Mediecenter vejledning

Media Center d.  11. april. 2010, skrevet af TestLab81
Vist: 921 gange.

TestLab81

Overclocker
Tilføjet:
11-04-2010 11:40:30
Svar/Indlæg:
632/27
Lang historie kort - min søn skal have vores almindelige computer, som er sat til vores tv, da han skal spille Pixeline på den. Så nu skal far her have en ny enhed i stuen 🙂

Den skal være lille og flot - sort pianolak helst.
Den skal have 1TB+ disk eller mulighed for tilslutning af hdd.
Den skal kunne afspille xvid, mkv, og alle de andre ting som man nu bruger.
Den skal køre 720p og 1080p
Den skal have et dvd drev, eller mulighed for tilslutte et.
Den skal gerne have en ftp
Den skal gerne have en torrentklient
Den skal være stille
Den skal helst kunne tage .sub/.srt filer
Nem at bruge
Gerne mulighed for fjernstyring over nettet
Skal kune afspille musik
Surfe trailersider, imdb, youtube osv ville være nice

Jeg sidder selv og kigger på en Popcorn C-200 - er det en ting der kan klare mit behov? :)

Er der nogen der har et bud på andre løsninger?

Det skal lige siges, at jeg ikke selv gider at bygge et center. Gerne så færdig som muligt, evt tilslutning af externe enhedder som hdd og drev.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af TestLab81 d. 11-04-2010 12:01:49.
Just

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 01:34:51
Svar/Indlæg:
576/64
Det lyder som C-200 botset fra at den ikke er lille. Den er på størrelse med en VHS-maskine. (hovsa jeg læste lille og ikke stille) 🤡 (nej vent, du skrev minsandten lille) 🤡 🤡

Jeg har i øjeblikket problemer med at få lov til at tilgå den over netværket, problemer med at lyden bliver vildt dårligt hvis man bruger fjernbetjningen til at skrue op eller ned fra '0' og så lige det problem at HDMI kun virker sporadisk med min computerskærm.

Så helt fantastisk er den ikke. Indtil videre. 😀

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Just d. 12-04-2010 01:36:26.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 02:09:12
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg har en WD TV Live. som jeg er rigtig glad for i dag.. men i starten var jeg lidt skuffet, men efter 2-3 firmware opdateringer fra WD så køre den sq noget nær perfekt!! tro kun der er en ting den ikke kan... den kan ikke afspille dvd menu'en hvis du bruger ISO. men bruger du MKW så virker det fint. har også haft den forbundet til min router... men er ikke så stærk til netværk, men fik da adgang til alt mulig på min pc, på nær det jeg ønsket :'-(

I sær Youtube delen er blevet rigtig fed efter de har opdateret firmwaren på den

Men OK. mange af de ting du søger kan den jo så desværre ikke. men lille og meget lækker er den sq 😀 og helt sindsygt billig kun ca 900 kr + en disk jeg har smidt en My Book Elite 1TB på den

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 13-04-2010 13:55:56.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 02:23:31
Svar/Indlæg:
1704/19

Som hardware freak er det da sådan en her du skal ha... http://global.aopen.com/news_d... 🙂

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 07:39:30
Svar/Indlæg:
645/33
Hvorfor ikke finde noget HW selv, og smide W7 på, køre Mediecenterdelen og installer mediabrowser til at vise film osv. på.

TestLab81

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2010 07:56:14
Svar/Indlæg:
632/27
#1 Det med lyd - jeg har en surround forstærker der klarer det 🙂
Det med netværket lyder lidt meh, men det er vel nok de er igang med at fixe?
Og HDMI - hmmm lige pt kører jeg faktisk dvi nu jeg tænker over det op til min fladskærm, så HDMI er måske ikke super must, meeeen vil det helst - lyder også som et driver issue?
Og størrelsen - jeg har et hightower lige nu, og DET fylder - den størrelse som den har lige noget almindelig hifi udstyr og det er helt fjong, da jeg har en forstærker og en yousee hdd optager, så bare den størrelse er fint.

#2: Hvilke af tingene kan den ikke? 🙂

#3: AV! Den lyder meget dyr 🙂
Havde regnet med en 3-5.000 .. den der lyder noget dyrere 🙂

#4 Gider simpelthen ikke at den skal kunne for meget - det er ikke WAF 🙂
For den sags skyld gider jeg heller ikke døje med de almindelige computerissues der findes - det skal virker og intet andet 🤣

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2010 13:37:20
Svar/Indlæg:
1978/216
#5 For det første er den ikke sort.. men koksgrå 🙂 de 2 udgaver før WD Live version'en var i sort pianolak

- Den skal have et dvd drev, eller mulighed for tilslutte et
Ved ikke har ikke selv et usb drev... Men du kan sætte 2 hdd'er til den på samme tid

- Den skal gerne have en ftp
- Den skal gerne have en torrentklient

- Surfe trailersider, imdb
Men den viser youtube film og du kan login på din egen konto og se dine favoritter

- Gerne mulighed for fjernstyring over nettet

Nogle film i WMV kan den ikke afspille.. må jo være pga et codec eller noget??

