Skal på slanke kur

Diverse d.  04. april. 2010, skrevet af poulsen48
Vist: 2465 gange.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 21:50:38
Svar/Indlæg:
2885/268
Hey HWT

Jeg har nu endelig fået økonomien op i en lille højer enhed så der nu er råd til at mælde mig ind i et trænings center.

Jeg tilmelder mig det som min kamarat går på på den måde har jeg en som jeg kan gå til træning med.

Dette er dog kun 2 gange om ugen. ca 2 timers træning. Pr. Gang.

Har så planlagt en gå tur med en anden kamarat dette kommer så til at forgå om søndagen - turen ville nok være imellem 10-20 km.

Ud over træning så skal jeg jo også på diæt.

Har fundet en 3 dage kur.
Den kan ses her - http://debat.sol.dk/show.fcgi?...

Mit spørgsmål er så om jeg må blive på kuren efter de 3 dage ???....
Altså med andre ord begynde forfra med kuren. ??...

Mvh Dennis
Lennart1992

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2010 21:53:34
Svar/Indlæg:
861/54
"Kur" holder simpelthen ikke.

Må jeg henvise til -> kortlink.dk/scoobysworkshop/7n2d

morra19

Moderator
Tilføjet:
04-04-2010 21:58:29
Svar/Indlæg:
2672/468
Drop det der kur, det er det dummeste overhovedet at tro at en 3 dages kur, eller bare kur generelt kan hjælpe noget. Så snart man er væk fra kuren, så er man på spanden igen.

Jeg har 1 ord - kostomlægning.

Tjek evt. Lene Hanson ud. Hun har en blog på tv2.dk.

http://go.tv2.dk/mad/article.p...

Ovenstående er kun aftensmad, du skal selvfølgelig leve efter hendes råd på heldagsbasis, så du må nok erhverve en bog om det.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:00:45
Svar/Indlæg:
2885/268

Jeg ønsker at tabe mig hurtig.
Når jeg har smidt ca 20 kilo så skal jeg have lavt en madplan af en slags som jeg kan følge så jeg ikke tager de kilo på igen.

Jeg er meget overvægtig har bla forhøjet blodtryk.

Jeg ønsker at komme ned på ca 80 KG.

Den side du linker til forstår jeg ikke meget af da den står på englsih.
Men det kunne du ju ikke vide.

så du skal naturligvis da stadig have tak fordi du har brugt tid på at finde noget til mig.

Mvh Dennis

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:02:21
Svar/Indlæg:
2885/268

Ville du ikke lige læse hvad jeg har skrevet i #3

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:03:51
Svar/Indlæg:
7765/230
http://www.bogpriser.dk/titel-... :yes: :yes:
nu hvor økonomien er iorden ku der måske blive råd til denne.. 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 04-04-2010 22:04:54.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:05:31
Svar/Indlæg:
2885/268

Er det noget du har prøvet ???....

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:09:41
Svar/Indlæg:
7765/230
he he det har jeg ikke drikker ca 1l piskefløde om ugen spiser snack og kager samt de 3 hovedmåltider hver dag, dyrker ingen motion og generelt en doven køter... 🤣
188cm høj og en vægt der siger 80kg og har været det de sidste 10 år så ikke behov for det 😳 😳

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:14:45
Svar/Indlæg:
2885/268

ok Heldige skid.

Har været stor hele livet og er altid blivet drillet / mobbet med min vægt.
ikke ligefrem noget der skaber selvtidlig.

At jeg så har taget 21 år om at tage mig sammen til at tabe mig er jo så en anden sag.

Kan også tydelig se at jeg bliver ved med at tage på har efterhånden problemmer med at passe det meste af mit tøj :'-(

mikkel2833

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2010 22:17:18
Svar/Indlæg:
330/19
Jeg har kuren til patienter der skal tabe sig meget hurtigt inden en operation.

Den går ud på at man primært kun spiser suppe, og noget frugt. Suppen vil udrense hele din krop.

Den er på 1 uge, og den vi hørte den fra, tabte sig ca. 6 kilo.

Hvis det er nogen interesse, så kan jeg nok godt grave den frem 🙂

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:20:44
Svar/Indlæg:
2885/268

Må du meget meget gerne

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-04-2010 22:26:40
Svar/Indlæg:
5039/109
#8, det kender jeg alt for godt.

