Razer Imperator

Diverse d.  25. marts. 2010, skrevet af Pizzadude
Vist: 7405 gange.

Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
25-03-2010 00:00:00
Svar/Indlæg:
5363/442
Vi tester i dag den mest følsomme mus fra Razer til dato.

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
Peterlh
 
Overclocker
Tilføjet:
25-03-2010 14:18:03
Svar/Indlæg:
449/19
Jeg synes det ser ud som om de har kopieret Roccats design. 😛


Axaion
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2010 19:28:13
Svar/Indlæg:
219/2
Undskyld hvis dette inlæg jeg poster nu er lidt.. nedern vel? :p
Men syntes lige folk burde vide lidt om problemerne med musen også

Copy paste fra; http://ariekanarie.nl/archives... (samme person som fra razerblueprints)

Sensor

The Imperator is Razer's 4th mouse to use a Philips TwinEye laser sensor. The first mouse to use the TwinEye was a disaster (my Razer Lachesis review). The Razer Orichi bluetooth mouse uses the same sensor, but it has newer firmware and is supposedly better. The Razer Mamba has a newer 5600DPI sensor, which is identical to the one used in the Razer Imperator.

The sensor is much better than the one used in the Lachesis, but still suffers from some of the same bugs that plagued the old one (and the Mamba):

Z-axis tracking

The mouse will move diagonally when you pick it up and put it back down again. Like in a game, you're chasing a target, reposition the mouse, but after putting the mouse down the crosshair is not where you'd expect it to be. It's just a little bit off.

In the case of the Lachesis, it also meant that clicking the mouse on a soft mousepad would make the cursor move, even though you didn't move the mouse. The light tilt caused by the press of a button made the cursor move by a few pixels. This problem is still present in the Imperator, but it's greatly reduced., only when you press the mouse buttons really hard.

Axis lock

Sometimes after repositioning the mouse one of the mouse directions (up-down, left-right) will not work for a split second. Think rocket jumping in Quake or TF2: a quick flick of the wrist, you fire a rocket, and you end up facing some weird way, messing up your jump.

Tracking errors

Laser sensors still have some annoying issues tracking on certain surfaces, especially cloth. This can turn a smooth diagonal movement into a staircase-like line. I've encountered no tracking errors on the Razer Exactmat (white) and Razer Destructor (black), but had a few on the Razer Goliathus. Kinda annoying on the desktop when trying to click a small button.


comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2010 22:05:28
Svar/Indlæg:
1230/171
#2: Ja, det er ret irriterende at anmelderne af denne mus ikke kan tage sig sammen til at lave bare den mindste smule research på de produkter de tester.

Infoen om problemerne med Imperator musen er jo let at finde, men ikke en eneste gang har jeg set dem nævnt og efterprøvet i det utal af anmeldelser jeg har læst. Det er sq for ringe. 😕


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
25-03-2010 22:36:26
Svar/Indlæg:
5363/442
#2 I stedet for at C/P den lange test, kunne du måske lige opsummere hvad det egentlig er der er problemet.

#3 Nu modsiger du dig selv - Det er let at finde den info, men ingen nævner den? 😛

Problemet med at curseren flytter sig en smule når man løfter musen er ganske rigtigt til stede - jeg beklager at dette ikke er understreget i anmeldelsen.

"Axis lock"-problemet har jeg ikke bemærket - og kan derfor heller ikke rigtig kritisere musen for..

At musen har det svært på visse overflader er vist nævnt et par gange i testen 😉


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2010 23:12:09
Svar/Indlæg:
3385/80
"Vi tester i dag den mest følsomme mus fra Razer til dato"

Razer Naga præsterer også 5600 dpi.


Axaion
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2010 00:46:04
Svar/Indlæg:
219/2
#4, mit C/P var faktisk en opsummering fra et andet review, som jeg linkede til :)
Der har været meget snak om sensoren inde på RBP forumsne, ikke ret mange der var specielt positive :S


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
26-03-2010 08:09:48
Svar/Indlæg:
5363/442
#5 Korrekt, og Mamba gør det samme - men udelukker det ene det andet?


SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2010 11:30:00
Svar/Indlæg:
1478/40


Fin test 🙂


jeg må erkende at jeg personligt holder mig langt væk fra razer produkter, da jeg simpelthen har haft SÅ mange dårlige oplevelser, med deres keyboards. Altid fede designs imo, men altid noget billig bras som involde 😛 jeg har haft razer tarantula og razer lycosa, og de var begge 2 kun halvt funktionele ved modtagelsen....faktisk skete det med ikke mindre en 3 tarantula boards, hvorefter komplett gav op, og gav mig pengene tilbage. 🙂


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2010 13:42:15
Svar/Indlæg:
3385/80
#7 Så er det ikke DEN MEST følsomme, men EN AF de mest følsomme :)


#10
Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2010 05:05:49
Svar/Indlæg:
2599/378
Er du helt sikker på at det ikke fulgte en CD med, for de plejer altid at sætte dem fast bagerst i brugsanvisningen... 😕 Men kan selvfølgelig godt ske de ikke gjorde det denne gang. 😳


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2010 13:08:47
Svar/Indlæg:
3385/80
#11 Jeg har lige leget med en Naga - der var heller ingen med.