pc på tv?

Media Center d.  29. marts. 2010, skrevet af rilan
Vist: 301 gange.

rilan

Overclocker
Tilføjet:
29-03-2010 22:34:41
Svar/Indlæg:
2/2
Hej alle

Ved ikke rigtigt om det er i det her topic, men prøver.. 🙂
Jeg mangler en mulighed for at kunne "se" min pc på tv. Jeg har styr på visning af film billeder osv. via en windows server 2008, men mangler altså denne her feature.
Er der nogen her der er bekendt med et produkt, hardware eller software baseret? Det skal dog være via netværk.

Med venlig hilsen
Steen
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2010 23:10:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Alá Slingbox eller hvordan?

rilan

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2010 00:01:09
Svar/Indlæg:
2/2
Hej

Nej, det er vel bare en ekstra pc-skærm jeg skal bruge?
Ligesom hvis man sidder med to kablet skærme, hvor de kan optræde som "kopi" eller "extended" skærm

Eksempel: sidde i stuen med en bærbar og bruge stuens fladskærm som pc-skærm.

Jeg har en Icy-box også, men den kan jeg ikke få til at gøre dette (er vel mere en NAS/medieafspiller).
Jeg har på nettet fundet denne her: InternetVue 2020 - den ser ud til at kunne det, men er ikke helt sikker og ville meget gerne have lidt info fra personer der måske havde lidt oplevelser med dette 😉

Med venlig hilsen
Steen

ras123

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2010 06:42:41
Svar/Indlæg:
258/70
Hvis dit grafik kort udgange til flere skærme tilslutte du bare et kabel til dit grafikkort fra tv'et(Vga,Dvi eller Hdmi) 🙂

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2010 08:48:31
Svar/Indlæg:
4120/115
Server2008 er nok ret dårlig til lige netop den slags....? Hvorfor et server system?

Tror du kommer meget, meget, meget længere med en Win7HP eller Ultimate, med mediecenter.

(Mediecenter understøtter desuden extenders, så et mediecenter kan fungere som en slags server for andre enheder. Eks. Xbox360 og andre mce enxtender enheder. På den måde kan du bruge mediecenteret flere steder simultant, bare du har én maskine kørende med det.)

rilan

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2010 09:28:15
Svar/Indlæg:
2/2
Hej igen

Kabel er ikke en option, skal være trådløst....
Server 2008 er tilstede for andre formål også, men gør faktisk et udnmærket job som lager og omkring afspilning af film, egne video optagelser, billeder m.m.
Har også en PS3 med i systemet og ved ikke at bruge MS mediecenter software er det muligt at afspille ISO/IMG/MKV m.m.

Men det var nu også mere muligheden for at kunne "tilslutte en trådløs skærm (fladskærms tv)" til eksempelvis en bærbar i stuen.

MVH
Steen