øv oplevelse med GLS...

Diverse d.  24. marts. 2010, skrevet af GeGandhi
Vist: 589 gange.

GeGandhi

Overclocker
Tilføjet:
24-03-2010 17:08:11
Svar/Indlæg:
22/8
hej

vil bare lige fortælle min historie om min seneste handel her inde...
(intet ond om siden eller om sælger)

sælger sender med GLS og det er vel også fint nok.

GlS vælger så at aflever første gang den 19-3 kl 12.05 og der er jeg jo så ikke hjemme. jeg ringer og aftaler at de skal komme igen den 23. for der har jeg fri og er hjemme næsten hele dagen. Og lige for at være sikker sætter jeg en fuldmagt (j.f. GLS regler) op på min dør. At han bare må sætte den ved min dør hvis jeg ikke svare. jeg skulle så noget kl 15 (en time før sidste levering tidspunkt) og smutter så der. (der sider jo en fuldmagt på min dør)

Når jeg kommer hjem kl 21 sider den der stadig. jeg har snakket med GLS og hun påstår at jeg lyver for det var en af de gode cheføren og han laver ikke fejl påstår hun (ikke ordret). og hun vil ikke sende den til levering igen eller lever den ved en pakkeshop (der er en 15m fra min dør) for de kan kun lever der til hvis den er sendt der til, til afhentning.

der er lidt to ting i det.

1. hader at blive kaldt for en løgner og især at et kundecenter.
2. hader at de ikke bare er lidt fleksible.

men nej jeg skal nu ud og hente mit nye bundkort.

det var bare lige et surt opstød. og vil da bare lige høre om der er andre der har haft lignende oplevelser.

husk hvis pakken skal hantes i en pakkeshop skal den sendes der til.

P.S. Døgnposten er din ven.

Hilsen GeGandhi
G34R

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 17:12:38
Svar/Indlæg:
385/11
Lyder trist :no:

Kender dem ikke så godt. Har fået sendt to-tre pakker uden problemer. Men der har selvfølgelig været nogen hjemme. Så det kan ikke sammenlignes.

LaKeenxD

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 17:27:24
Svar/Indlæg:
527/73
Jeg har haft meget gode oplevelser hele sidste år, nægtede simpelhen at sende med pestdk i en LANG periode..

Og har også haft hvor den er blevet sendt til mig, er blevet lagt til afhentning i blockbuster 3m fra min hoveddør..

Så det er noget pis det han/hun har fyret af..
Det er information jeg har fået af den chaffør som kører rundt her i byen..

Men sidste gang jeg skulle sende en retur pakke til Komplett.dk + en køber af et andet bundkort + min far..

Komplett.dk modtog først pakken 13 dage efter afsendelse (gav heldigvis penge igen alligevel SUPER kundeservice)

Min fars pakke kom en uge efter afsendelse, mens jeg var der ovre.. (kunne selv ha taget den med)

bundkort salget kom tilbage hele 2 gange med modtagelse nægtet, jeg snakkede med køber og han havde fandme ikke fået noget..

Så jeg har lidt svært ved hvem jeg skal vælge som min hardware leverandør når nu heg har købt det hos en forretning..

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 17:27:32
Svar/Indlæg:
8762/174
Har også haft mine oplevelser med GLS.

De skal dog have den ros for at kundeservice er meget venlige men nøj hvor de dumme.

De levere en pakke forkert den anden gang jeg fik noget fra dem. Så jeg brokkede mig i lidt over en time til deres kundeservice og de havde fat i chaufføren osv osv.

Men det hele resultere i at de ville lave en gennemgang af hans rute også finde pakken.

Jeg kunne se at modtageren havde skrevet under med navnet linda også gik jeg ellers i gang med at kigge på krak og ganske rigtigt om der ikke var en linda der boede ca 1 km fra mig.

Men jeg begriber simpelthen ikke at chaufføren udlevere en pakke til en helt forkert adresse når min adresse, navn og telefon nummer står over alt på pakken.

Hende der havde modtaget den var også mindst lige så dum hun troede det var julegaver fra hendes søster på sjælland 🤡

Men jeg fandt min pakke hvilket jo var rart.

Ringede så ind til GLS igen og sagde at de var nogle fjolser og at jeg selv havde fundet min pakke på under 15 min...

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
24-03-2010 17:47:22
Svar/Indlæg:
1630/101
Tror så IKKE liige at de skal bringe pakker for mig efter at have læst denne tråd, især #3 :'-(

Cecil73

Overclocker
Tilføjet:
24-03-2010 17:54:33
Svar/Indlæg:
200/49
Nu har jeg brugt GLS et par gange og uden problemer - en gang hvor jeg ikke var hjemme ringede jeg til dem og spurgte om det ikke kunne lade sig gøre, at min nabo skrev under for levering af pakken, hvis hun forviste en bekræftigelse på at jeg havde skrevet en fuldmagt til hende.

Et par dage efter ringede naboen så til mig, for at fortælle at hun havde modtaget min pakke.. De andre gange har jeg så været hjemme da GLS kom med pakken - heldigvis da, kan jeg læse mig til.

