Hvilket Digitalkamera?

Diverse d.  03. april. 2010, skrevet af g33kn
Vist: 1441 gange.

g33kn

Overclocker
Tilføjet:
03-04-2010 18:58:03
Svar/Indlæg:
171/21
Står og skal ha mig et Digitalkamera til omkring 1500kr. Har selv kigget lidt, og er kommet frem til de her to.

Sony Cyber-shot DSC-W390
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Canon Digital IXUS 120 IS
http://www.edbpriser.dk/Produc...

er en af de to hver at bruge penge på?, eller skal jeg ud i noget helt andet?.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2010 19:20:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Af de to: Ixus - helt sikkert.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2010 19:44:12
Svar/Indlæg:
1375/88
Her for du lige et par link, med hvad jeg syntes har nogle gode ideer til forskellige kamera.
http://www.dpreview.com/
http://www.digitalliquidators....
Men som #1 siger. Af de 2 der, helt klart Ixus.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2010 21:18:29
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg har haft 4 IXUS og har for 1 måned siden købt en ny IXUS denne gang en IXUS 210 deres PT topmodel. http://www.edbpriser.dk/Produc... Og jeg må sige at jeg syntes at IXUS ikke er the one and only mere. Jeg har altid købt ixus og har ikke brugt tid på at se på andre mærker fordi jeg altid har være glad for mine IXUS'ER. Men jeg er langt fra blevet glad for denne 210'er. Jeg syntes faktisk at mit 3 år gamle IXUS laver bedre billeder. ( der er ikke så meget ISO støj og jeg syntes den har bedre farver) ( og ja ja jeg er 100% med på at mange mega pixel tit giver mere iso støj og langt fra er = at mange mega pixel giver bedre kvalitet. For det har det ikke en meter med at gøre)

Men det jeg vil frem til er at der altså er mange andre kamera udover ixus som faktisk laver gode billeder og tit til en mindre pris. Jeg har købt en Samsung ST550 http://www.edbpriser.dk/Produc... til min kone og jeg må sige at den har nogle smarte menu'er og laver fuldt ud lige så gode billeder som mit ferie kamera IXUS 210 og til ca. 600 kr mindre.

Så meget andre ord. så er IXUS ikke the king and the one and only men får tit noget der er fuldt ud lige så godt og til en lidt mindre pris end ixus.

Den IXUS 210 jeg har købt til min ferie bliver nok den sidste IXUS jeg køber uden at se hvad jeg ellers kan få på det tidspunkt.

Men nu kan jeg se at der er 2 der skriver at du skal købe IXUS og det ville jeg som også have gjort for en måned siden. Men jeg gætter på at de 2 har haft det som mig og kun brugt tid på at kikke på IXUS uden at se hvad der ellers er sket med de kameraer som kommer fra andre firmaer. Så mit råd er.... brug nu lige 20min i en foto butik for at se på kamera inden du bare køber en ixus. For jeg gætter på at du nok finder ud af at der faktisk er noget der passer dig bedre.

Og husk nu på at du LANGT fra skal se efter om den har mange mega pixel for dette er langt fra = at du får bedre billede kvalitet for det er tit lige det modsatte.

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af korben d. 03-04-2010 21:26:53.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2010 22:19:19
Svar/Indlæg:
8947/160
Er der ikke et panasonic til lige under 2k der sparker røv på alt. Nogle af mine fotonørdevenner som delvist lever af at tage billeder til bla fiskeblade har ihvertfald købt det.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2010 23:07:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Enig og uenig.

Enig:
Der findes langt bedre kameraer end Ixus. Mestendels, alt hvad Canon laver, til prisen og den almene forbruger.

Uenig:
Jeg kigger ikke bare på spec. og forlader mig på troen om, at tal er alt.

Statement:
Han spurgte, hvilket af de to, der var bedst.

Hvis folk spørger mig, hvad jeg allerhelst ville bruge penge på, siger jeg konsekvent: Det kamera jeg bedst kan lide.

Når folk spørger mig, hvad jeg synes de skal bruge penge på, siger jeg konsekvent: Det kamera de bedst kan lide.

Faktum er, at forskellene er så forsvindende små - og billedkvalitet, let's face it, rager de fleste en papand. Det folk fokuserer på, er brugervenlighed og intuitet.

På dét område, er der ingen over Canon. Deres kameraer er så åndssvagt nemme at gå til, at jeg ikke kan lade være med at blive begejstret. Men du får dælme også lov til at betale for det.

Skal man se på smæk for skillingen, er Olympus altid en sikker vinder. Men af en eller anden grund, er Olympus bare ikke særlig vellidt her i Danmark, og det fatter jeg simpelthen ikke.

Kr. 1.000,- er altid bedre brugt på et Olympus, frem for et Canon kamera. Eneste ulempe er, at Olympus er en dyrere teknologi end Canon. Men køber man et SD-kort til kr. 99,- hos den lokale fotobiks, har man - i min optik - ikke fortjent bedre.

Kameraet er ikke bedre end den der tager billederne, og det samme gælder oplevelsen.

-> #4

Panasonic har nogle møgfede kameraer i F-serien, som er vanvittigt lækre. Ikke bare at se på, men også at bruge og billedkvaliteten er ganske hæderlig.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 02:25:47
Svar/Indlæg:
8947/160
4# Det Kamera jeg tænker på bruger de (fotonørdevennerne) nu istedet for deres store spejlrefleks til 20-30k 😲

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 02:27:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Undskyld mig, men så er de jo idioter 😐

Panasonic laver nogle fede kameraer, jow jow. Men sgu da ikke noget man erstatter et dSLR med, så er der da et eller andet helt galt med deres fotovaner.

Kan du huske hvad det hedder?

(P.S.: Ikke at jeg anser dine venner for idioter, men det må dælme være et vilderen cam 😀 )

korben

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:27:24
Svar/Indlæg:
1081/251

Jeg har selv 3 x prof. DSLR kamera og en del prof. optikker til dem. Og ja der er IKKE lavet et lille kamera som på nogle måder laver lige så gode billeder som et rigtig DSLR kamera. Jeg har også PT 3 små lomme kamera og dem bruger jeg da næsten lige så meget som mine DSLR når vi taler om privat brug. Jeg gider bare ikke have 10 kg udstyr med på ferie så derfor elsker jeg de små kamera. Men jeg vil give dig 100% ret i at det #6 skriver er en gang gas eller måske de gør det samme som mig. Altså bruger DSLR til det der skal se godt ud eller på anden måde kraver noget godt udstyr og så de små kamera til ferie og fest osv..

korben

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2010 00:28:08
Svar/Indlæg:
1081/251
hvad fik du købt???