MCE problemer med ripped Blu-ray

Media Center d.  05. april. 2010, skrevet af Roostern
Vist: 1188 gange.

Roostern

Overclocker
Tilføjet:
05-04-2010 18:19:41
Svar/Indlæg:
7/2
Jeg bøvler igen lidt med mit Mediecenter. Denne gang er det mine Blu-Ray film der driller.
Jeg vil gerne kunne se mine bd-film direkte i Windows Mediacenter og derfor har jeg prøvet at "rippe" bd-film ved hjælp af DVDFab HD. De bliver også rippet uden problemmer. Og dukker derefter fint op i filmbiblioteket i Windows Mediacenter. Problemet opstår når jeg vil afspille dem. Så dukker PowerDVD frem (som når jeg afspiller fra en skive) og den kommer med en fejlmeddelelse om at der ingen disk er i dvd-drevet (hvilket der jo heller ikke er). Er det ikke muligt at få mediacenteret til at afspille de rippede bd-film uden at bruge et eksternt program? Og hvis man absolut skal bruge PowerDVD ell. lignende, hvordan får man så afspilleren overbevist om at den skal åbne filmen i filmmappen og ikke i dvd-drevet? Håber der er nogen der har været i lignende situation, og på forhånd tak for de svar der forhåbentlig dukker op.
Jeg er klar over at man i PowerDVD kan vælge en fil på harddisken, men det kan jeg heller ikke få til at virke.
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
05-04-2010 18:59:58
Svar/Indlæg:
5039/109
Højreklik og vælg åben med, og sæt det program som standard.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 21:21:17
Svar/Indlæg:
4657/53
MCE kan ikke afspille blu ray med mindre der er fusket med det.

Du kan kun bruge Power/Win dvd eller TotalMedia 3.
Eller noget jeg ikke lige kan komme i tanke om 🤣

TotalMedia 3 har muligheden for og afspiller fra en mappe

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2010 21:22:57
Svar/Indlæg:
5421/53
Jeg ripper mine BD's til ISO'er og mounter dem herefter.
Dertil bruger jeg programmet Cyberlink PowerDVD 9 til afspilning (både fra drevet og iso'erne)

Husk på det er ulovligt at rippe dine egne ting 🤡 Hvis det er kopisikring

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsAG d. 05-04-2010 21:23:07.

LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2010 10:26:46
Svar/Indlæg:
699/41
Jeg ripper mine Blu-rays til .h264 MKV filer og har fusket medie-centeret til at vise dem under 'movies'
Jeg har så installeret en codec pakke så der kommer undertekster på og pass-through til min surround receiver så DTS lydsporet kommer med.

Fordelen er at du kun skal bruge plads til ét lydspor samt hovedfilmen og 1 sprog undetekst, samt kan komprimere filmen lidt så den ikke fylder 50GB.
Ulempen er at det på min i7@ 4GHz tager sted sted mellem 3 og 6 timer alt efter filmens længde osv. at lave en .MKV fil.

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
06-04-2010 12:07:43
Svar/Indlæg:
1369/75

Hvad bruger du til og rippe med? Og kræver det et specielt codec at få DTS-HD MA lydsporet bitstreamet fra en MKV fil til surround receiveren?

Roostern

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2010 11:25:10
Svar/Indlæg:
7/2
Tak for svarene til alle.

Lyder nok lige en kende for avanceret til mine evner at få det til at virke på din måde, selv om det lyder kanonsmart.

Jeg har forsøgt mig med ISO-filer, men jeg har tydeligvis bevæget mig ud i noget jeg ikke forstår en bjælde af, for jeg aner ikke hvad der menes med at "mounte" dem efterfølgende.

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2010 07:06:16
Svar/Indlæg:
1369/75

Til og "mounte" dem skal du bruge et program der hedder deamon tools, som er en emulering af et DVD/Blueray drev. Når du så mounter ISO filen i deamon tools, vil computeren opfatte det som om du lige har smidt en DVD/Blueray skive i drevet.