Har også været stor siden starten af folkeskolen. Og det er kun et par år siden jeg gjorde noget ved det. Det holdt dog ikke så længe, og har taget en del på igen.

Min metode var at lægge slik, chips og kager på hylden. Dernæst undgik jeg kulhydrater i form af kartofler, brød, ris og pasta.

Spiste lidt havregryn/müsli med mælk til morgen mad. 2 stk frugt til formiddagskaffen i stedet for franskbrød med smør, grønsager/salat med kød til frokost. Det samme til aften. Det var maden. Rimelig hårdt i starten.

Jeg har altid været glad for at cykle, og det er ikke så hårdt mod led hvis man er meget tung. Så jeg cyklede nogle lange ture, 50-70-100 km 2-3 gange om ugen. Efter nogle måneder gik jeg i gang med løb, og blev en rimelig habil løber. Løb nemt 10 km, også 3 gange om ugen. Jeg smed 35 kg, på omkring 7 måneder.

Jeg trappede så de usunde ting lige så stille og roligt ind igen, dog med måde. Med motionen gik det fint.

Nu er jeg flyttet, og motivationen til at komme ud er faldet kraftigt. Det kan man tydeligt se, mit tøj bliver skiftet ud stille og roligt. Øv.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:34:29
Svar/Indlæg:
2885/268

Hvor er du flyttet hen ???...

Lyder godt nok træls at du har mistet modet til at forsætte.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:35:59
Svar/Indlæg:
940/111
Det er ikke hvad du spiser mellem jul og nytår der giver dig din figur, det er det, du spiser mellem nytår og jul.

Dvs. det handler bare om at spise lidt sundere året rundt, end at spise super sundt i 1 uge, og så bare fede den af efter det.

har du et stort behøv for slik, så prøv at find et sundt produkt der kan dække samme behøv, fx i mit tilfælde æder jeg masser af stenfrie vindruer, i stedet for alm. slik.

I stedet for at gå, så løb, selv hvis det bare er 7km/t, hjælper det stadig en del.

Det aller vigtigste er, at spise en masse små måltider døgnet rundt, i stedet for 3 store måltider. (Det er ret dyrt faktisk)

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:37:16
Svar/Indlæg:
7765/230
men her kan du læse om bogen, forfatteren og hans ide med bogen..pøj pøj med at få styr på vægten :yes:
http://bossman.dk/art.php?art_...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 04-04-2010 22:38:58.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-04-2010 22:40:33
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg flyttede fra stille og rolige Bornholm til Hovedstaden, for at få arbejde. Mulighederne for at komme ud her synes jeg ikke er så gode. Det er ikke så fedt at løbe rundt midt inde i byen. Og cykling er heller ikke lige sagen. Skal cykle over 20 km for at komme ud hvor der ikke er så mange lyskryds.

Jeg endte på 85 kg med træning. Gik også til styrketræning, da jeg stoppede med det tabte jeg mig yderligt 5 kg, men det var nok musklerne der blev mindre.

Nu er jeg dvask igen. Er ikke oppe på det samme, og kommer nok hurtigt i form igen. Jeg cykler frem og tilbage til job hver dag. 14 Km totalt.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:44:24
Svar/Indlæg:
7765/230
😲
Hørt om valbyparken, amagerfælled for bare lige at nævne 2 gode steder at løbe i københavn..

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-04-2010 22:45:48
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er rigtigt, men jeg skal jo også der hen og hjem igen. Der hvor jeg boede før kunne jeg løbe fra hoveddøren ud i naturen og ind igen. Ved godt det er et luksus problem.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 22:59:29
Svar/Indlæg:
2885/268

Jeg ved det godt. :D

planen er at jeg ville tage hårdt fat nu her.
simpelthen gå i extreme slanke kur hvis man kan beskrive det på den måde.

Når jeg så har nået den vægt som jeg ønsker at komme ned på.
Så er planen at jeg ville have lavet en kost plan 1 måned ad gangen.

en kostplan der skal sikre mig at jeg ikke tager mere på men derimod holder den vægt som jeg ønskede.

Men første skridt er at jeg ønsker at komme ned og veje 80 kg.
Det er godt ca 26-27 kg som skal væk.

Efter kuren er planet naturligvis at jeg ville forsætte med træning naturligvis.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-04-2010 23:01:59
Svar/Indlæg:
5039/109
Det bedste er at starte på motionen, så kommer kosten ret nemt. Man får slet ikke lyst til usunde ting. Det var i hvert fald hvad jeg oplevede. Har også hørt det fra en coach.

