#4 Nu kan jeg ikke lade være med lidt OT (råder jeg bod på om lidt), men hvorfor helvede da også Børkop?! Magen til møg by at sælge is i! 🤣 I har altså nogle underlige piger derovre, for det sidste man vil 1½ time efter man burde være færdig er at vente på 2 piger stopper med at overbeglo en og vel sagtens tænke "hvordan får vi ham med inden for?" og få købt noget skide is! 🤣 Nå, nok sjov fra min side af.
#0 De to ting de skal pille med er din FSB og sørge for dine RAM kører med en fast frequency, så de ikke flyver i vejret og evt. overbelaster dine RAM. Når du hæver den FSB så, hæver du store dele af dit systems hastighed, men ved at holde RAM på en fast hastighed er du sikret et godt stykke hen ad vejen.
Måden du kan regne på din hastighed for din CPU er at gange din CPU Ratio med din frekvens af FSB. fx er din lige nu sikkert nok 333Mhz FSB * 10 CPU ratio = 3330Mhz for din CPU. Hvis du så hæver din FSB til 350 Mhz får du 3500 Mhz.
Du skal dog huske at holde øje med at du ikke rister dit udstyr, hvilket du gør ved at holde øje med temperaturen på din CPU (hvis du kører med en høj CPU ratio og ikke ændrer for meget på FSB), dette kan gøres med et program som CoreTemp eller SpeedFan, eller et af de utal af andre der findes.
God fornøjelse...
BTW: kvist, få styr på jeres byboere, de skal ikke holde på mig for længe når jeg er der over, for der er sku langt til midtfyn der over fra 😛