Jeg er generelt også lige glad med hvilket kort jeg har, men jeg har nu altid bedst kunne li' nvidia da jeg altid har problemer med ATI's driver, når jeg skal lave andet end bare at game. Jeg har ofte oplevet fejl med dual screen, hvor den enten ikke kan finde ud af det, bytter rundt på primary og slave eller laver dejlige blå skærme lige meget om det er xp eller vista. Jeg har dog ikke afprøvet med de nyeste drivere, men det skete meget med HD 3800 serien.
Hvad er det så lige der afholder mig fra at købe nvidia nu? Præcis det med, at strømforbruget er skudt i vejret, skidtet kan bruges som radiator (måske godt for nogen) og så synes jeg ikke at jeg bryder mig om prisen. Det er dog ikke det eneste der generer mig. Det generer mig også meget, at deres mobile grafikkort led under fejlproduktion, som resulterede i en masse døde laptops. Jeg er stadig bekymret for min Dell XPS laptop, men jeg håber da den bliver ved med at fungere, da jeg ikke blev tilbudt udvidet garanti. Værre stod det dog til på arbejdet, hvor vi er oppe på ca. 8 døde laptops forårsaget af nvidia's defekte chips og igen uden udvidet garanti.
Hvem vil jeg så vælge? Tjah, selvom nvidia har lavet alle de bommerter, så ville jeg nu stadig have valgt dem. Dette var dog indtil jeg så strømforbruget på fermi sammenlignet med ydelsen. Dette kan selvfølgelig skyldes driverne, men jeg har en mistanke om, at nvidia rodede sig ud i noget extreme-Tesla fremfor et nyt forbruger kort. Mit næste valg falder derfor, indtil videre, på ATI selvom jeg hader deres drivere.