Man skal IKKE spare for meget på PSU, det er hjertet i din pc og sådan en du har fundet frem i 5# yder ikke bedre end en god 400w corsair til 350kr. Så den vil være spild af penge. Hvis du ikke vil op i nærheden af 1000kr skal du købe en OCZ modXtream pro 600w til lige over 500kr. Den yder ægte 700w og er virkelig lækker kvalitet.
630W for hele systemet under load! Værsgo og spis. 🙂
Så den #3 foreslår vil nærmest være minimum, hvis du skal regne med 30-50% ekstra for at psu'en ikke skal larme for meget eller blive for varm.
Når du er nået frem til ca, 500 er det fordi du har ladet calculatoren stå på 90% load, men systemet kan jo sagtens komme op på 100 under heftig gaming. Og skal du slet ikke overklokke? Det kræver jo også en måske 60-70 watt mere,
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mikam d. 28-03-2010 13:53:07.
Jeg ville nok gå efter en 850 watt. De grafikkort sluger en hel masse strøm. + Hvis du har tænkt dig at OC, cpu/gfx. som #6 siger, man skal ikke spare på PSU'en!
Tja, det er jo lidt snert, men noget andet er, hvor mange 6 pins stik har den OCZ? Du har brug for 4 og den har vist kun 2, så du skal højere op for at få fire. Og de to stik skal være med 8 pin, mener jeg, eller?
Hmmm Jeg ser lige at du skal køre med 2 x x2 kort, så ville jeg nok også finde mig en endnu stærkere psu. ca 800-900w. Faktisk ville jeg nok sælge de 3870x2 og købe et enkelt 5850, det yder langt bedre og bruger ca 1/4 strøm. Sådan et setup som dit er noget af det mest strømkrævende der findes, kun overgået af de nye Nvidiakort 😀
Men hvis du sælger dem får du. 1. langt bedre ydelse med et nyt 5850. 2. Du sparer penge på indkøb af psu (kan nøjes med en mindre) .. 3. Du sparer en masse penge på din strømregning. Så de 500kr du skal have ekstra op af lommen giver dig altså så mange fordele at det ville være tosset at lade være. 😐 😉
kan huske jeg lavede en computer der lignede den du har meget
HD3870x2 i Crossfire Q9450 2.66ghz 4gb ram asus extreme maximus x38 bundkort 2x 80x80blæsere 4x 120x120blæsere
2 raptor diske (de gamle) 2 400gb diske 1 1TB disk
jeg regnede med at en NorthQ 1000W kunne klare jobbet... da jeg starter maskinen op første gang kan jeg hører sådan en hyle tone, men ignorer den og kører videre. da det er første gang jeg havde samlet så vildt et setup, så efter at have installeret windows og drivere besluttede jeg mig for at kører en 3DMark06
det klarede PSUen ikke... den stod af midt i testen, ret nederen på en fredag, men jeg havde heldigvis en 650W Enermax til at ligge. den kunne klare opgaven til jeg fik en ny (ikke NorthQ).
så det med at spare på PSUen som alle andre siger er en dårlig ting... det passer altså... jeg var heldig den ikke tog andre ting med sig i døden.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hediki d. 28-03-2010 15:23:52.