+ Den skal være stille
+ Nem at bruge
+ Skal kune afspille musik,
+ Viser også billeder
+ Den skal være lille og flot
+ Den skal kunne afspille xvid, mkv, iso (uden dvd menu) og alle de andre ting som man nu bruger.
+ Den skal køre 720p og 1080p
+ Mulighed for tilslutning af hdd, 2 hdd'er til den på samme tid
+ YouTube (med konto adgang)
+ Media Servers (aldrig brugt det)
+ Network Shares (aldrig brugt det)
+ Flickr (aldrig brugt det)
+ Live365 (aldrig brugt det)
+ Pandora (aldrig brugt det)

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Sjakalen d. 13-04-2010 14:11:23.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2010 02:00:48
Svar/Indlæg:
2246/14
wdtv live HD! burde kunne det hele med http://b-rad.cc/ (alternativ firmware), har ikke selv testet, så vil ikke love noget ;)

#6 den kan godt gå på imdb... eller.. den kan i seneste release af alt. firmware hente movie sheets... eller.. næsten.. den kan vidst vise movie sheets, der så skal laves af din server...
Den koster "kun" små 850 kr med fragt. http://www.hifipriser.dk/Produ...
evt. kan man for det der bliver til overs bygge en hel atom server, og så have disk osv. på den.
Jeg har selv en gammel 700 mhz compaq (bærbar, med xp) stående som alt det andet du nævner, det virker fint :)
wdtv kan godt have et dvd drev tilsluttet... med alternativ firmware.. men den kan vidst kun afspille dvd'er, og ikke divx mkv osv fra dem.

+WDTV er SUPER nem at bruge! min kæreste kan finde ud af den :)

Jeg har ikke haft noget problem med at bruge menu'er med .iso filer
Det eneste jeg ikke er helt tilfreds med er library funktionen (til musik).. det tager 7 krige (ca 2-5 min, med MEGET musik) at indlæse hvis den er slået til, så man skal have sin musik sorteret i mapper, som man vil afspille den (eller lave playlists)... hvis man har meget musik... Jeg tror jeg er den eneste der har haft det problem 😲
Man kan kun have libary funktionen aktiveret på lokale diske. (der er dog 2 usb, så max er pt. 4tb :P)
Ellers er den super lækker.

Så en brugt bærbar + wdtv live er mit forslag, evt wdtv live + atom/billig pc på loftet/kælder/klædeskab (http://www.edbpriser.dk/Produc... )
+ diske lander du ca. på 3000

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 14-04-2010 02:03:32.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2010 10:36:46
Svar/Indlæg:
1978/216
#7 At du ikke har problemer med dvd menu'en forstår jeg sq ikke, det vil sige du kan hoppe og vælge senere osv??

Hvordan får du den på imdb og det movie sheets i snakker om???

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 14-04-2010 10:40:53.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2010 22:45:37
Svar/Indlæg:
2246/14
#8 google er din ven... http://thumbgen.tk/ ( et program der laver dem)
http://b-rad.cc/sheet.testdir.... (et arkiv med billeder af hvordan det ser ud)
en video b-rad har optaget (dog på en anden wdtv...) http://b-rad.cc/1187/wdlxtv-li...

ang. det med .iso'er jeg har ikke oplevet det som et problem...

ellers kan http://makemkv.com/ sikkert trylle dem om til "brugbare" mkv filer...

* Reads DVD and Blu-ray discs
* Reads Blu-ray discs protected with latest versions of AACS and BD+
* Preserves all video and audio tracks, including HD audio
* Preserves chapters information
* Preserves all meta-information (track language, audio type)
* Fast conversion - converts as fast as your drive can read data.
* No additional software is required for conversion or decryption.
* Available for Windows, Mac OS X and Linux
* Functionality to open DVD discs is free and will always stay free.
* All features (including Blu-ray decryption and processing) are free during BETA.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 10:28:31
Svar/Indlæg:
1978/216
#9 Er klar over at MakeMKV kan lave mine film om, men synes ikke rigtig at jeg gider lave 120 film om 😴

Har du dine film i hver deres egen mappe?? jeg har smidt alle mine film i en mappe, men det laver jeg bare om så 🙂

Hmm 😕 min wd tv live vil sq ikke æde den firmware?? har den 1.02.21 på fra 31-3-2010

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 15-04-2010 12:28:10.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 15:06:50
Svar/Indlæg:
2246/14
mine ligger i hver deres mappe...
altså... nu er 120 film ikke så slemt, men det er jo op til dig...

du kan jo lave (eller få nogen til det) et script der finder alle filerne i en mappe, opretter en mappe med same navn, flytter filen, og konverterer den til mkv, det tager tid, at lave dem om, men du skal ikke sidde og gøre det selv...
(ellers kan man bare smide makemkv efter det, og så selv ordne det med mapperne i hånden... )
må helt ærligt indrømme at jeg ikke selv har prøvet alt. firmware... men det kan have noget med versionsnummeret at gøre... kan forestille mig at du skal ændre det :S... ( i alt. firmware)
fra b-rad: ( om en gammel version)
NOTE: version numbering got messed up somehow in 0.4.3, if you have problems with the new firmware not being detected for upgrade you might need to open wdtv.ver in a text editor and change VERSION.

if this doesn't work:

VERSION='1.02.07_WDLXTV-0.5.2'

then try replacing the underscore with a dot or vice versa.

VERSION='1.02.07.WDLXTV-0.5.2'

I have gone back to the original version'ing scheme (dot instead of underscore) so this shouldn't be an issue for many people.

jeg tror at du skal ændre versionen til feks. 1.02.22 (min wdtv live har vers. 1.02.21)

edit: nu henter du den rigtige, ikke ?
hvis du har en live! skal du have WDLXTV-Live... (og ikke WDLXTV)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 15-04-2010 15:10:51.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 16:06:28
Svar/Indlæg:
1978/216
OK den med at ændre versionen til 1.02.22 har jeg sq ikke lige tænkt over 😳

Jepsw henter "WDLXTV_LIVE-0.4.1.9-6"

Ville faktisk være snart med sådan et script til det :) mens man ligger på sofaen 😀