http://192.168 .0.1

Ellers er det enten et driverproblem eller et hardwareproblem.

Har du opdateret DirectX ?

Er dine 3.3V, 5V og 12V rails stabile? (aflæs med cpuid.com/hwmonitor.php)

Hvad er temperaturerne på dine komponenter? Det ekstra grafikkort afgiver en del varme i dit kabinet som kan gå ud over temperaturen på både grafikkort, cpu og chipset.

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
21-03-2010 16:09:35
Svar/Indlæg:
141/13
Krævende spil udover MW2 spiller jeg ikke i øjeblikket, da jeg ikke har fundet noget der har fanget min interesse. Det har kørt helt fint med det setup jeg har nu, men da min CPU FSB var lavere hakkede det en del.

Direct X har jeg installeret hver gang, det bør ikke være der problemet ligger.

Min V aflæsninger ser så vidt jeg ved ok ud, 3,2, 4,9 og 11,8. Dog kan jeg se at min 12v kan finde på at ryge ned på 11,4, hvilket måske ikke er optimalt...

Mine GPU'er kan godt finde på at komme over 100 celcius, og det er nok ikke optimalt, men det er som sagt kun MW2 der er et problem, HoN betaen virker som om den får alt til at maxe, selvom det ikke er et krævende spil.

Det der sker når jeg starter MW2 (single eller multi er helt ligegyldigt) er at programmet holder op med at svare lige så snart det er nået til menuen, og for god ordens skyld skal jeg hilse og sige at upnp er enabled...

Indtil videre tak for hjælpen, håber det kan lade sig gøre at få det løst.

Mvh
Sneaky

o0-jacob-0o

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2010 16:22:40
Svar/Indlæg:
449/31
prøv at starte det op uden lan stik

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
21-03-2010 16:37:33
Svar/Indlæg:
141/13
Har lige prøvet uden lan forbindelse, der starter spillet, men lige så snart jeg trykker exit holder det op med at svare, og ctrl-alt-del er eneste løsning.

Jeg har følgende:
Core2duo E8400 c0 kørende 3.0 med en fsb på 400 og multiplier på 7,5. (ikke OC'et, mit mobo foreslår som default dog 333 fsb og 9 i multi hvor MW2 og HoN kører af H til)
Gigabyte EP35-DS4
4GB Corsair PC 6400
2x HD 4850 det ene fra Asus, det andet fra Sapphire, begge 512 mb
Antec 500W PSU der fulgte med mit kabinet

Win7 64bit
Catalyst drivers version 10.1 (har også prøvet 10.2, samme resultat)
Crossfire X både enabled og disabled via CCC (ingen forskel)

Mærkværdigt at det starter uden netfobindelse, og så alligevel crasher når man klikker exit...

/Sneaky

o0-jacob-0o

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2010 16:44:04
Svar/Indlæg:
449/31
jeg starter det op uden lan stik og sætter det i igen når det er startet op, så virker det for mig.

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
23-03-2010 17:06:16
Svar/Indlæg:
141/13
Tak for tippet, det ser ud til at virke at hive kablet ud og sætte det i igen, bortset fra at jeg ikke kan komme til at spille skidtet online som jeg gerne vil, når jeg gør det. Medmindre selvfølgelig jeg var for utålmodig og ikke ventede længe nok på at steam fik resyncet.

Er det multiplayer eller single player du spiller, jacob?

Noget helt andet er, at det ikke kan passe det skal være et "fix" at man skal hive sin lan forbindelse for at kunne spille MW2, hverken i multi eller single player...

/Sneaky

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2010 17:24:41
Svar/Indlæg:
5600/32
Prøv evt. at lade den stå i en 5 minutters tid, og se, om den så ikke skulle "un-freeze".
Det er et kendt problem, men der er åbenbart ikke rigtig nogle ordentlige løsninger.

Men det har helt sikkert noget med netværket at gøre.

Her fryser den nogle gange i et halvt minuts tid, før jeg kan gøre noget i menuen.

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
24-03-2010 20:44:39
Svar/Indlæg:
141/13
Tog ikke eksakt tid på det, men det var inden for 5 minutter det begyndte at svare. Tak for jeres tips, det ser sørgeligt ud at der ikke er en fix, men det må man jo leve med. Infinity Ward, skam jer! :)

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 20:53:35
Svar/Indlæg:
1971/31
#4+5

Bare lige for at sige noget om det med volt afmåling igennem software, nu har jeg selv målt mine rails (stabile, 12v1 kunne dog være en tand bedre, svinger 3% iforhold til ATX standarden)

Men min 3,3V ligger imellem 3,29 og 3,32 hele tiden 24/7, men stadig siger alt software at den ligger på 1,54 😛

Så lige for at pointere det, man kan ikke bruge det til specielt meget 🤣

Buggy11

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:00:07
Svar/Indlæg:
212/57
Vil helt klart anbefale dig i at bruge steams vertify game data. Den hjælper faktisk

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
26-03-2010 19:03:48
Svar/Indlæg:
141/13
Mht at køre en data verification i steam har jeg gjort det inden jeg afinstallerede spillet, det ændrede desværre intet. Kan naturligvis godt gøre det igen, men tvivler på det fixer det :)

Hvad værre er, min NAT type er stadig strict, det burde den ikke være, men der er et eller andet der gør at det ikke flasker sig som det skal.

Tak for hjælpen so far, folks

/Sneaky

CleanC

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2010 19:35:24
Svar/Indlæg:
567/26
@#14

Strict kan du fjerne ved at genstarte din router, det virkede for mig. Ellers er der en vejledning inde hos Infinity Ward (http://www.infinityward.com/ ), der viser hvordan man kan 'åbne' NAT...kunne ikke lige finde den, men jeg har fulgt den før hos en ven med samme problem - den virkede der :yes:

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
28-03-2010 18:54:08
Svar/Indlæg:
141/13
Det er en underlig verden vi liver i. Nu crasher MW2 ikke længere og min nat type er nu open. Jeg fatter ikke en meter, så jeg ringer sq til Peter og hører om han kan fortælle mig hvad der gik galt ;)

Nå, jeg kiggede min router efter i sømmene, har været inde på IW's nat side, ikke at det hjælper en hujende fis, alle porte har hele tiden været åbnet korrekt, upnp enabled, alt hvad der skal til for at det spiller max har været som det skulle netværksmæssigt.
Jeg har så lige kørt en file verification af MW2, alt var som det skulle være, og efter det rebootet min router fra dens web interface. Hvorfor det ændrer noget fatter jeg ikke, for sidst jeg lavede ændringer er længe siden og jeg er sten sikker på den har været vendt siden da.

Endnu en gang tak for hjælpen alle mand, til jer der løber ind i lignende problemer lyder tingene banale og underlige, men de kan være løsningen, så prøv dem :)

/Sneaky