Overclocker
Tilføjet:
20-03-2010 13:24:13
Svar/Indlæg:
4/1
Hejsa HWT.dk!
Jeg har et mærkværdigt problem med min nye selvsamlede PC. Den der kan komme med det "løsende" forslag, får tilsendt noget godt hardware, personligt fra mig, efter behov.
Hardware:
Asrock X58 Extreme, Intel i7-920, COol-it vandkøling, 6GB OCZ RAM 1600MHz, Samsung 500GB, 1000W Plazir Strømf.
Problemet:
Så snart jeg OC'er maskinen, bare fra 2.66 til 3Ghz, er der 50% chance for at den ikke kan genstarte når jeg forlader BIOS. Enten, så genstarter den korrekt, og så kan jeg selv OC'e den til 3.8Ghz og bestå alle stress-test i flere timer med max 68 gr. Eller også, så går der åbenbart et eller andet galt i reboot-processen, og vandkølingen samt grafikkortets blæsere begynder at kører på MAXIMUM. Det er mig et mysterium hvorfor. For den har som sagt bestået maximum stress-tests på 3.8Ghz. Men det er som om, at hvis jeg har stresset systemet lidt og genstarter denne, så forekommer fejlen igen. Og så kan den nægte at starte op i en ½ time. Og et par timer senere vil den godt igen.
Jeg har forsøgt med diverse volt og bus settings, men det lader til at blive ved.
Jeg vil sætte rigtig stor pris på noget support herinde, og jeg håber jeg har beskrevet problemet godt nok!
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Artzon2 d. 20-03-2010 13:25:57.