MW2 cheaters... sagsøg dem?

Spil d.  24. marts. 2010, skrevet af gabbadoo
Vist: 752 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 22:55:23
Svar/Indlæg:
3065/208
Hvordan ser det juridiske ud, på basis af MW2 spillere der har købt og betalt spillet, at sagsøge folk der bruger snyd?

Hvad med at sagsøge Infinity Ward for ikke at gøre noget tilstrækkeligt ved det?

Hvorfor er der ikke nogen returret på spil!
morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:02:35
Svar/Indlæg:
924/212
\careface/ 😛

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:03:57
Svar/Indlæg:
7765/230
😴 😴 er der en der er ked af han ikke klarer sig så godt i MW2 😛 det er jo for helvede en af de ting alle ved at efter et stk tid dukker der knægte op med aimbots osv osv lev med det eller spil ofline

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:07:30
Svar/Indlæg:
924/212
Faktisk så har jeg set snart 20 blive bannet i BC2 pga aimbot. på 2 dage 😲 sgu for nøjer -.-

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:13:26
Svar/Indlæg:
3065/208
#2 Som regel der er tydelige cheaters (kill-cam ved round-end) så smutter det meste af modstanderholdet, fordi de ikke gider spille mod snydere. Og det gider jeg sku heller ikke. I CS kan man TK'e dem, flashbange dem, blocke dem og genere dem på det groveste til de faktisk skrider eller sidder alene tilbage på serveren, men den mulighed er der jo ikke i MW2.

I princippet er det jo et juridisk spørgsmål i og med man ikke må reverse-engineere eller ændre i den købte spilkode. Jeg tror bare hunden ligger begravet der, hvor der evt. er eksterne DLL'er der bruges, så der således ikke engang er tale om copyright infringement, hvor man ellers som køber af et spil, nærmest burde kunne forlange spiludvikleren/idgiveren at gøre noget ved.

Derudover er der jo den internationale lovgivning, men en lovændring i USA vedrører jo kun amerikanerne, som jo heller ikke påvirker europæiske spilleres oplevelse. En EU lovgivning vil i princippet kunne redde europæiske wankers fra cheaters (pånær de russiske cheaters i MW2 😛 )

las

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:15:17
Svar/Indlæg:
2151/51
#3 Det er da altid noget at de bliver taget.

Blev de taget af PB? Eller hvordan ved du det?

Man må da føle sig dum ved at give 300 for et spil, for at blive banned og ens account slettet.

Jeg forstår simpelthen ikke at cheats er så nemme at lave. Spillede er jo knap nok udkommet før det vælter med cheaters.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:16:36
Svar/Indlæg:
3065/208
#3 Tror du ikke de kommer tilbage om et par dage, et par uger eller en måned, når spillet er faldet i pris, de har jo næppe fået et IP-ban og givet de havde det kunne det jo nemt omgåes?

Det har jo ingen konsekvens for folk der snyder og på en måde krøbler de betalende spilleres spiloplevelse. Det samme gælder Steam's VAC. Alle kan jo lave en ny Steam-account med et nykøbt spil og fortsætte ufortrødent.

las

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:24:02
Svar/Indlæg:
2151/51
#6 Ja hvis de gider at købe et nyt spil hver gang de bliver banned.

Hvis bare de bliver taget, så stopper det jo helt af sig selv. Tvivler på nogen synes det ville være sjovt at snyde hvis de blev taget med det samme.

CS er forældet hvad det angår. De opdaterer sku ikke deres anticheat, og VAC er nemt at omgås.

Tænker mere på MW2 og BF BC2. Især når der bruges Punkbuster. Men har min tvivl på om PB virkeligt er godt nok.. Tror sku dem der laver cheats er klogere end dem der laver anticheat, desværre.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:30:30
Svar/Indlæg:
3065/208
jeg googlede lidt og fandt et hollandsk site der laver cheats som siges at omgåes VAC fuldstændigt, og de tager sku penge for det. 65$ for 6 måneders cheat. IW/Valve skulle jo hyre de folk til at lave anti-cheats i stedet.

wendigo

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:35:40
Svar/Indlæg:
1069/157
#8: Send siden til IW/Valve, kan være de har lidt magt til at få lukket sådan noget????

las

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:37:01
Svar/Indlæg:
2151/51
Mange cheats koster da penge, her medfølger jo opdateringer, som sørger for at du ikke bliver taget.

Som jeg skrev før, er HL1+2 forældret og jeg er sikker på Valve er pænt ligeglad om folk cheater, det er ihvertfald ikke noget de gider bruge penge/resourcer på.

VAC har været nemt at omgå i laaang tid. Det nyeste er vist rcon bypass, så du faktisk kan styre serveren hvis den bruger et bestemt MOD.

Alt dette har gjort at jeg ikke spiller CS:S mere.

Nu spiller jeg BC2 og har faktisk ikke oplevet at spille mod nogen mistænkelige personer. Endnu.

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2010 23:45:54
Svar/Indlæg:
924/212

Jamen i BC2 har det været sådan at folk med total normale scores blev bannet af PB for aimbot.

kun én gang har jeg været overbevist om det var en cheater...medmindre det er normalt han får en 62kills og 2 død score 😐

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2010 01:52:32
Svar/Indlæg:
5421/53
Man kan aldrig vide sig sikker, på om ens anti-cheat virker uden VAC snupper den.
Med mindre du selv har kodet den eller den er meget privat osv.

Der går mellem 1-4 uger før du bliver vac-bannet (fra du er opdaget), Derfor er det umuligt at vide om ens cheat er vac-proof.

I MW2 har IW valgt VAC som en hasteløsning, ved ikke hvad de har tænkt.
Men du kan hvertfald bare blokere VAC - uden at der kommer en konsekvens. (Ved ikke om de har fixet det, men med den bruger behandling IW har, så tror jeg næppe)

#10 At et mod åbner et sikkerhedshul kan jo ikke være VAC/Valves fejl? (Og den version med det hul er forældet alligevel)

Og ja, jeg har også været inde på et par servere i dag, hvor PB gik amok mod Aimbots, men har endnu ikke hørt nogle klage over noget - så går ud fra det er de rigtige der bliver ramt 😛

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af MadsAG d. 25-03-2010 01:55:27.

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2010 08:05:54
Svar/Indlæg:
645/33
Må også indrømme at jeg er gået tilbage til BF2, fordi jeg ikke gider MW2 mere. spillede det i ca 2 måneder, og så gad jeg ikke mere. Og det er primært pga. ikke dedikeret servere (så man kan spille på folk med ens niveau) og cheaters.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2010 20:13:38
Svar/Indlæg:
5421/53
#13 Hvorfor ikke BC2? :)