ingen opstart efter pludselig sluk - løst

Bundkort / CPU d.  12. april. 2010, skrevet af Hediki
Vist: 619 gange.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 17:50:04
Svar/Indlæg:
1726/49
hej hwt

computer @ profil

jeg sad ved min computer i et par timer og ud af det blå buff så slukkede computeren. siden da jeg har ikke været i stand til at starte den op... 😕

nu er det så jeg har forsøgt at nulstille bios en 10-gange, prøvet med forskellige grafikkort, prøvet med en anden psu også.

som jeg skriver dette er jeg ved at teste ved at have taget bios batteriet ud, så det kommer i igen, når jeg er færdig her.

nu er det så jeg gerne vil hører om det er bundkortet, der er afgået ved døden. da jeg stadig kan bruge det lille display som siger "welcome" og hvor klokken så begynder at tælle 00-00-XX. jeg trykker på tænd og den siger igen "welcome", hvor efter klokken forsætter hvor den slap.

alt tænder, blæsere, lys harddiske, og grafikkort, men der kommer aldrig skærm billede.

så er det virkelig bundkortet ? eller er der en der kender en løsning ?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Hediki d. 12-04-2010 18:56:40.
Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 17:57:13
Svar/Indlæg:
1158/321
Prøv at tage alle dine ram ud, og sæt så en blok i ad gangen, det kan jo være det er rammene den er gal med. 😕

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 18:02:29
Svar/Indlæg:
1726/49
havde helt glemt rammene...

nu jeg har så prøvet uden ram, uden grafikkort og den siger ingen fejl, den starter op som før bare uden skærm billede 😩 😩

sådan noget l...!!

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 18:08:09
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - Efter min erfaring indikerer det defekt bundkort men kan også (mere sjældent) indikere defekt CPU.

----------CB

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 18:12:03
Svar/Indlæg:
1726/49
... det håber jeg altså ikke... men okay nu vil jeg prøve med bundkortet først, virker det så ikke når jeg får det retur, så må CPUen jo ryge som den næste 😕

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
12-04-2010 19:08:23
Svar/Indlæg:
4982/47
som folk ellers glemmer herinde, så er det altid PSU man tester først når man for instant shutdown... og særligt når pc´en slet ikke vil virke bagefter...

start med at prøve med en anden PSU (det er en selvfølge at du ikke har andet hardware end Cpu, Gfx og 1 ram klods sat til under fejlsøgning)

virker det ikke med en ny PSU, så prøv med et andet Gfx...

at dit mobo ikke giver en fejlkode når der mangler ram tyder ofte på et defekt mobo, men dog er det slet ikke sikkert da meget andet kan være fejlen... en dårlig Hdd kan for eks. sagtens holde bios fra at poste fejlkoder...

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2010 00:17:55
Svar/Indlæg:
1248/70
#5 - når #0 skriver

"alt tænder, blæsere, lys harddiske, og grafikkort, men der kommer aldrig skærm billede".

så er det da helt klart at PSU virker, og #0 havde jo også skrevet at han havde prøvet med en anden PSU !

Så et godt råd til dig (som ny bruger) vil være at læse HELE indlægget igennem FØR du trykker på tasterne 🙂

---------CB