Noget der virkeligt undrer mig er at en 980 X der skulle være det vildeste af det vildeste, er slet og ret designet til at man nærmest SKAL overklokke sådan en CPU hvis det skal give mening at have så dyr en CPU..... den ligger ved standard hastighed, og performance mode på intel køleren, på de anbefalede temperaturer, dvs. forsøger man at overklokke så ryger man op i det røde felt hvor man ikke kan blive alt for længe hvis man ønsker at beholde en brugbar CPU.....
Derfor jeg så investerede i Corsair H50 køler løsningen som ved full load kan holde cpu'en på 63 - 66 grader i mit tilfælde, og det giver mig stadig ikke mulighed for at overclocke uden væsentlige risici..... Det giver bare ikke mening..
Hvad siger i? For at liste mit setup for god ordens skyld for overblikket i det generelle overblik.
CPU:Intel Core i7 980 X - pt. ved 3.33GHz.
CPU: køler: Corsair H50 vandkøle løsning
Motherboard: Asus Rampage III Extreme
RAM: Corsair Dominator GT 2000MHz. pt. ved 1333MHz.
HDD: OCZ Vertex Limited Edition SSD 200GB (døde, kører temp med standard SATA hdd)
Grafikkort: 2 x Asus Radeon HD 5850 i CrossFire
PSU: Zalman 850W
Kabinet: Silverstone Fortress FT02B
Optisk drev: Plextor Blu Ray SATA drev
Airflow er pænt godt i kabinettet med 3 mega blæsere i bunden af kabinettet der faktisk fylder fra den ene ende til den anden ende af kabintettet, samt en blæser i toppen af kabinettet, hvorpå Corsair H50 radiatoren bliver kølet pt. Eneste sted der er plads til den også. Kabinettet er lavet så bundkortet er roteret 90 grader, dvs. indstiks kort vender op ad, og dvs. grafik kortene blæser den varme luft op / ud af kabinettet så der bliver pænt varmt omkring computer bordet he he når cpu og gfx kort kører ved fuld load.
Det ville være godt med nogle fif til forbedring af setup'et så jeg får lavere temps, men ikke nødvendigvis bare skal nøjes med stock hastighed... Er lidt øv med sådan setup, og ikke kunne udnytte overclocking mulighederne.
Generelt benytter jeg computeren til at spille, og al den tid jeg ikke spiller kører cpu og gfx BOINC baserede projekter, og derfor de høje temps selvfølgelig når der er full load på.