nogle forslag til upgrade af PC?

Diverse d.  04. april. 2010, skrevet af SkylineGTR
Vist: 770 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 18:04:48
Svar/Indlæg:
2011/185
Nu har jeg tænkt og overvejet meget om hvordan og hvor ledes jeg skulle upgraderer min PC med CPU, ram, grafikkort og skærm.

Jeg har prøvet lidt frem og tilbage med forskellige setup, for at finde den bedste løsning og jeg er kommet frem til følgene. Det skal lige siges at PC´en efter den her upgrade skal køre sådan de næste 3 år frem minimum (længere tid i nu kan ikke udelukkes).

CPU: Da min core i7 920 DO stepping tilsyne ladene har fået en ustabil memory controller, har jeg bestemt at jeg vil upgraderer min CPU. Men efter min mening kan jeg kun se 2 fornuftige valg og det er enten en core i7 930 eller og gå hele vejen og snuppe en core i7 980 extreme. alle de andre CPU giver simplethend for lidt ydelse for pengene. og jeg har så valgt at snuppe en core i7 980 extreme og der med gå hele vejen til toppen denne gang. Jeg har også overvejet at vente til at i7 970 kommer, men som sagt så er min CPU lidt ustabil så en ny CPU haster lidt også vil jeg gerne prøve at have ulåste multiplier til overclock.

Ram: Jeg har ikke længerer corsair dominator ram (dette skyldes fatale stabilitets problemmer med min PC når jeg hævede ram til deres rated frekvens og der har jeg først prøved med forskellige ram og enda et nyt bundkort på garanti men det hjalp ikke en skid og derfor er jeg kommer frem til at min CPU har en ustabil memory controller), men corsair mere almindelige ram, nærmere betegnet dem her: http://old.shg.dk/produkter/in...

og jeg regner nu med at smide 6 GB mere af de ram i maskinen, da jeg så sendt som i går var oppe at bruge 5 GB ram og hvordan vil mit ram forbrug så ikke være om et par år. Derfor smider jeg nogle flere ram i dyret.

Grafikkort: Jeg har solgt 2 af mine 3 GTX 285 kort, da det var meningen at jeg skulle upgraderer til 2 styk GTX 480 kort her nu når de kom. Men grundet at nvidia´s nye Fermi kort ikke er så gode som forventet (bevares GTX 480 er det hurtigste single GPU kort på markedet, men pris, varme udvikling og strømforbrug hænger bare ikke sammen denne gang med nvidia´s nye kort), har jeg valgt at springe garfikkort upgrade over denne her omgang og beholde mit ene GTX 285 kort lidt tid i nu også venter jeg nok til sidst i år hvor nvidia skulle komme med nogle nye kort igen som forhådenlig performer bedre. Til de af jer som undre sig over hvorfor jeg ikke bare snupper nogle ati kort i stedet for, er svaret ganske simplet: Jeg er Nvidia fanboy og det vil jeg forsat være tros fermi´s fail...længerer er den ikke.

Skærm: Det er på høje tid jeg får skiftet min 19 tommer skærm ud med en 24 tommer og regner med at det bliver fra samsung af.

Resten af maskinen beholder jeg som den er nu. Det er i forvejen meget fint til mit brug.

Så kort bliver upgrade:

fra core i7 920 til core i7 980 extreme
samme ram men går fra 6 GB til 12 GB
garfikkort bliver så først upgraderet til sidst i år eller starten af næste år.
24 tommer samsung skærm

Mit spørgsmål er så nu, skulle i have nogle bedre forslag til upgradering eller alternativer (i behøver dog ikke at forslå vandkølling, for det har overvejet men droppet det da min nuværende CPU køler fint lever op til mine krav og jeg har desuden heller ikke tænkt mig at vold overclokke den i7 980 extreme heller aligevel så ser vandkølling som lidt spild af penge i mit tilfælde)?

Resten af mit pc setup kan ses i min profil evt.
Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 18:21:23
Svar/Indlæg:
8947/160
Lol , du har simpelthen siddet med et i7 tripple sli setup sammen med en 19" skærm.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 18:24:27
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 hehe ja :'-(

kort efter jeg hadde købt selve PC´en, fik jeg en fyreseddel fra mit arbejde (fucking finanskrise) og dag penge rækker sku ikke langt (der var ganske enkelt ikke penge til en skærm på dagpenge den gang) 😩

Men det skal der rettes på her i forbindelse med upgrade af PC´en 😀


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af SkylineGTR d. 04-04-2010 18:28:17.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
04-04-2010 18:32:36
Svar/Indlæg:
4981/47
#0

no offence, men er du sikker på dit Ram/Cpu problem ikke ligger i at du har brugt Pre-OC ram (EPP/SLI/XMP ram), men ikke hævet NB/Ram volt samtidig ?


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 18:39:58
Svar/Indlæg:
2011/185
#3 nope jeg er sikkert. Jeg har prøvet både med X.M.P profilen aktiv og indstillet rammene manuelt og jeg har prøvet med ram på 1333 Mhz også og lige så snart det ikke køre auto og ram frekvens bliver hævet bang BSOD næsten instand under boot. Jeg har prøvet med 3 forskellige sæt ram og et nyt bundkort men intet hjælper. Det kan kun være CPU den er galt med nu. Og jeg har sørget for at ram køre 1.65 volt og QPI-link får de 1.35 volt som den skal have ved 1600 MHz ram. Detsuden med de første corsair dominator 1600 MHz ram var der igen problem med brug af X.M.P profil. Den er blevet ustabil her på de sidste 3 måneder. nope jeg er ret sikker på at fejlen ligger i CPU´ens memory controller.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
07-04-2010 20:17:37
Svar/Indlæg:
4981/47
er sku lige kommet i tanke om at en ven af mig faktisk har haft lidt af samme problem... dvs fejlen lå hos ham i at den ene ramklods havde smidt en chip/mini-condensator da lodningen åbenbart har været dårlig/beskaded... det kunne jo være værd at checke de gamle ram for fysiske fejl da dette nemlig var Corsair Dominator ram, som ellers regnes for kvalitet


kasper2
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2010 21:03:09
Svar/Indlæg:
996/49
#5 han har prøvet med 3 forskellige sæt ram?;)