Jeg skal opgradere bundkort og CPU og derfor vil jeg gerne vide hvilket chipset der passer bedst sammen med et HD5770. Jeg har låst mig fast på at det skal være en Phenum 2 cpu der skal i.
Tag et bundkort m. 770 el. 785 chipset, det er mere end fint. 890 bliver kunstigt hyped op af folk selv om skemaer sammenligning viser der ikke er de store ændringer.
Jeg skal have et MSi 770-G5 + Athlon II X3 435 til mit HD5770 kort når pengene er til det.
Men hvorfor, du kunne da i det mindste begrunde det.
Som #6 Vil jeg også mene at et bundkort med 785g chipset nok er vejen frem, og der er rig mulighed for OC hvis det engang i fremtiden skulle blive interessant.
Jeg har et 890FX på vej til starten i april, så vil jeg prøve at se hvad forskellen er på 790FX vs 890FX udfra almindelig brug ... 890GX er ude men det er for dyrt iforht. 790FX og hvad det evner.
Jeg vil da også sige det samme som #1 da du får det nyeste der er lige pt. + der er usb-3 og sata-600 og Det kan bruges til crossfire hvis du skulle få lyst til at prøve det! et 5770 mere koster jo ikke det helt store, men giver et godt boost! alt i alt er det et godt køb hvis du ikke skifter ud så tit
#21 I know. men i min enorme visdom tillod jeg mig at gå ud fra at det "kun" var en cpu spørgsmålet omhandlede.. 😛 😳 hvilket #19 lidt giver mig ret i...U know heldet følger en hvis slags.. 🤣
Dem som skriver om SLI i denne tråd, nu kan jeg ikke et eneste sted læse at trådstarter nævner det men tvært imod nævner et ATI kort så hvorfor snakke om det da det er urelevant, crossfire er mere relevant nu manden har et 5770 Gfx.
FX890/SB850 skulle være tilgængeligt i en af de første uger i April...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 19-03-2010 14:14:41.
Har skam læst tråden og igen så er der jo ingen grund til at snakke om Sli i denne tråd, starter ønsker nogen vejledning/råd om hvilket chipset der er fint til hans GFX .
Man starter da en anden tråd hvis man ønsker svar på det som er relevant for en selv og ikke i en andens tråd hvor det absolut ikke er relevant.
Er nu ikke fordi jeg er en gnaven mand har bare noteret mig at i den seneste tid er rigtigt mange tråde kørt en helt anden vej og handler om noget andet end det tråd starter spørger om og så selv holder op med at deltage i den nu tråd alligevel ikke er hans længere hvis du forstår. 🙂
Rygtet siger at ASUS skulle være lidt længere fremme med deres 890/850 løsning men bliver interesant at se om der kommer et stort udvalg relativt hurtigt 🙂
Hehe skal nemlig selv ha mit MB udskiftet til FX890/SB850
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 19-03-2010 14:45:38.
Jeg kører med et MSI 770-G45, AMD Phenom II x2 545 (hvor der så er en kerne der er låst op. Så den svare ca. til en Phenom X3 720), og et HD5770... Og det kører flawless 😀 ❤
Man kan godt køre SLI på visse AMD chipset, med et lille fiks 😉 785G overklokker ganske glimrende, kører min 965 på 4,05, nøjagtig samme indstillinger som på det 790FX, jeg havde før. Men kølingen er ofte dårligere på de billigere chipset. Det er det her jeg købte, simpelthen en foræring til prisen: