Moderator
Tilføjet: 29-03-2010 19:49:47
Svar/Indlæg:
2672/468
Mit system trækker 325 Watt ved fuld belastning på CPU og GPU, men det er inkl. NAS, printer, og wifi og modem. Så den trækker vel i omegnen af 290 under load. Men det er med et godt OC på både CPU og GPU.
arrrhhh må sku give #3 lidt ret,de andre tråde er sku fyldt med de samme diskutioner om strømforbrug og bla bla bla. det næste bliver vel en der opretter en tråd om ydelse kontra den ene frem for den anden.(den er der jo heller ikke ret mange af i forvejen)IRONI og det er ska da forunderligt at hvergang der er en der ikke lige er enig med jer ATI folk får han skudt i skoen at han er fanboy,er sku ved at være lidt belastene at høre på og #4 den bemærkning gør dig selv ligeså meget til fanboy tænk lidt over det. 😉
#6 Jeg har sådan en her 🙂 http://kingdun-kd.en.made-in-c... købt for 99 kr i netto for et par år siden. så den du har kig på er vel ok 😀
#1 hvad mener du med "GTX480 skulle have en TPD på omkring 300-320 watt" de 300-320 watt du sankker om er det plus de ca 200 watt jeg bruger bare ved at surfe osv ?? altså ca 500 watt når jeg spiller.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 29-03-2010 20:40:37.
TDP er det maximale det kort har i forbrug ...Altså max hvis du spiller et spil der bruger GFX fuldt ud , så skal renten af maskinens forbrug ligges oven i.
Så ja ca 500-550w eller noget der ligner 20 pærer der er tændt ekstra i huset 😎
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 29-03-2010 21:53:58.
Ja når man selv betaler regningen så tænker man sig lige om en ekstra gang om der skal stå Nvidia eller ATI og om ens strømforsyning er i Bronce, Sølv eller Guld certificering... Guld tjener sig ret hurtigt hjem når man er oppe i det forbrug.
Prøv at læse den test her , der kommer de lidt ind på forskel på udgift når man er i det område...
#12: Eller også bruger man den stationære til gaming og slukker den på kontakten når den ikke bruges, og så tager man laptoppen frem når nettet bare skal surfes mv. 😛 Det er hvad jeg gør. 😉
En notebook som kan bare en lille smule uden at være irriterende koster ca 4000kr + og det store forbrug er der stadig under spil og tabt effektivitet i en alm (bronce) psu til 7-800 kr er der stadig... En Psu i guld niveau koster ca 4-600kr mere og differencen vil være tjent hjem på bare 6mdr ved 1 times spil dagligt i et år efterfølgende tid er ren gevinst.
Jeg har sat i den udregning at en pære er i gennemsnit 25W hvilket er ret realistisk på nuværende tidspunkt, bliver mindre når folk lærer at skifte alle pærer ud til lavenergi så vil tal kunne ganges med ca 3.
Hvad skal man så købe af psu for at få en "guld" har siddet og søgt lidt men er ikke så meget inde i de psuér?? helst omkring en 750w eller der omkringså den kan trække mit system + et ekstra 5870
Prøv at læse forskel på en bronche og guld i det link jeg har tidligere når der tales om load... Der er tale om små 75W i mer forbrug fra bronche til guld bare ved 600W , den Coolermax du henviser til ligger så også omkring 10% lavere i udnyttelse end en guld og yder vel mere eller mindre som en std psu i dagen normer.
Der er desværre ikke så meget at vælge imellem endnu men Hiper/Cougar og Enermax men andre er på vej med nogle, har og har selv en Enermax som har imponeret mig meget og som test også handler om.
Problem er at danske firmaer ikke gør en skid i den slags psu´r så du skal syd for grænsen og handle... Godt sted www.caseking.de
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gylle d. 30-03-2010 22:59:28.