Mega ustabil trådløs Linksys WRT54G

Diverse d.  28. marts. 2010, skrevet af Gizzly
Vist: 801 gange.

Gizzly
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2010 14:54:29
Svar/Indlæg:
164/35
Hej,

jeg bor sammen med to venner og vi har internet igennem stofa.
Til at fordele det ud på vores rum bruger vi min Linksys WRT54G 3.1 som jeg har installeret Tomato v. 1.25 på, som folk har sagt skulle være så godt... 🙂

Nå, men altså, til at surfe på nettet fungerer det rimelig godt med den her router, men så snart man vil spille spil bliver det helt skidt - ex. i conterstrike ligger man på 80-90+ i latency, nogle gange meget mere.
Vi havde nogle folk ovre igår til noget computer-spil-aften og selvom vi alle sad i samme rum som routeren var vi nødt til at sætte kabler i for at kunne spille multiplayer sammen uden mega latency problemer.

Er der nogle der har nogle tips til hvordan vi kan gøre den mere stabil, eller er det bare en ustabil router?

På forhånd tak
mvh Theo
Silent
 
Skribent
Tilføjet:
28-03-2010 15:04:45
Svar/Indlæg:
3222/205
->#0 Hvordan er din ping hvis blot en joiner en server?

Men vil nu mene at kabler er det bedste når man skal spille online, 😉

Kender ikke til Tomato, har smidt DD-WRT i begge mine WRT54G v2.2 og det spiller max.

http://www.dd-wrt.com/routerdb...



Gizzly
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2010 17:10:10
Svar/Indlæg:
164/35
#1 det var ved 1-2 spillere at den var på 80+

Men det er også når man bare er på nettet at den hopper af en gang imellem. Det burde den vel ikke.

jeg har siddet og læst lidt på DD-WRT siden, men syntes det virker ret uoverskueligt, er det muligt at du kan skitse kort op hvordan man får det installeret? Og er det muligt at installere det fra min tomato interface eller skal jeg have den tilbage til dens originale firmware for at kunne gøre tricket?

Theo


Gizzly
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2010 17:23:56
Svar/Indlæg:
164/35
tror jeg har løst mit problem ved at skifte den kanal det trådløse kører på 🙂

tak for det hurtige svar ellers :)