Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2010 01:27:42
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Nu ved jeg ikke om det er den korrekte kategori, men jeg prøver ad 🙂
Jeg har en PS3 (heldige mig), en røvfuld DVD-film og alt for meget fritid.
Så er det li'ssom på plads 😎
Derudover, så har jeg en NAS med 2x 1 TB harddiske (der skal 4x 2 TB i med tiden, men det kommer). Selvfølgelig har jeg kigget på løsninger som YAMJ, Popcorn Hour A-110, men så slog det mig. Hvorfor ikke prøve at kode noget simpelt i HTML, og se om PS3'eren kan afvikle dét?
Sør'me jow. Jeg flikkede en "index.html" sammen, med et link (til en *.mts fil på min NAS), klikkede og PS3'eren afspillede. Great succes!
Desværre kan PS3'eren ikke afspille containere, såsom *.iso, *.mkv o.lign. Men den kan sagtens afspille VOB-filer, Mp4 og deslige.
Jeg er derfor lidt splittet imellem at investere i en A-110, rippe det hele i 1:1, smide det på NAS'en og så bare rode med YAMJ.
Eller...
- "kopiere" DVD'erne til deres respektive mapper (som VOB filer eller rippe dem til Mp4 med undertekster), og på en eller anden måde "automatisere" en HTML-programmering. Jeg ville helst kunne bevare menuerne osv. - da mange af skiverne jo har ekstramateriale og alt det der nørdede noget. Vil helst ikke gå på kompromis med billedkvaliteten.
Det skal lige nævnes, at jeg er en nar til HTML-programmer (eller programmering generelt), men som sagt, så har jeg masser af fritid 🙂
Hvad har I af forslag?