Jeg ser ofte folk skrive, at de ikke kan høre deres Corsair psu. Til det kan kun svares: at de ikke kan høre den, betyder bare at resten af deres pc larmer mere end Corsairen. Du vil også have svært ved at høre en boremaskine i en betonvæg, hvis en Boing 747 holder med motorerne tændt ved siden af.
Nej nej, så meget larmer Corsairs psu'er altså heller ikke. Men ift en reelt stille (ikke at forveksle med lydløs) psu, larmer de ca dobbelt så meget (indtil omkring 3-400W, hvorefter de som regel er nogenlunde sammenlignelige med konkurrenterne). Det vel at mærke inden de evt udvikler coilwhine, som Gripen har ret i at de er berygtede for.
Jeg har selv en VX550, som til dato ikke har whinet. Den er mere end tre år gammel, tror jeg. Til gengæld er det den mest støjende komponent i min pc, som ikke decideret består af lownoise komponenter. Jeg har 3 180mm blæsere (std Silverstone), 1 120mm (Arctic Cooling 1000rpm), et 5770 (æggekøler), og en Arctic Cooling Xtreme Rev2. Både ved idle og når jeg spiller, er det >C>orsairen der er mest hørbar.
Et godt bud, hvis støj betyder noget, er Cooler Master Silent Pro, der er at finde i blandt Gripens links. Den leverer varen, har gode modulære kabler, og støjer markant mindre. God value for money imo.