Værdisætning af tilsvarende bærbar

Diverse d.  11. april. 2010, skrevet af SoundWave
Vist: 379 gange.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2010 08:22:39
Svar/Indlæg:
3011/103
Min bærbar er lige blevet erklæret totalskadet, og i den forbindelse skal der fastsættes en værdi på hvad den er værd, eller hvad man kan købe en tilsvarende maskine for i dag.

Der er tale om en HP HDX X18 1200: http://h20195.www2.hp.com/V2/G...

Jeg gav lige under 12.000 for den sidste sommer, og dermed er den under et år gammel, og bliver derfor takseret til 100%.
Modellen er dog udgået, og derfor er jeg interesseret i at vide, hvad I mener jeg bør få tilbage af forsikringen. Jeg får et opkald om nogle dage, hvor de fortæller mig hvor meget jeg får, og derfor vil jeg godt være forberedt på at kæmpe lidt, hvis de sætter beløbet for lavt.

Jeg mener selv det fulde beløb minus selvrisikoen, da jeg ikke mener man kan få en tilsvarende maskine i dag, da HP ikke laver HDX-serien længere.

Hvad mener I en tilsvarende maskine vil koste i dag, hvis alle kriterier fra databladet skal være opfyldt.
Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2010 08:48:46
Svar/Indlæg:
1107/258
tjaa,, du skal vel bare som minimum kunne købe noget der er tilsvarende eller bedre. specielt hvis den bliver takseret for 100% - selvrisiko.. men er da spændt på at høre hvad der sker!!

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2010 09:03:32
Svar/Indlæg:
3011/103
Det er jo så netop der, hvor jeg ikke mener, at det er muligt at købe en tilsvarende maskine i dag.

http://kortlink.dk/7nnx

Ingen af de maskiner har baggrundbelyst tastatur, og det brugte jeg ret meget. De to første på listen har en dårligere CPU. Min havde også DVB-T TV tuner.

Må jeg godt stilles dårligere på nogle punkter, hvis bare en tilsvarnede er bedre på andre punkter, eller skal den "tilsvarende" være magen til eller bedre på alle punkter?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SoundWave d. 11-04-2010 09:14:41.

Vaptor-x

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2010 09:54:07
Svar/Indlæg:
475/22
Du skal ikke stilles dårligere... Med forsikrings folk skal man handle, og undersøge tingende grundigt, hvad man kan få nu, som er tilsvarende eller lidt bedre, så man ikke bliver jordet af dem. Sidste år var der feks. en dame som totalskadet min bil, damens forsikring ville give mig 14K for den, men jeg vidste den var mere værd pga ekstra udstyr og standen, så de endte med at måtte slippe 22K.

Ligeledes havde kæresten og jeg købt et Samsung DVD anlæg for næsten 2 år siden i Fona og vi forsikrede det, det gik så i stykker og vi skulle have noget nyt, da modellen ikke laves mere, mente Fona at et tilsvarende anlæg de havde stående var det vi kunne få, men det var grimt og slet ikke det flotte design vi havde givet det ekstra penge for ved det andet, så ved noget forhandling frem og tilbage, fik vi det helt nye BlueRay anlæg i stedet uden mer pris.

Så det kommer an på hvor stædig man er, og hvor meget viden man har om det forsikringen skal erstatte i forhold til hvad der kan kaldes tilsvarende, ordet tilsvarende er et gummi ord!

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2010 17:01:35
Svar/Indlæg:
3011/103
Nå, den blev takseret til 11.400 kroner, så alt i alt får jeg ca, 10.400 kroner udbetalt. Det er jeg tilfreds med. Jeg måtte dog kæmpe lidt for de sidste 400 kroner, da den udgave de fandt ikke havde TV-tuner.