Men nu har jeg da også lyst til at tage fat igen. Kan være jeg skal ud og løbe i morgen så.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:09:54
Svar/Indlæg:
5224/222
Aldrig kur... kostomlægning, dvs. en permanent kur 🙂

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:15:09
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg tror at #19 har fat i noget der. Jeg har haft lidt af en yoyo vægt hele mit liv, oftest koblet med hvor veltilpas jeg har været. Altså som i at stresede perioder eksempelvis har medført vægtøgning, og det modsatte med gode.

Her på det seneste har jeg været rigtig ked af at se ned af mig selv, og har - af flere gange - forsøgt mig med at spise flere måltider om dagen. Stort set intet er sket. Det voldsomste jeg nåede at tabe mig, var 1kg på knapt 14 dage. Über demotiverende.

Efter en længere snak med en god ven for nylig, kom vi også forbi dette emne. Hans ide var, at jeg skulle gøre som #19 skriver. Efter vores snak kom jeg til at tænke på, at jeg de gange jeg har smidt overflødige kg, faktisk HAR gjort det i den rækkefølge. Jeg har bare ikke været det bevidst.

Kom i gang med at bevæge dig. Cykling er også umiddelbart mit foreslag, da det er skånsomt og samtidig dejligt. Er selv ret vild med det i hvert fald. Din krop skal vækkes, og så er'et ikke en gang løwn: Du har slet slet ikke den samme appetit på de usunde sager, når du lever et mere aktivt liv. Man bliver naturligt småhøj af det, og mangler derfor ikke sukkerskabte highs.

Når det er sagt: Jeg ser ikke et problem i at ville gå amok. Altså som i at følge en stram kur ved siden af. Men ikke en tredages kur. Det bliver for ensformigt til at det er sundt. Du kunne evt køre kuren tre dage om ugen, og spise sundt de resterende.

Men lov lige dig selv én ting: Hvis du falder af madhesten, så hold fast i at bevæge dig. Chancen for at falde af er meget større når man piner sig selv til at holde en stram kur, og rigtig mange begår så den fejltagelse, at de - når det ene skrider - også dropper det andet. Rigtig rigtig dum ide.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 04-04-2010 23:17:25.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:15:29
Svar/Indlæg:
2885/268

måske men jeg ville stadig vælge den mest efektive måde at gøre det på.

mikkel2833

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2010 23:15:55
Svar/Indlæg:
330/19
Så fandt jeg den sgu:

Fedtforbrændingskuren

Denne slankekur påstås at stamme fra Sacred Heart Memorial Hospital, Washington, hvor den angiveligt benyttes af overvægtige hjertepatienter til at tabe sig hurtigt, især før en operation. Dette er ikke rigtigt! Dens oprindelse kan ikke spores på nettet, men jeg kender personligt 2 der har tabt sig som lovet i kuren.

Det er vigtigt at følge instruktionerne nøje, hvis man vi se resultater af dette program. Følg opskriften fra Basis-Fedtforbrændingssuppen, du kan spise så meget af suppen, som du har lyst til, og så tit du er sulten.

Basis-Fedtforbrændingssuppen:

10 liter
1 stor dåse flåede tomater eller 500-800 gr. friske
Mindst 3 store grønne løg
½ hvidkålshoved
2 dåser grønne bønner eller friske
1 kg gulerødder
2 grønne peberfrugter
1 bundt bladselleri
6 stk. bouillonterninger (Oscars laver fedtfri bouillonpulver)
1 dåse oksekødsfond (suppe) uden fedt
1 pk. kinesisk tomatsuppe (evt. pose fra Knorr) eller 1 pk. Lipton Soup mix (kylling & nudler)
1 glas tacosauce - findes hot og mild - hot er hot, vil jeg sige!

Krydr med salt (bouillon-terningerne er også salte), peber, stærk karry, persille (drys persillen hakket over den enkelte portion, så hver portion får frisk persille) og en smule hot sauce eller Worcestershire sauce.

Skær grøntsagerne i små terninger og dæk dem til med vand. Kog ved stærk varme i 10 minutter. Skru ned og lad det simre, indtil grøntsagerne er bløde. Suppen kan spises når som helst, man er sulten. Spis så meget og så tit, du har lyst. Suppen giver ikke ekstra kalorier. Jo mere du spiser, des mere vægt taber du.

