Hej jeg kigger lidt på et Asus P5E3 Primium, og hvis jeg skifter fra mit P5E3 std. til prem, så vil jeg stadig have vandkøling på bundkortet...
Det ligner bare at selve std. kølingen på Prem. kortet køler 3 sæt mosfets ? hvis jeg bruger CoolingConfigurator siger den stadig at jeg bare skal bruge 2 stk mosfet kølehoveder, men hvad køler den 3 heatpipe så ?
Som jeg ser det på billedet, så er det den højre heatpipe og den øverste som køler mosfets hvad gør den nederste ? og skal jeg have noget vand på den også ?
Håber nogen kan hjælpe mig lidt til at afgøre om jeg skal skifte... eller om jeg i så fald skal ud og investere i flere kølehoveder hvis jeg skifter!
Nu var det ikke lige NB og SB jeg mente :) jeg mente den nederste af Mosfet kølerne ??? :) altså af de 3 mosfet kølere der sidder rundt om CPUen... den nederste af dem hvad er den tiL?
En hurtig søgning på google viser at det er noget de kalder EPU, hvad det så end er så er det noget som kan klares rimeligt passivt med en profil oven på, bliver ikke specielt varm...
Jeg tror jeg har fundet frem til at det er den der køler EPUen hvad det så end er :) nogen der ved hvilke kølehoveder der passer til den ? er det samme mål som til Mosfets ?