Jeg kan kun komme med andenhåndserfaring, men det er vel lige så godt at basere sine holdninger på som så meget andet.
Al elektronik kan fejle. Alle kan have en dårlig dag. Alle kan være uheldige.
Men éen ting står fast. Forbrugerprogrammer og "sensations"-journalister i lig med Kontant, Rabatten, Operation X-factor og hvad det nu ellers hedder, er IKKE samfundets vagthund. De spejler sig i den succes programmet opnår, der fader ud efter 3-6 mdr.
Alle har haft problemer med Apple, Dell, Merlin og FONA. Ikke at jeg skal forsvare de "enkelte" tilfælde. Problemet er snarere de programmer der får det blæst op og helt ud af proportioner, hvor 2-3 måske 6-7 tilfælde ud af... hvad? Et verdensmarked på millioner af kunder?
Som sagt. Jeg skal ikke forsvare disse uheldige episoder. Overhovedet ikke. Men af og til, bare en gang imellem, så møder man - inden for faget - folk, hvor man bare bliver Rasmus-modsat. Der skal bare et par uheldige tilfælde til, og så har man lige en sag for Kontant, Operation X-relevant og deslige. Det er noget de fleste virksomheder er meget opmærksomme på. I hvert fald de større spillere.
Nu snakker jeg ikke Getmore og lign. firmaer.
Dell er en virksomhed på størrelse med ufatteligt stort, det samme gælder IBM/Lenovo, HP og andre. Min tilfredshed, som kunde hos Dell - over flere omgange - står lige mål med den tilmodighed og retfærdighed jeg har givet dem, samt de penge jeg har smidt efter den service jeg forventer.
Mere har jeg sådan set ikke at sige.