Hvis suppen spises alene (uden de følgende næringsstoffer), vil du komme til at lide af fejlernæring.

1. dag: Al slags frugt, undtagen bananer. Honningmelon og vandmelon har mindre kalorier end de fleste frugter. Spis kun suppe og frugt. Drikkevarer - usødet te, usødet tranebærjuice eller vand.

2. dag: Alle slags grøntsager. Spis til du er mæt af alle slags friske, rå eller frosne grøntsager, men hold dig fra tørrede bønner, ærter, majs og avocado. Spis grøntsager sammen med suppen. Ved aftenstid på denne dag, beløn dig selv med en stor bagt kartoffel med smør. Spis ingen frugt.

3. dag: Spis så meget suppe, frugt og grøntsager, som du har lyst til. Ingen bagt kartoffel. Hvis du har fulgt anvisningen for de tre dage - og ikke snydt - har du tabt 2,3-3,8 kg!

4. dag: Bananer og skummetmælk. Spis bananer og drik mest muligt vand denne dag, sammen med suppen. Bananer og mælk har mange kalorier og kulhydrater. Netop denne dag har din krop brug for kalium, kulhydrater, proteiner og kalcium for at mindske lysten til søde sager.

5. dag: Oksekød og tomater. Så meget som 3-400 gram oksekød og en dåse tomater - eller seks friske - i dag. Prøv at drikke mindst 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis suppe mindst én gang i dag.

6. dag: Oksekød og grøntsager. Spis al det oksekød og grøntsager, du har lyst til i dag. Fx 2-3 steaks sammen med grønbladede grønsager, men ingen bagt kartoffel. Spis suppe mindst én gang i dag.

7. dag: Brune ris, usødet frugtjuice og grøntsager. Igen - spis så meget, du har lyst til. Spis suppen mindst én gang i dag.

Hvis du ikke har snydt med diæten, vil du efter syv dage have tabt 4½-7½ kg.

Hvis du har tabt mere end 7½ kg, hold en pause på to hele dage, før du starter diæten igen fra dag 1.

Denne syv-dages spiseplan kan bruges så tit, du har lyst. Hvis du følger den korrekt, vil den rense dit system for urenheder og give dig en følelse af velvære, du ikke har følt før.

Efter kun syv dage af dette program vil du have masser af energi. Fortsæt med diæten så længe du har lyst, og så længe du mærker forskellen.

Denne diæt er hurtigt fedtforbrændende, og hemmeligheden er at du forbrænder flere kalorier end du indtager.

OBS: Du må ikke drikke alkoholiske drikke på noget tidspunkt pga. fjernelsen af fedtdepoter i dit system. Du skal have sluttet diæten mindst 24 timer før du drikker alkohol igen.

Da hver enkelt persons fordøjelsessystem er forskelligt, har diæten forskellig effekt på den enkelte. Efter 3.-dagen vil du have mere energi end da du begyndte - hvis du ikke har snydt. Efter at du har været på diæten i flere dage vil du opdage at din afføring har ændret sig. Spis evt. en kop fiberklid. Selvom du må få kaffe på denne diæt vil du opdage at du ikke mangler koffein efter 3. dag.

VIGTIGT: Ingen brød, ingen alkohol, ingen kulsyreholdige drikke. Hold dig til vand, usødet te eller kaffe, usødet frugtjuice, tranebærjuice og skummetmælk. Drik mindst 6-8 glas vand hver dag.

Basis-fedtforbrændingssuppen kan spises når som helst du føler dig sulten. Spis så meget af suppen som du har lyst til - jo mere du spiser, des mere taber du dig. Ingen stegt mad eller brød. Du kan spise kogt eller ovnstegt kylling i stedet for rødt kød (absolut ingen skind på kyllingen).

Hvis du tager lægeordineret medicin, vil det ikke skade denne diæt. Fortsæt diæten så længe du ønsker og mærk forskellen mentalt og fysisk. Hvis du foretrækker det kan du erstatte kødet med kogt fisk på én af køddagene. Du har brug for det høje proteintal i kødet de andre dage.

Så skal du bare fryse de 10 liter suppe ned i små potioner, så når du har lyst til noget mad, så skid såden en pose ind i microovnen.

