Harddisk død ???

Diverse d.  10. april. 2010, skrevet af jakkemaster
Vist: 565 gange.

jakkemaster

Overclocker
Tilføjet:
10-04-2010 12:06:38
Svar/Indlæg:
95/17
Hej alle mennesker på HWT.

Jeg satte mig så ud her til morges, tænder min computer, og ser at det tager den utrolig lang tid at passere forbi det allerførste screen (der hvor du kan gå i Bios etc), der går lidt tid. 10-20 sec. Så kommer den videre til at indlæse Windows 7. Lige pludselig går den bare i stå, og "lagger" med det der process ikon, den er vel ca 1 min om at komme igennem det og op til startup.

Den starter helt fint efter at den har indlæst windows. Og min spil og alt andet har intet problem. Men så opdager jeg her da jeg sidder og leder efter nogle film at min 500gb HDD mangler i "computer". Den ligger som D:. Og det eneste jeg har på den er film.

Så det jeg vil høre jer om (hvis i forstod min mening) Er. Er min 500gb sekundære harddisk død ? og påvirker det måske startup ?. Det skal lige siges at den kørte helt fint i går aftes..
Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2010 12:17:24
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - Efter min erfaring lyder det fuldstændig som problemer med en harddisk.

Tjek først om begge stik til disken sidder korrekt og tjek derefter om disken kan ses i bios.

Hvis du se disken i bios men ikke kan få forbindelse med disken i windows, kan du teste den med producentens testprogrammer (hvis det er en seagate disk som står i din profil, så findes der nogle udmærkede programmer på seagate/maxtors HP.

---------CB

jakkemaster

Overclocker
Tilføjet:
10-04-2010 12:31:18
Svar/Indlæg:
95/17
1# Ok. Jeg har lige lavet et shutdown. Begge stik sad perfekt, alt med stik sad som det skulle og hvor det skulle. Disken kunne ikke findes i Bios. Så jeg har prøvet at koble den fra, og nu starter min computer om som normalt igen.

Jeg tror at der er et eller andet galt med den :P

Tak for det hurtige svar.

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2010 12:33:24
Svar/Indlæg:
1178/88
#0 At din sekundære harddisk er "død" kan sagtens påvirke opstarten og hastigheden af denne. Der er vel stadig en eller anden form for forbindelse til disken. Prøv evt. at tage den ud, skifte stik osv. Det har jeg før haft held med :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lohse d. 10-04-2010 12:33:43.