-> #3
Enig og uenig.
Enig:
Der findes langt bedre kameraer end Ixus. Mestendels, alt hvad Canon laver, til prisen og den almene forbruger.
Uenig:
Jeg kigger ikke bare på spec. og forlader mig på troen om, at tal er alt.
Statement:
Han spurgte, hvilket af de to, der var bedst.
Hvis folk spørger mig, hvad jeg allerhelst ville bruge penge på, siger jeg konsekvent: Det kamera jeg bedst kan lide.
Når folk spørger mig, hvad jeg synes de skal bruge penge på, siger jeg konsekvent: Det kamera de bedst kan lide.
Faktum er, at forskellene er så forsvindende små - og billedkvalitet, let's face it, rager de fleste en papand. Det folk fokuserer på, er brugervenlighed og intuitet.
På dét område, er der ingen over Canon. Deres kameraer er så åndssvagt nemme at gå til, at jeg ikke kan lade være med at blive begejstret. Men du får dælme også lov til at betale for det.
Skal man se på smæk for skillingen, er Olympus altid en sikker vinder. Men af en eller anden grund, er Olympus bare ikke særlig vellidt her i Danmark, og det fatter jeg simpelthen ikke.
Kr. 1.000,- er altid bedre brugt på et Olympus, frem for et Canon kamera. Eneste ulempe er, at Olympus er en dyrere teknologi end Canon. Men køber man et SD-kort til kr. 99,- hos den lokale fotobiks, har man - i min optik - ikke fortjent bedre.
Kameraet er ikke bedre end den der tager billederne, og det samme gælder oplevelsen.
-> #4
Panasonic har nogle møgfede kameraer i F-serien, som er vanvittigt lækre. Ikke bare at se på, men også at bruge og billedkvaliteten er ganske hæderlig.