Men husk nu, det der hurtigt ryger af, ryger også ret hurtigt på igen. Mit råd ville være, at lave kostplanen du skal følge efter denne kur, før du går på den.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mikkel2833 d. 04-04-2010 23:20:07.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:17:40
Svar/Indlæg:
2440/66
gå ind på motion-online.dk og få inspiration/bliv klogere.

generelt så holder kure ikke. det er kostomlægninger du skal i gang med.

rugbrød, havregryn... masser af sådan noget.

søger du en decideret kur skal du på nupo - og kun nupo. det er dyrt men virker hvis du kan holde det. men du slipper ikke udenom kostomlægninger efter nupo.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:21:46
Svar/Indlæg:
2885/268

Ser super ud tusin tak mester :D

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:26:41
Svar/Indlæg:
2440/66
#23 hvis du er i overskud af kcal tager du på, underskud taber du dig, ifht. ens ligevægtsindtag. det er simpel fysik. overstående er fis i en hornlygte - fint nok hvis den giver kcal underskud, men det kan mange ting gøre.

"Dens oprindelse kan ikke spores på nettet" - det siger vist det hele.

men det undrer mig ikke at overvægtige mennesker gerne vil snydes til at tro der er en let vej. "hit med en pille eller kur, jeg kan ikke ellers"...

mikkel2833

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2010 23:27:04
Svar/Indlæg:
330/19
#25 Helt i orden, jeg har prøvet at være på den, mest for at "udrense" min krop, og jeg vil sige den er MEGET hård, du skal ville det 110%

Men jeg vil sige held og lykke :)

Og husk, jo mere suppe du spiser, jo mere taber man sig :)

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:27:54
Svar/Indlæg:
5224/222
#23 Får lyste til at spørge dig på en meget nedladende måde... men nøjes med:
Er du fuldstændig "#%¤/&!"#¤

"Suppen giver ikke ekstra kalorier. Jo mere du spiser, des mere vægt taber du"

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:30:54
Svar/Indlæg:
3485/76
#19 jeg tror du er helt forkert på den. det kommer ikke bare, jeg har gået til konkurrence svømning i mange år og styrketrænet og alt det pjat ved siden af, og netop fordi jeg trænede så meget kunne jeg spise præcis hvad der passede mig og for meget af det, jeg kunne stortset ikke spise hvad jeg faktisk burde, og det ligger mig da til last nu hvor jeg ikke svømmer så meget mere, da jeg stadig har den samme lyst til maden, specielt den usunde del. jeg fik ikke mindre lyst, jeg ville have mere, mere, mere...
den manglende lyst til usunde ting istarten, kommer af din "optur" over du er kommet igang og har taget dig sammen, det er intet andet, det holder ikke

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af lumske d. 04-04-2010 23:35:44.

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2010 23:47:47
Svar/Indlæg:
188/14
poulsen48:

drop alt det der med at få vidunderløsninger fra andre. Det lyder ååh så fint med at få en suppekur og så taber du et vis antal kilo, men stop allerede her. Der findes ikke vidunderløsninger i kost / fitness verden.

Mit forslag til dig, det ville være at du kontakter en diætist / kostvejleder. Herigennem får du udarbejdet en kostplan, som holder for dig! det er en individuel plan, som kun gælder for dig og sådan skal det være. Desuden så vil kostvejlederen også sørge for at din kost bliver varieret og hun gør at din kostplan bliver noget du kan holde (ville have skrevet resten af dit liv, men det lyder så noller) anyways, så bliver der udarbejdet en kostplan, som du kan holde i længere tid og som du ikke falder tilbage på!

Jeg vil ikke kalde mig en ekspert på området, men jeg ved et par ting om fitness og kost. Dit mål er ikke at tabe dig hurtigt. Selvfølgelig kunne det være super fedt af motivationsmæssige årsager, men jeg tror at du vil gøre dig selv en bjørnetjeneste.

Mit råd ville være at du fik lavet den kostplan og så begynder at træne regelmæssigt. På denne måde kan din krop / din hud også følge med. Meget simpelt sagt, så sker der det at hvis du taber dig for hurtigt, så vil du få noget løs hud, da 20 kilo egentlig er en slat. Dette ønsker du ikke. Dette kan du dog måske afstedkomme ved at lave et jævnt vægttab over længere tid og det tror jeg er bedre for dig.

Mht træningen, så synes jeg at du skal finde en rytme, hvor du kan holde motivationen og hvor du stadig kan finde lysten til at træne. Ultimo så skal du huske på at man siger at et vægttab består af ca 70-80 % kost og 20-30 % træning.
Eventuelt så kan du få lavet et træningsprogram i dit lokale træningscenter.

