BIOS update gone wrong ?

Bundkort / CPU d.  06. april. 2010, skrevet af rodder
Vist: 924 gange.

rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
06-04-2010 21:21:20
Svar/Indlæg:
155/34
Hey Folkens...

Så fik man lige sit nye grafikkort idag... weee....

men da man stak lortet i frøs computeren hver gang den nåede til bundkortets startup screen...

så tænkte jeg jo at jeg bare lige ville prøve at opdatere bios for at se om det ville hjælpe...
stak det gamle grafikkort i igen, ind på intels hjemmeside og download BIOS update og install!...
men nu har den stået i 2 timer med blinkende skærme uden noget signal til tastetur eller mus...

Så jeg vil egentlig bare spørge:

hvor lang tid tager det normalt for en BIOS at opdatere? tør sku ikke slukke lortet hvis den stadig er i gang...
Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2010 21:41:20
Svar/Indlæg:
1248/70
Tjaa - den burde i hvertfald være klar nu, men hvis den ikke starter op kan du prøve at slukke systemet og resette bios med en jumper på bundkortet (se din manual).

Hvis det stadig ikke vil starte op, og du ikke har noget dual-bios system på dit bundkort, så kan du prøve ham her:

www.biosfix.dk

Han kan sikkert hjælpe dig, men prøv først om det ikke blot er en bios-reset der mangler (plejer at hjælpe)

---------CB


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
06-04-2010 22:04:14
Svar/Indlæg:
155/34
#1 okay, mange tak... lader den lige stå lidt og så restarter jeg computeren og ser hvad den siger...

Hvis alt andet failer jaa så må jeg have fat i Biosfix gutten...

Tak for svaret :)


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
06-04-2010 22:52:49
Svar/Indlæg:
15982/637
Det burde ikke tage meget mere end 5minutter, så et eller andet er gået galt. Er du sikker på du har opdateret den korrekt ? Hvis du går det fra windows skal det som regel være via et program til dit bundkort. Det er ikke bare at downloade og pakke filen ud eller "exe" den.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
06-04-2010 23:30:20
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis det er helt håbløst, kan du være heldig at der ligger en bios recovery på din motherboard cd. Sæt skiven i og start maskinen.


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
06-04-2010 23:53:26
Svar/Indlæg:
155/34
HUHUHU Det virker nu! hehe... har ingen idé om hvorfor eller hvordan :P... fedt mand!... men tak for svarerne :D


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
08-04-2010 13:30:36
Svar/Indlæg:
4981/47
da det lyder som om du har et Intel mobo, så har du sikkert også Bios recovery via Cmos jumperen... med det kan du lave en disk og faktisk redde en fejlflashed bios selvom du ikke kan få gang i mobo... det er lidt info om det hos intel sikkert der hvor du også hentede din nye bios fil