-> #35
Jeg sparede op, henover en sommerferie hvor jeg arbejdede hos en landmand, for at få råd til et Voodoo II. Så vidt jeg husker, kostede de altså også små kr. 3.500,- lige da de kom ud.
Den dag i dag, får du jo fænomenal ydelse, også for kr. 1.300,-
Det har nu ikke ændret sig så meget, altså at ydelsen stiger omvendt proportionelt med prisen.
(Hermed ment: Dobbelt er ikke lig dobbelt ydelse)
Men jeg vil da til dels gerne give dig ret i, at priserne pludseligt steg. Men 'dengang' fik man jo også noget for pengene. Det er ikke helt uden årsag, når jeg ser tilbage med vemod, på dengang vi fik Geforce 256 DDR og Geforce 3. Måske med undtagelse af Radeon 9700 Pro, har der jo ikke - synes jeg - sidenhen været så meget "fuck jeg har fået noget for pengene hér"-følelse over nye teknologier.
Så skal det da lige være med undtagelse af et Radeon 9800np@pro, men så gik der jo også overclock og modding i lortet. Jeg tænker mere på hvad man får, som almindelig forbruger.
Der har prisen, for absolut high-end, jo ikke rigtig ændret sig fra kr. +2.000,- og opad. I hvert fald ikke som jeg ser det 🙂
Mit Voodoo II kort, nr. 2, kostede mig heller ikke mere end kr. 700,- Pludselig gik det hurtigt.