Dan

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
04-04-2010 23:54:35
Svar/Indlæg:
5679/460
Jeg er selv begyndt stille og rolig og prøve og omlægge kost ...f.eks Toast brød om morgenen så prøver jeg og lade det blive min vande at spise Havregryn med lidt mysli eller All brand og andet Fiber holdig mad og så generalt istedet for når man er små sulten og nuppe toast igen så æder man en banan istedet eller andet frugt vis man ik ka lig bananer og til aftensmad måske tilføje salat :) og jeg er så holdt op med at spise chips og cola men slik og kage er stadig svært og slippe :) .

men jeg går ind for at man omlægger sin kost stille og rolig ...og når man så har f.eks gjort det til en vane at spise en sund morgenmad , så ka man så gøre det til en vane og spise frugt i løbet af dagen istedet for en snack som toast eller kage :)

og så ka man jo altid gå videre til aftensmad og tilføje salat eller andet :) der ka jo man jo gå videre der fra , men jeg syntes man skal gøre det stille og rolig så har man større chance for at holde i længden :)

ok lidt lang besked og sikkert fyldt med stavefejl ....men det skider jeg på i må bare leve med det :) 😀

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 00:13:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Har vi ikke en tråd magen til for noget tid siden??

#0, du taber dig ikke et kg med disse kure. Du kører sur i det, og så er du tilbage hvor du startede. Er du heldig har kan du nøjes med at veje det samme som før du gik igang. Men sandsynligvis vil du veje mere.

Statistikkerne siger at sådan går det 90% af alle mennesker der starter på en slankekur, så hvorfor skulle det gå dig anderledes? Du viser jo ikke en fandens viljestyrke i forvejen.

Som andre også har skrevet i denne tråd, så er det en kostomlægning der skal til, og samtidig lidt motion. Gå til en diætist og få en snak.

Og lige en ting mere, at have penge er ikke lig med at være slank. Alle kan spise sundt, det er bare om at prioritere.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 00:22:36
Svar/Indlæg:
2440/66
#32 yep

fuldkornsbrød koster måske lidt mere end alm. hvidt - men er langt mere sundt og mætter mere!

eneste kur der vil virke er nupo... og det er satme dyrt... og hva så bagefter? tilbage til det hvide brød, kagerne og...

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
05-04-2010 01:20:04
Svar/Indlæg:
5039/109
#29, nu skrev hvordan jeg havde det. Det er nok ret individuelt, men ligefrem at sige jeg er forkert på den. Har du selv været stor, og gået i gang med det store projekt det er?

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 01:36:27
Svar/Indlæg:
3485/76
#34 nej, men min pointe var at jeg har stor erfaring med at være meget aktiv og jeg mener ikke du har ret

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 06:16:14
Svar/Indlæg:
2440/66
link til trådstarter

http://www.bt.dk/slank/her-er-...

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2010 10:46:51
Svar/Indlæg:
650/97
Jeg er ikke en stor fyr overhovedet, men har alligevel tabt mig 13,5 kg på det sidste.

Er ca. 188 cm høj og vejede omkring 91-92 kg (er nede på 77,9 kg nu), så det var ikke specielt slemt, men stadig nok til at det irriterede mig.

Holder meget af søde sager, chips og sodavand, ligesom så mange andre. Ligeledes kan jeg godt lide pasta retter, hvidt brød osv., skal dog lige pointeres at det har været lagt på hylden fra ca. 1. februar til 1. april, hvilket var hårdt de første 14 dage, men derefter er det gået helt fint. På det sidste er jeg begyndt at have en enkelt aften om ugen, hvor jeg spiser en lille smule slik, eller en potion is. Sodavand med sukker drikker jeg stadig ikke, og chips holder jeg mig langt fra (det er ikke så svært, når man ved hvad der skal til for at komme af med det igen).

Siden d. 31. januar 2010 er det som sagt lykkedes mig at tabe 13,5 kg. Det er udelukkende gjort ved kostomlægning og masser af motion. Jeg har været i motionscenter omkring 6-8 gange om ugen (ja jeg ved godt at det er ekstremt meget, men resultat er også til at tage at føle på). Jeg har deltaget i stort set alle de spinning timer, som jeg har kunnet komme i nærheden af. Det er super god motion, hvor der bliver forbrændt en masse kalorier og det er intervaltræning, så det er godt for ens kondital.

