Jeg er i den heldige situation at ha købt en helt ny pc, jeg skal hente her i morgen på posthuset (sammelselv) og jeg har dog også været så uheldig at vælge de heelt forkerte ram.
Det er sådan at bundkortet ikke understøtter rammene, så nu er jeg i tvivl om jeg skal udskifte ram eller bundkort.
Det bør ikke nødvendigvis give dig nogle problemer med det du har der... Grund til MB har de data er at controller i Cpu går til 1333Mhz så sætter du alt i bios til auto vil ram clocke det samme , du får dog en masse plads til Oc af ram og af samme grund der er mange der køber og anbefaler de ram du har købt.
Kan sige jeg tvivler på at du finder mange MB til AM3 som officielt understøtter 1600Mhz og specielt G chippen ( der er stor uenighed om dens værdi her på siden og andre internationale fora ) kommer helt an på hvad man skal bruge pc til...
Gaming er den fin , overførsel af data i høj hastighed (snakker SSD i Raid0) ikke egnet, der er det det kommende FX890-SB850 der skal til.
Jeg regner ikke pt med at OC, og hvis jeg skal bliver det intet vildt, intet vand etc, kun luftkøl, så kan det betale sig med de ram? Burde jeg bare købe nogle andre ram i stedet?
Du kunne evt sælge den til en anden eller returnere dem men du får jo udgifter på begge løsninger så ville beholde dem og så vide at der er plads til at hæve strøm en smule og clock det samme hvis lyst og behov skulle komme....
Er sku fine ram skal selv ha nogle som dem når det nye FX chipsæt er landet 🙂
Men selvfølgelig vil du kunne fordoble mængde af ram for næsten samme penge ved at hoppe på sådan nogle her... http://www.komplett.dk/k/ki.as... giver bare længere vente tid og og 300,- i mer omkostning.