Vaptor-x

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 19:26:54
Svar/Indlæg:
475/22
Har selv brugt dem en del her på det sidste, og har både sendt og modtaget flere pakker igennem dem, og har aldrig oplevet det du har oplevet, heldigvis for det, ellers var jeg gået tilbage til post dk 😉

Så du har vist fået den ringeste service de kan yde, og mega træls for dig 😕
Din pakke er i det mindste ikke blevet væk, ligesom de så tit gør med post dk, lige så snart det er elektronik 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Vaptor-x d. 24-03-2010 19:27:33.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
24-03-2010 21:15:16
Svar/Indlæg:
4438/91
Det lyder præcis som de oplevelser jeg har med GLS. Og, ja. De er snot dumme. Den bedste var en MTB ramme jeg havde bestilt fra tyskland, hvor chauffør / bud tre gange hårdnakket påstod at han ikke kunne få fat på mig på adressen eller telefon. Jeg var hjemme på alle tre påståede leverings tidspunkter og havde ingen ubesvarede opkald.
De fleste gange har de dog været meget medgørlige og fleksible og afleveret på sekundet.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:19:16
Svar/Indlæg:
2127/11
Hvis man skulle være i tvivl om GLS, kan man jo altid tjekke den gode gamle Trustpilot: http://www.trustpilot.dk/revie...

Ingen tvivl om at det er temmelig risikabelt at sende med dem. Se Postdanmark til sammenligning: http://www.trustpilot.dk/revie...

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:58:05
Svar/Indlæg:
2440/66
jeg har både oplevet GLS og DPD sige man var hjemme, selvom klokken ikke ringer.

gad vide om det er fordi chaufførerne ikke gider / har for travlt, så de med vilje scanner nogle pakker som "forsøgt afleveret".

til gengæld kan man altid få dem til at komme ud igen - vel og mærke hvis man kan være hjemme hele dagen, for et tidspunkt kan man ikke aftale.

de vil ikke stille pakken ved døren uden skriftlig fuldmagt.

men hvad er alternativet? post dk tager sindssyge priser efterhånden...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hightower d. 24-03-2010 22:59:43.

GeGandhi

Overclocker
Tilføjet:
25-03-2010 00:01:40
Svar/Indlæg:
22/8
Det er rigtigt nok men hvis vi snakker hardware i styk vis er det samme pris også har de en døgnpost i de fleste byer efterhånden. Og det virker bare. Alt jeg har bestil siden jeg fik den er komme dagen efter også har jeg fået en SMS på at det var klar med en kode i også er det lige og tá med hjem efter arbrjde. Også når man har fri kl 21 og det kan ingen andre firmaer klare.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
25-03-2010 00:04:36
Svar/Indlæg:
2127/11
#10 Med undtagelse af at Postdanmark leverer samme, geniale, service i et stigende antal byer.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2010 07:31:40
Svar/Indlæg:
6531/410
Jeg har fået mange pakker med GLS.

alle er kommet frem til tiden
de har været i fin stand
hvis jeg ikke er hjemme så sætter jeg en fuldmagt med pakke nummer på døren også stiller de pakken.

Hvis jeg ikke lige viste der kom en pakke ringer jeg bare til dem og de levere dagen efter.

med pest.dk oplever jeg tit de siger de har været der men sært nok har man været hjemme hele dagen.
somme tider er pakker flere dage forsinket.

så jeg vælger klart gls hvis muligt.

tobiasds

Overclocker
Tilføjet:
25-03-2010 08:07:57
Svar/Indlæg:
257/15
Skulle også en gang have en pakke fra GLS, og jeg var selfølgelig hjemme så jeg kunne se når de kom, men der kom aldrig en GLS bil og så skriver de at de har forsøgt at levere den 😕

Tror lidt det er fordi det er sådan noget franchiseing, og de steder der ligger langt væk gider de bare ikke levere til. 😕

Cannon

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2010 08:55:24
Svar/Indlæg:
298/7
Har kun positive erfaringer med GLS. Der hvor jeg arbejder bliver GLS brugt til RMA sager og det er aldrig gået galt, privat har jeg fået noget ram tilbage fra Corsair på rma via GLS, jeg var heller ikke hjemme den dag de var forbi, gik ind på deres hjemmeside og ændrede leveringsadressen til mit arbejde og de var der dagen efter, så kun positive erfaringer herfra 🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2010 09:28:42
Svar/Indlæg:
3162/326
GLS har det med at påstå de har været ude med pakker, selv om de aldrig har været det... nogengange siger de tilmed, at de har været ude hele 3 gange. De er fyldt med løgn simpelthen.

Jeg har 4-5 gange "modtaget" pakker fra GLS, hvor jeg har måtte ringe, ofte flere uger efter jeg har bestilt noget, for at få at vide, at de har været ude med pakken på min addresse, uden jeg har været hjemme.

Så har jeg bedt dem om at fortælle hvilke dage de har været der - og så har det vist sig, at jeg mindst har været hjemme een af dagene, heledagen.

Forstår så ikke, hvordan de kan holde en pakke i flere uger efter sidste "afleveringsforsøg" - uden at sende mig et brev om at de har været der.

Skal lige siges, at jeg bor i lejlighed, og vi har dørtelefon, så chaufføren har ikke haft mulighed for at smide noget i min brevkasse.

Forestiler mig, at de har konstateret dette første gang de har været for at aflevere en pakke, og så er jeg røget på en "vi gider ikke køre ud med pakker"-liste.

Skodfirma!

Gravesauce

Overclocker
Tilføjet:
25-03-2010 09:30:23
Svar/Indlæg:
171/23
tja det er da uheldige episoder.
har jeg også haft en enkelt af,men nu er jeg så heldig at have en bror der er afdelingsleder for lageret i Kolding,så en hurtig opringning til ham og sagen var fluks i orden.
Siden da,er mine pakker kommet til tiden og leveret som aftalt. 😲

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2010 11:22:29
Svar/Indlæg:
3162/326

Man skal åbenbart kende nogen, som kender nogen...

Gravesauce

Overclocker
Tilføjet:
27-03-2010 08:47:54
Svar/Indlæg:
171/23
tja sådan er det jo desværre tit