Min kost har jeg lagt om, så en typisk dag for mig kan se ud som følgende:

Morgenmad:
200-300g gulerødder.
200-300g agurker
2 stk. ½ rugbrød med fedt fattig ost
1 glas "ren" appelsin juice

Formiddag:
1 æble

Frokost:
Salat (gulerødder, agurk, ærter, majs, bønnespirer osv.)
Slankt kød 80-120g (f.eks. kylling, spring skindet over).
25 cl skummet mælk

Eftermiddag:
1 pærer

Aftensmad:
Salat (agurk, tomat, hjertesalat, peberfrugt, lille smule fetaost)
120-180g kød
Ovnbagte rudfrugter - gulerødder, peberfrugt, pastinak, knold selleri (ikke kartofler)
1 dåse Cola Zero

Aftensnack:
1 agurk som jeg krydrer med lidt "all-round" krydder.

I løbet af dagen drikker jeg typisk mellem 1-2 liter vand.

Den kost som jeg har anført ovenfor, er ikke en decideret slankekur, og det kan SAGTENS lade sig gøre at leve sådan til dagligt. Mht. pris har det kostet min kæreste og jeg små 3.000 kr. om måneden at spise som ovenstående, og det er ikke specielt dyrt for 2 mennesker.

Mit helt klare råd er: DROP MIRAKEL KURERNE

Læg din kost om, så du spiser sundt og vænner dig til dette, man kan lave masser af sundt mad som smager fantastisk. Lad være med kun at "spise" dig tynd, det er vigtigt at du også træner dine muskler, da du ellers også vil tabe MASSER af proteiner/muskler mens du taber dig, og det skal bare bygges op igen efterfølgende. Ligeledes er det vigtigt, hvis du har forhøjet blodtryk, at du træner dit hjerte/forbedrer dit kondital.

I samme ombæring er det vigtigt at nævne at du selvfølgelig skal passe på med tilbagefald, da det er hårdt, specielt for hjertet, at tabe sig gang på gang.

Jeg håber at du kan bruge ovenstående til noget, det har fungeret super godt for mig. Som sagt er det ikke en mirakelkur, men blot en sund og fornuftig måde at leve på, hvorfor det gør det så meget nemmere at arbejde videre med.

God fornøjelse.

/Kristian

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gavstrik d. 05-04-2010 10:58:45.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 10:52:19
Svar/Indlæg:
7765/230
" Er ca. 188 cm høj og vejede omkring 91-92 kg (er nede på 77,9 kg nu), så det er ikke specielt slemt, men stadig nok til at det irriterede mig."

😲 Hvad mener du med ikke specielt slemt, må da være en slank fyr og taber du meget mere bliver du jo skinny og sygelig tynd.... Bedømt ud fra egen højde og vægt. :yes:

forstår dig bedre hvis du mener at det ikke "var" specielt slemt.. 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 05-04-2010 10:54:09.

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2010 10:57:11
Svar/Indlæg:
650/97
Damn it! 😩

Syntes ellers jeg havde været meget grundig med at læse korrektur. Du har HELT ret crankyrabbit, der skulle stå VAR. Jeg vejer 77,9 kg nu, hvilket jeg er godt tilfreds med 🙂

Det er hermed rettet!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gavstrik d. 05-04-2010 10:57:55.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 11:20:19
Svar/Indlæg:
5891/423
Træning har kun 20% af hele din "kur" eller tabs periode at gøre med, resten er mad, og hvordan du fremstiller din mad.

Nogle vigtige ting.

Drik aldrig Light Bullshit, for kroppen har svært ved at skille sig af meed det. (altså når vi snakker kunstig sødemidler)
Spis i en tilfredsstillende mængde, ik alt for meget.
Morgen mad er vigtigt
6 stykker frugt hverdag
drik vand i stedet for alt andet crap
altid være aktiv, istedet for at ligge foran tv'et og slå maven ud
masser af fersk kød dvs. kylling osv, da protein indeholdet er stort, samt fedtet er lavt
masser af grønt!
Lavt fedtindhold i mad!

kommer med flere hvis jeg kommer i tanke om noget :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af anru2007 d. 05-04-2010 11:20:59.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 11:25:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Med mindre din vægt er usund ift. din højde, så drop alt det med kure, pis og lort. Især mentaliteten med "nu skal det være", er nok den værste af dem alle. Især hvis resultaterne ikke er til at få øje på, eller det går lidt langsomt. Det slår motivationen ihjel.

