Bios password - laptop

Bundkort / CPU d.  30. marts. 2010, skrevet af Simon Philip
Vist: 945 gange.

Simon

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2010 20:51:23
Svar/Indlæg:
98/47
Jeg har fået mig en laptop, købt fra et konkursbo, hvor der er en bios spærring på! ARRG hvad gør jeg for at komme af med den? Jeg ved at det er en Phoenix bios, og dog heller ikke den nye Fujitsu/Siemens bærbare på markedet, men dog en fin en. Lifebook E-series.

Det som virkelig trækker tænder ud, er at når jeg efter at have trykket koden tre gange, og den fortæller System Disablet, så er det ikke nogen kode som jeg kan genere en ny kode efter, så jeg er lidt på bar bund.

Ydermere har ejerne af denne pc ikke været særlig glade for at man skulle kunne få adgang til pc'ens indhold, da ALLE skruer er kværnet runde i bundet af computeren. De er dog til at skrue af med en lille skruetrækker, noget sekundtlim og lidt tålmodighed!

Er det en ekspert med nogle gode råd/løsninger?

På forhånd tak.
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2010 21:09:49
Svar/Indlæg:
14079/622
Kan du ikke resette BIOS, ved at fjerne BIOS-batteriet og det almindelige batteri i nogle minutter?

Kan ikke huske, om BIOS passwords bliver lagret på Flash-RAM, men mener det ikke.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2010 21:12:37
Svar/Indlæg:
1248/70
Det nemmeste er nok at fjerne cmos-batteriet. Ellers er der jo (formentlig) en reset-bios jumper på bundkortet. Desværre kræver det på de fleste bærbare at man adskiller den indtil at bundkortet er (omtrent) helt frit.

Held og lykke....

----------CB

P.S. - kender du en person som har erfaring med adskillelse af bærbare, så kontakt vedkommende - det er (efter min erfaring) mange gange mere besværligt (og riskofyldt) at adskille bærbare set i forhold til PC'ere.

Simon

Superbruger
Tilføjet:
31-03-2010 01:52:12
Svar/Indlæg:
98/47
ARRRG... GRRR.. Ja, er nået dertil hvor jeg har fået alle skruerne af, men for pokker da, jeg forventede lidt at bunden var lige til at tage af! Men næ nej, det skisme besværligt...

Jeg har forsøgt at google en manual, men kan ikke rigtig finde noget..

Hold da op der må være nogle statshemmeligheder på den pc... 😐

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2010 01:54:18
Svar/Indlæg:
2687/71
#3 lets hope so 🤣

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2010 05:20:45
Svar/Indlæg:
2335/16

Prøv at kigge her så slipper du måske for at åbne den.
http://www.technibble.com/how-...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2010 05:46:09
Svar/Indlæg:
4657/53
http://www.hiren.info/pages/bo...

boot på den, og brug BIOS / CMOS Tools
der er flere og vælge imellem.

Fandt lige det her
On laptops, the password is usually stored in an eeprom on the motherboard,
you need an eeprom programmer (electronic device) to retrieve it.

Så hjælper det ikke og fjerne batteriet eller noget . Da den ligger i en eprom for sig selv

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Riis d. 31-03-2010 06:04:59.