netværksdeling mellem vista og windows 7

Diverse d.  23. marts. 2010, skrevet af Roostern
Vist: 1668 gange.

Roostern

Overclocker
Tilføjet:
23-03-2010 19:40:59
Svar/Indlæg:
7/2
Nok engang må jeg ty til alle jer geniale mennesker på hwt, da min viden igen har vist sig utilstrækkelig.
Jeg har nettop fået mit nye mediecenter op at køre og det er intet mindre end herligt, men i den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne køre netværksdeling mellem min bærbare og htpc'en. Problemet er bare at jeg ikke kan få skidtet til at virke.
Jeg har windows 7 på min htpc og vista på den bærbare. Jeg har delt det drev på mediecenteret som jeg gerne vil kunne styre fra den bærbare, og jeg kan da også finde drevet og undermapperne. Men når jeg dobbeltklikker på de mapper jeg gerne vil håndtere så får jeg en fejlmeldelse om at jeg ikke har adgang til mapperne - laver jeg en diagnose så lyder meldingen at mappen er tilgængelig men at den brugerkonto jeg har logget på med blev nægtet adgang. Jeg kunne sagtens forestille mig at problemet er simpelt at løse, men nu har jeg efterhånden rodet i så mange menuer at jeg er bange for at jeg gør mere skade end gavn. Derfor håber jeg at nogen her kan hjælpe. På forhånd tak.
Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 19:43:33
Svar/Indlæg:
905/100
Der skal password på delte mapper i Vista og Win7.
Ellers virker det ikke...

Latterlige m$ har bestemt hvordan vi andre skal bruge computeren.

aNker

Superbruger
Tilføjet:
23-03-2010 19:45:15
Svar/Indlæg:
740/37
Du skal nok ind og kigge på dine delingsindstillinger, på win7 pc'en..
Du kan bl.a. slå adgangskode beskyttet deling fra.. det gør det en hel del lettere at dele mellem computere, har jeg erfaret mig 🙂

Roostern

Overclocker
Tilføjet:
23-03-2010 19:50:44
Svar/Indlæg:
7/2
Ok, tak for de hurtige svar. Jeg har slået adgangkode beskyttet deling fra, men jeg bruger ikke password (er det ikke også det der er meningen med at slå adgangskode beskyttet tilstand fra?) Kan det virkelig være rigtigt at man skal bruge en kode for at få det til at virke? Det ville da være en del nemmere, hvis man kunne slippe for det.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 05:22:17
Svar/Indlæg:
1704/19
Her er en let guide til at få tingene til at virke... http://windows.microsoft.com/d...

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 07:33:24
Svar/Indlæg:
1915/57
Ja det skulle så absolut kunne lade sig gøre uden at benytte kode så nej det er ikke noget MS bestemmer for os 🙂 jeg kan fint gå på min kones computer som kører vista og jeg kører win7 og vi bruger ikke adgangskode.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsH d. 24-03-2010 07:33:38.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 13:20:14
Svar/Indlæg:
905/100
#4 og #5

I stand corrected.. På tide at læse en guide 🙂