#4: Nu skrev jeg også man skulle se bort for DK priser ! Du kan jo se deres priser i testen er markant lavere.
#5: Generelt synes jeg mange af de store sites er særdeles farvede... engang var de ikke i så markant grad, men efter at have fulgt dem over flere år synes jeg de savner objektiviteten. Ofte støder jeg også på resultater jeg aldrig selv har kunne reproducere selv med samme indstillinger og så den naturlige +/- vurdering.
Tom's er faldet under kategorien for sider jeg ikke bruger længere. Faktisk er det kun ja HWT, Legitreviews (som er meget kompetente på teknik fronten),
PC Perspective som ofte har et neutralt fokus, og sjovt nok også er et af de få sites hvor jeg kan reproducere nogenlunde de samme resultater.
FiringSquad, Hothardware og Sharkyextreme er desværre faldet lidt af på den og er ikke helt up-to-date.
Bjorn3D plejer også at være rimelig objektiv, men nogen gange løber følelserne af med dem.
HardOCP - siden der er svær at sætte i bås for de har en dum tendens til ikke at teste kort med de samme indstillinger uanset om det er spilbart el. ej, men generelt så leverer de høj kvalitet og objektivitet.
Guru3D, nogen af de største vendekåber der findes - meget Intel og nVida glade. TechPowerUP - rimelig habil side men en stor oversigt af testkort. Anandtech - er nogen gange lidt for hurtige ude, og leverer sjældent reproducerbare resultater.
Overclockersclub - meget lig HWT i stil, små korte tests med en del resultater der generelt afspejler et godt billede af virkeligheden.
Motherboards.org - arh lige ved og næsten, de savner altid lidt faglig tyngde, men er unbiased !.
PCGHW og Computerbase.de - nok de bedste på banen - meget objektive og upartiske - lige på or rådt.
HardwareCanucks - nok den bedste engelske side IMO. God blanding ml. saglighed og personlige vurderinger der dog ikke fjerner det kritiske øje.
#6: Jaja og man kan også allerede være så blændet af kærlighed, at man ikke kan læse og se hvad pointen er.
Nu skrev jeg at man skulle se bort fra det så man så på den rene rå ydelse. Hvis man vil whine over varme, strømforbrug og danske retail priser så findes der mindst 5 andre tråde hvor man kan følge trop.
Generelt er min egen vurdering at med prisen på ca 2600,- (ved compumail.dk) for GTX470 i allerhøjeste grad får mig til at overveje det. Det er ofte bedre end HD5870 og varmen synes jeg nu ikke er noget at kimse af. Mine GTX280'er ligger nu omkring 75c~80*c i load, og de producerer rigtig rIgTiG RIGTIG meget varme, og støjen kan næppe blive værre.
Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Gripen90 d. 06-04-2010 23:04:22.