Gamer Barebone; Er det "safe"?

Diverse d.  29. marts. 2010, skrevet af darkplayer
Vist: 326 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 19:47:52
Svar/Indlæg:
1123/442
Jeg har i løbet af de sidste par mdr. udviklet en tilsyneladende stærk passion for små kraftfulde computere, hvorfor jeg nu er indstillet på en barebone som min næste computer.

Jeg overvejer følgende:

AMD Phenom II 965BE (Helst 125W)
ATI 4890
4-8GB RAM

Resten skal jeg simpelthen have hjælp til, dvs bundkort, psu og evt. lydkort.

Kan man i det hele taget godt smække en standar PSU ind i sådan en barebone, eller skal man ud i nogle PSU der er udelukkende er designet til barebone's? Mht. bundkort så skal det altså ikke være noget OC bræt, det skal bare kunne køre lortet 🙂 og skal jo så self. være mATX.

EDIT: glemte at tilføje, at det høst sandsynligt bliver dette kabi: http://midtdata.dk/hardware_10...

Kan jeg godt smække 2 harddiske i den, uden at det kommer til at have indflydelse på varmeudviklingen?

Men så til det STORE spørgsmål: Er det safe at gå efter en shuttle? hører alt muligt shit med at der opstår varemproblemer og at systemet i værste fald dør ☹

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af darkplayer d. 29-03-2010 19:55:42.
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 19:51:04
Svar/Indlæg:
8762/174
Altså Shuttle er jo et mærke og ikke en computer størrelse hvis man kan sige det sådan.

Shuttle's egen maskiner er bygget på deres egen form faktor og hvis man køber et af deres kabinet indholder det både bundkort og strømforsyning.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 20:45:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Barebone = Computere man selv kan konfigurere, ud fra en std. sammensætning.

SFF/Small Form Factor = Mange forsk. "små" computere.

I sidstnævnte kategori, er Shuttle i en liga for sig og hverken kan, skal eller bør sammenlignes med alt andet. De(t) koster, ja. Men så forfærdeligt meget mere koster de(t) nu heller ikke.

Man skal virkeligt pine sin Shuttle, for at få den til at gå død pga. varme. Vi snakker voldsom overclock, lige til grænsen, støv i alle blæsere og så skal den pakkes ind i en dyne... ja, du kan nok se hvad jeg mener.

Alle Shuttles produkter er designet til at lukke ned, såfremt der skulle opstå varmeproblemer. Det gælder stort set al nyere hardware. Vælger man at slå disse funktioner fra har man, synes jeg, lidt selv bedt om problemet.

SFF er ikke mindre sikkert end alle andre hjemmebyg eller barebones, så længe man holder sig til producentens specifikationer. Men igen, det gælder jo det meste hardware.

Shuttles barebones er altid bestående af:
- Kabinet.
- Bundkort.
- Strømforsyning.

EDIT: Nåja. Og så er Shuttles strømforsyninger noget for sig selv 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 29-03-2010 20:45:53.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2010 21:04:12
Svar/Indlæg:
2127/11
Skal ikke spille klog på barebones som sådan, da jeg ikke selv har ejet en. Men en ting jeg i hvert fald lige vil bemærke: Imo er det en kanon ide at droppe 4890. Det bruger for meget strøm, og er gammeldags. 5770 eller 5850, alt efter hvad pengepungen og pladsen dikterer, er imo et væsentligt bedre bud på et kort til en kompakt pc 🙂