Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2010 17:12:44
Svar/Indlæg:
652/24
Hej Fellow geeks 🤡
Den sidste uge, er der sket store ting!
- først startede jeg med at skifte mit ATI 4870 ud, med et 5850, or jeg var lettere irritereret over at man nu kunne hører blæseren selv i idle mode.
4870'eren var et meget stille graffikort, så stille at jeg ikke ét sekund overvejede at skifte køleren ud med noget custom...
Tilgengæld må man sige at 5850'eren kunne høres nogenlunde konstant, selv i idle mode. Blæseren kørte på minimum 20% og selvom man sad på desktop og gloede hjemmesider så var den der summon der altid - men ak det var tolerabelt!
Nu har jeg så anskaffet mig et 5870, da jeg ved nogen favorable handler har fået afsat mit 5850, ikke fordi det fejlede noget men fordi en ven skal have ny computer, og han ville være sikker på at få et graffikort inden den første.
Nuvel, det gav mig lidt håndører, og da jeg havde lidt penge til overs så besluttede jeg mig for at købe et 5870.
- Jeg sætter det i, og med det samme kom en høj hyletone, og jeg skulle trykke nogengange for at computeren startede.
Jeg tænkte at det var PSU'en der var overbelastet og skiftede nogen kabler ud, med det resultat at der ingen skærm billed kom. - PIS
- Ned til SHG og købe en større PSU, jeg sætter den i, og starter maskinen - SKÆRM BILLED! juhu.
jeg begynder glad at installere drivere og andet gøjl for at teste mit nye kort.
Men så lige pludselig - så starter der et jetfly under mit bord, jeg sprænger forskrækket op og hiver stolen væk, for at se hvad dælen der sker! - Nej det var ikke damen, og det var heller ikke en glemt støvsuger. men mit 5870 :'-(
Så kærer geeks, hvad kan jeg gøre? Er det en driverfejl eller hvad er det, jeg har søgt på google, og kigget guru3d igennem uden at finde noget som skulle antyde at blæserne larmer for meget. Problemet er at blæserne selv i idle mode kører på 55%, og for at sige det mildt så er det skide træls, jeg kunne selvfølelig sætte manuel kontrol på det i CCC - Overdrive, men så giver det problem med nummer 2 skærm som begynder at flimre(en ret så kendt fejl har jeg fundet frem til)
- hvad kan jeg gører?