-> #20
Kun fordi at nogle snotaber (undskyld mit fransk) ikke kan tænke sig til, at jeg som regel forsøger at researche mig frem til en løsning, inden jeg giver fortabt og stiller et spørgsmål.
Min arrogance skyldes ikke, at jeg ikke vil vedkende at jeg af og til er dum og uvidende. Faktisk, så gør jeg enormt meget ud af ikke at fremstå arrogant og negativ. Men når man bare får smidt: "Jamen så kunne du jo..." eller "Lille ven. Hør nu hér!", så farer jeg op i det røde felt.
Hvis jeg bitcher over folk der ikke vil tænke selv, er det ret så dobbeltmoralsk bare at stille spørgsmål til højre og venstre.
Måske det kommer sig af, at jeg lidt har følelsen af: "Hvis jeg ikke har et godt forslag på problemet eller på anden måde kan bidrage med noget positivt, holder jeg min kæft" ikke altid gælder folk der svarer i de reelle tråde jeg af og til oprettet.
... *suk*
Anywho.
Indtil videre har jeg betroet mig til Speedstep "lås", og det virker faktisk ret godt. Til mit behov er CPU'en alt rigeligt, men jeg vil helst ikke gå ned i ydelse, da det mest intensive jeg bruger den til er "Need for Speed: Porsche Challange" og videoer på Youtube.
Jeg forsøgte mig med undervolt for noget tid tilbage, med et program der hed "RMclock". Det gik ikke helt efter hensigten, hvorefter jeg skinlagde det lidt og har reelt ikke brugt min R500 siden da. Men nu hvor jeg er begyndt at skrive lidt igen, har jeg R500'eren med mig stort set hele tiden. Derfor irriterer det mig desto mere, at jeg har denne fantastiske maskine, med dén ene defekt.
Derudover, så er det jo en fed, fed, fed laptop. Jeg fatter ikke hvorfor den ikke har vundet mere popularitet. Måske det skyldes køleløsningen, der kan være støjende. Men når jeg ser rundt omkring, hvad andre "finder sig i" (undskyld hvis det lød lidt overlegent), fatter jeg ikke hvorfor R500'eren ikke er mere populær end MacBook Air.
Det kan jo være fordi, at MBA henvender sig til éet publikum, hvor R500 henvender sig til lidt det samme publikum som for Sony Vaio, Lenovo Thinkpad osv.
Lenovo'en er helt klart indover, men at denne lille maskine med en U7600 CPU og 1.5 GB RAM kører så godt, er mildest talt imponerende.
... synes jeg.
Jeg mener.
1.1 kg, 12.1" skærm, optisk drev, Core 2 Duo og så godt nok et GMA950, men fuck it. Det trækker små spil og Windows fint nok.
Det eneste jeg savner er MBA'ens:
- Baggrundsbelyste tastatur.
- Lave støjniveau.
... og ja, hvis jeg skal indrømme det, så nok også lidt Mac OS X. Men dét er en helt anden snak.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 07-04-2010 22:37:45.