Edifier sættet har jeg endelig lyttet på hos computer city men jeg synes det ikke spille højt nok og er skuffet over at bassen ikke er kraftigere med omking de 30-35 på volumen (mener 40 er max) med bassen og subwooferen på max. Dog ved jeg ikke om mp3 afspilleren eller hvad de nu brugte ikke var skruet helt for volumen men meget højt kunne sættet ikke spille, skuffende.
Jeg lyttede også i bilka til to sony anlæg HTP-718DW til 1999kr og DAV-DZ660 til 2999kr. HTP-718DW har det hele og kan spille meget højt men har en fornemmelse af at bassen ikke rigtig kan følge med den komme hurtig omkring 35-40 måske lidt mere på volumen (ud af 60) til at lyde lidt upræcis.
DAV-DZ660 har den samme forstærker,dvd enhed som DAV-DZ280 sættet(som jeg så i Elgiganten,dvd) og det er ikke godt da jeg har set på nettet denne dvd,forstærker enhed, at den har i følge mange test en dårlig evne til at vise dvder specielt opskalere men også generalt,Jeg vl ikke betale for noget jeg ikke kan bruge (dvden).Selve lyden er ok fra satelitterne som praktisk nok er en høj slank højtaler med fod, bassen er meget god,dyb,kraftig og præcis, men desværre kan den ikke spille så højt,fik den op på 30 ud af 40 og det var ikke noget der indikerede at den har ekstra overskud (effekt/lydtryk).
Hvad skal jeg vælge ? Sony HTP-718DW sættet ? og så andre højtaler, tænker på jamo, da jeg rent faktisk mener at have set et sæt surround sound højtaler for lang tid siden med b.la gulvhøjtaler til kun 2000kr for sættet ???