Cola i bærbar! Argh!

Diverse d.  24. marts. 2010, skrevet af Timozzdk
Vist: 519 gange.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 20:39:58
Svar/Indlæg:
1636/115
😲 😲
Yes, cola i min lappy!
Ved ikke hvad der skete, men lige pludselig skubbede min mongol hånd til et glas cola. Ikke at det er unormalt, har før gjort det med rødvin osv, men denne gang stod min bærbar LIGE ved siden af. Den var tændt og det røg op på tasteturet og lidt ind af siden og under den. En virkelig sjasketur.
Heldigvis er det en af de der smarte hvor der ik kan komme ting ind igennem tasteturet hvis man nu spilder, så der skete ik noget med den i første omgang. Det var først da jeg tog den op for at redde den og hælde det ud af den, hvor det sagde splffffff... Så slukkede den. Har taget batteriet ud af den og den tænder fint uden batteri med opladeren i.

Mit spørgsmål er så, hvad gør jeg`? Der er helt sikkert kommet cola ind i den, for det løb ud af den da jeg vendte den på hovedet, og det var ik kun fra tasteturet... Den starter fint op bortset fra højtalerne skratter, harddisken larmer, og der er lysegrå skærm i 5 sek ved post og inde i windows.

Skal jeg bare lade den tørre en dag og se hvad der er sket, eller skal jeg handle nu?

Den er slukket og batteriet er taget ud af den.

Det er en HP TX1345.

På forhånd tak! ☹
Grislum

Overclocker
Tilføjet:
24-03-2010 21:12:37
Svar/Indlæg:
302/31
Hvis bare det havde været vand. Men synes at have hørt noget med at sukker ikke er specielt godt på elektroniske komponenter.

Desværre skulle du nok have slukket den med det samme, for det du nu har lavet tyder højst sandsynligt på en kortslutning.

Jeg har hørt om mobiler der efter at være druknet i en balje vand er vågnet op efter at have ligget et tørt sted i en uge. Ved sgu ikke om en dag er nok.
Jeg ville ihvertfald ikke råde dig til at røre den de næste dage. 😕

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 21:20:28
Svar/Indlæg:
1636/115
Tak for svaret... Må lade den være lidt. Hvis den ik fungere ordenligt må jeg håbe forsikringen dækker.

mooboo

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 21:26:09
Svar/Indlæg:
606/20
Hvis du beslutter dig for at prøve at rense den, så brug deminiraliseret vand og sørg for at få fjernet ALT cola. Lad den tørre længe! Har haft min Touch telefon i en stor kande rom og cola, og den virker som den skal i dag 🙂

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 21:35:19
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvis jeg var dig havde jeg skilt bærbaren ad, og taget den under bruseren og fået skyllet alt væk.

Derefter lad den tørre i over en uge, mens den står på siden.
(Husk da endelig at tage batteriet ud)

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 21:48:53
Svar/Indlæg:
1636/115
🤣 Tak for alle de gode råd. Tror desværre ikke den extra forsikring jeg tegnede gælder hvis jeg selv begynder at skille den ad. Men jeg må lige nærlæse den.

Det der med at tage den med i bad lyder freaky! Fuck, tænk hvis man stod med den der i badet og kæresten kom ud på badeværelset. Hun ville nok tro jeg var åndsvag!

las

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 21:55:23
Svar/Indlæg:
2151/51
#5 Hvilken ekstra forsikring snakker vi om?

Jeg kan forresten anbefale at man får en såkaldt elektronik-forsikring gennem ens forsikringsselskab. Jeg giver 400 kr om året for at alt mit elektronik bliver dækket.
Det er vist en tillægsforsikring til indbo? Er ikke helt sikker.

Jeg kan smide min bærbar på gulvet og jeg får en ny.

Min bror har den osse, og da han spildte sodavand i hans bærbar, fik han pengene til en ny. Faktisk 1000 kr mere end han gav :)

Til en anden gang, skulle du nok have slukket bærbaren som det første :)

Men prøv og læs den forsikring du har.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:03:05
Svar/Indlæg:
1636/115
6# Det er sådan en Fona X-Tra forsikring.
Kan desværre ikke finde den på deres hjemmeside så du kan se den.
Men der står den dækker "Hændelige uheld".

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:22:38
Svar/Indlæg:
792/52

Så vil jeg hellere anbefale en fejl og uhelds forsikring som tilføjelse til indbo. Den dækker alt, sofaer stole, tv, briller. Hele lortet, 500 kr i selv risiko, og 2 års udvidet garanti, på alt hvad man køber.

http://www.tryg.dk/netinsuranc...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Spagme d. 24-03-2010 22:23:08.

las

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:45:10
Svar/Indlæg:
2151/51
#8 Hmm, tror det er den jeg har, har de skiftet navn på den for nyligt? For kan ikke finde den jeg har mere :P (Har også Tryg)
Det lyder lidt som den.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:50:15
Svar/Indlæg:
792/52
Ved ikke om den har skiftet navn, men den bærer stadig præg af at være en elektronik forsikring, dog er garantien kun på elektronik dele, men stadig en ganske udemærket forsikring, er glad for jeg aldrig har købt de tilføjelses forsikringer de altid tilbyder i butikkerne, smiler altid når de spørger, og siger: jeg har noget der er bedre, ellers tak.

las

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:07:17
Svar/Indlæg:
2151/51
#10 Ja det er til grin når de prøver at prakke en ekstra forsikring på.

Det er tit 1000 kr på f.eks. et TV.

Vildt dyrt :)

Så hellere gi' 400-500 kr om året for samtlige ting. Men det er jo ikke alle der ved den findes.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:26:17
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg har tryg i forvejen, så tror jeg tegner sådan en extra forsikring uanset hvad! :D