Nu er jeg ikke selv slank som en ål, er ca. 1.70 og vejer 93 kg.

Elsker burgere, pizza, toast, coca-cola og øl. Heldigvis, er jeg ikke en af dem der let tager på, så min vægt er lidt yoyo-agtig. Jeg kan smide 5 kg, ret hurtigt, men jeg kan lige så let tage dem på. Det er ikke usædvanligt at min vægt varierer mellem 88 kg og 98 kg, hen over nogle måneder.

Sådan er vi mennesker bygget op. Vi er nu en gang forskellige, og med mindre du selv har det skidt med det, skal du være forberedt på at det er en langsom proces. Det hele starter i dit hoved, og er du glad for kager, så æd dog for fanden de kager. Det er, i min optik, langt mere usundt at leve på skyldfølelse, frem for at være glad.

Heldigvis, er jeg lige så glad for salat og gulerødder som jeg er for kager. Det er også derfor at min vægt varierer så meget, for i perioder æder jeg meget burger og pizza, mens jeg i andre går amok i gulerødder eller æbler og bananer.

Jeg motionerer ikke, men på et eller andet tidspunkt, får jeg bare lyst til at røre mig og så går jeg en tur.

Mit råd til dig ville være, at tage det stille og roligt. Hvis kagerne giver dig skyldfølelse, så lad være med at røre de kager. Omvendt, hvis de gør dig glad, så æd for pokker de kager.

Det andet er langt mere usundt end ikke at tage turen på cykel 🙂

Man skal ikke skamme sig...

Med mindre!

- man er typen der siger: "Det her er også min sidste burger", for derefter at sidde på Mc D. dagen efter og sige: "Det her, er den allersidste burger". Så er man selv lidt ude om det.

Stå ved hvad du er, og lad være med at gemme dig bag en dårlig kur, en dårlig motionscykel eller en psykotisk fitness-coach.

Hvis du er glad for hvem du selv er, hvordan du ser ud, er det også langt nemmere at gå til det andet med et frisk sind 🙂

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
05-04-2010 22:23:10
Svar/Indlæg:
2263/307
Motionscentret er en god idé.
Men drop de fancy mirakeldiæter, de er lige til at lukke op og skide i. Du kan sagtens tabe dig med mirakelkurene, men du tager det hele på igen, hvis du så meget som lugter til en pommes frittes.

Min læge satte mig på den kur der hedder Atkins. Det er noget der duer. På 8 måneder har jeg smidt 9 kilo, og de kommer ikke tilbage, selv om jeg i en periode dropper kuren.

Atkins er heller ikke så træls. Det går ud på at droppe kulhydrater. Dvs. at man skal undgå mælk, brød, ris pasta og kartofler. Til gengæld må man gerne spise kød og grøntsager og æg. Så røræg og ristet bacon til morgenmad er helt pingeling. Til frokost en skål salat med tun, eller rejer (og hvad man eller kan lide i salat). Til aften noget grillet eller stegt kød, med enten salat eller hvidkål.

Efter de første 14 dage (mener jeg) må man få lidt kulhydrater i form af et stykke frugt, eller lidt groft brød.

Jeg har ikke brugt denne kur som en bibel, der SKAL overholdes - men mere som en rettesnor. Jeg har altid været en stegt-flæsk-og-persillesovs-dreng. Så hvis jeg kan smide kiloene, kan du sikkert også. Men ikke på 3 dage ...

EDIT : Jeg har lavet en lille kogebog med opskrifter til Atkins på dansk. Send en PM hvis du vil have den.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af svedel77 d. 05-04-2010 22:24:56.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 23:31:13
Svar/Indlæg:
2885/268
Sikke en masse indlæg der er kommmet.

Det ville tage en evig og læse dem alle i gennem.
Skal nok gøre det men bliver først engang i morgen da klokken er blivet for mange.

i Dag har jeg været ude med morgen afviser og i eftermiddag`s gik mig og en kammi en lille tur på 18 km.

i morgen skal jeg ned i fitness centeret for at træne første dag er i morgen :)

Jeg har faktis tabt mig uden jeg vidste det.
for den vægt som jeg kunne huske var 107 kg og nu siger vægten 101.2 kg

Dette er så med meget lang tids mellemrum 😀