"Physx har flest titler, men de fleste ligger med en meget lav metascore. Havok har næsten 3x så mange titler i den høje metascore. En grov konklusion kunne altså være: De bedste spil foretrækker Havok. En yderligere grov konklusion kunne så også være, at dem der argumenterer for deres GPU valg med Physx, spiller crap spi"
Gotta love that scheea 😛 I øvrigt er jeg fuldstændig enig med dig, når talen falder på en fysikmotor halvdelen kan bruge, eller noget alle har glæde af. Det indlysende valg, må altid være, at lave noget alle kan have glæde af. Drop Havok og Physx, lad os få noget alle kan bruge.
#66 Jeg er enig så langt, at alle kendte til de fleste af problemerne med Fermi, inden kortene blev testet. Vi ved også alle, at køber man en kinesisk bil, får man en bil med meget lidt vægt lagt på sikkerhed. At vide at fejlene er der, er dog slet ikke det samme som at acceptere dem. For mig er larmen, og det arrige strømforbrug, et absolut nogo. Ville blive vanvittig af at skulle høre på et så støjende kort, og har ganske enkelt ikke råd til forbruget.
Du har ret i, at hvis prisen falder, begynder det at ligne lidt. Ydelsesmæssigt er det en skuffelse af de større, men kun fordi prisen pt ser ud til at blive temmelig høj. Der ud over er der sgu knald på 480, ingen tvivl.
Man kan imo ikke diskutere at Fermi pt ikke leverer valuta for kronerne, ydelsesmæssigt, her i DK. Det kan man, aht konkurrencen, håbe ændrer sig. Om man vil acceptere støj og højt forbrug, er nok mere en smagssag, og det er derfor en svær størrelse at diskutere. Jeg kunne aldrig acceptere det, og du er ok med det. Sådan er vi så forskellige.
-edit-
Nu har jeg også fået læst din opsamling #0, og den er ganske udmærket. Forslag til ting du kunne smide oveni: Strømforbruget, incl det horrible merforbrug når Fermi er spændt foran to skærme, er imo relevant for køberne. Samme gælder larmen.
Skal det endelig gøres fuldstændig til ug med kryds og slange, skulle du lave en ydelsesopsummering. Noget i stil med 5870 = 100%, 480 = 115 eller hvad det nu bliver. Dette naturligvis sammenholdt med prisen, og evt også strømforbruget. Men ja.. Det er et større arbejde, og det kan man ikke forvente af dig at du gør.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 28-03-2010 14:17:56.