Taget fra DBA.
Sælger har snydt mig
Såfremt sælger ikke har afsendt varen som aftalt, og du har forudbetalt, bør du straks kontakte sælger og forlange, at varen bliver afsendt.
Hvis sælger stadig ikke reagere, bør du kontakte Support på support@dba.dk, så vi strakt kan indsætte en anmærkning på sælger. Vi afsender samtidig en e-mail til sælger hvor vi beder personen om at afslutte handlen. Hvis vi modtager flere klager over samme bruger, vil denne naturligvis blive inaktiveret på dba.dk.
Den Blå Avis A/S kan desværre ikke udlevere oplysninger om sælger til dig grundet reglerne i persondataloven. I stedet skal du rette henvendelse til politiet og indgive en anmeldelse. Politiet kan herefter rette henvendelse til os og udbede sig de relevante oplysninger. Dette sker på baggrund af en dommerkendelse.
Som hovedregel er det altid risikabelt at forudbetale via bankoverførsel. Der er ingen mulighed for at få tilbageført pengene, og den eneste mulighed er derfor at gå rettens vej.
Vi anbefaler derfor, at man mødes ansigt til ansigt.
Det skal siges, at langt de fleste handler på dba.dk bliver gennemført uden problemer, og at det hører til sjældenhederne, at der opstår problemer.