-> #0
Selvfølgelig siger man glædelig jul, god påske og skåål til folk med en anden religion. Hvis de insisterer på, at det ikke hører dem til, pga. deres religion, skal man også respektere det.
Jeg synes det er rigtig flot af ham/"dem" at tage notits af vores højtider og lykønske os. Det er jo lidt som at sige til modstanderholdet - tillykke med sejren. God, god, god etik.
Ville ønske vi var ligeså omvendt rundt. Altså tog notits af deres religioner og tøjtider 🙂
Ja ja. Danmark er et kristent land, og alt det der fucked fis som kun gælder 10 % af befolkningen. For størstedelen af os, er de kristne højtider og ritualer kun gjort ud af sædvane eller tradition. Intet andet.
Jeg kender ikke éen eneste, som ikke er ansat inden for Folkekirken, der fejlfrit kan recitere trosbekendelsen, de ti bud eller fadervor.
Så jeg synes, at det er flot af ham, og sker det for mig, vil jeg bare sige: "Tusind tak skal du have. Hav en fortsat god dag, farveltak" - gå hjem. Skænke ham en tanke og sætte pris på at der findes rare mennesker i Verden. Inden jeg æder og drikker som et svin, i denne kristne tid 😛