Du skal ikke stilles dårligere... Med forsikrings folk skal man handle, og undersøge tingende grundigt, hvad man kan få nu, som er tilsvarende eller lidt bedre, så man ikke bliver jordet af dem. Sidste år var der feks. en dame som totalskadet min bil, damens forsikring ville give mig 14K for den, men jeg vidste den var mere værd pga ekstra udstyr og standen, så de endte med at måtte slippe 22K.
Ligeledes havde kæresten og jeg købt et Samsung DVD anlæg for næsten 2 år siden i Fona og vi forsikrede det, det gik så i stykker og vi skulle have noget nyt, da modellen ikke laves mere, mente Fona at et tilsvarende anlæg de havde stående var det vi kunne få, men det var grimt og slet ikke det flotte design vi havde givet det ekstra penge for ved det andet, så ved noget forhandling frem og tilbage, fik vi det helt nye BlueRay anlæg i stedet uden mer pris.
Så det kommer an på hvor stædig man er, og hvor meget viden man har om det forsikringen skal erstatte i forhold til hvad der kan kaldes tilsvarende, ordet tilsvarende er et gummi ord!