Mega ringe service af Elgiganten!

Diverse d.  12. april. 2010, skrevet af munity
Vist: 1356 gange.

munity

Nørd
Tilføjet:
12-04-2010 20:15:01
Svar/Indlæg:
58/9
Hejsa.

Jeg skrev før herinde, at jeg havde købt en Macbook White 2009 model, og at dens touchpad efter 1½ måned ikke virkede ordenligt, der blev den sendt ind, og de fik skiftet touchpad'en..

Jeg afleverede den i 4/2, og fik den 28/2.. Ikke engang en uge efter var samme problem opstået IGEN. Jeg sendte den så ind igen, og den kom tilbage igår. Der ville jeg lige tjekke om alt virkede fint på den, og så læser jeg den meddelelse fra Infocare, at de ikke kunne finde en fejl. Der fik jeg 4 medarbejder fra Elgiganten - inkl. sælgeren som mente at MAN IKKE KUNNE HØJREKLIKKE PÅ EN MACBOOK, servicechefen og lagerchefen - til at checke touchpad'en, og de mente at der var en fejl.

Problemet er, at den ikke bliver repareret, jeg får ikke min penge tilbage eller et nyt produkt, og nu sidder jeg her og har betalt 8500 kr. for en bærbar, som har været til reparation over halvdelen af tiden som jeg har haft den.

Elgiganten mener, at de ikke kan gøre noget, indtil der bliver lavet en reparation til på produktet, da jeg indsendte den 2. gang ikke talte som en reparation, da de ikke lavede noget på den, og derfor har jeg ikke ret til '3. gang fejl - nyt produkt eller pengene tilbage'. Det de også sagde var, at de bare kunne blive ved med at sende den ind, og så skal jeg bare stå i timevis hos dem..

Jeg er komplet lost, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu - kan nogle give mig et råd?

Edit:

Bærbaren var sendt afsted for 3. gang, og kommer tilbage imorgen, men de har intet lavet på den. Jeg er helt fortabt, og har brugt 9000 kr. på en bærbar som jeg ikke har. Jeg kan intet gøre, da loven er på deres side.

Please, kan nogle give mig et råd?
hifreak

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 20:42:22
Svar/Indlæg:
89/10
Det lyder da som du skal have fat i noget forbruger halløj skide ærgerligt. håber du finder ud af noget. Kan sagtens forestille mig den følelse :'-(

munity

Nørd
Tilføjet:
12-04-2010 20:48:20
Svar/Indlæg:
58/9
Mange tak. :(

Jeg er mega frustereret, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. :s

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2010 20:52:33
Svar/Indlæg:
743/80
Jeg kan lige forestille mig situationen.. Og har været ude for noget lign med infocare..

Men der er ikke andet for end virkelig at få den stupide telefon mand i den anden ende til nærmest at græde på din vegne.. Altså virkelig bare brug din vrede på ham.. Det virker som regel, så går alting lidt hurtigere :)

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 20:54:32
Svar/Indlæg:
1058/59
#2 Tjaeh - elgiganten og lignende plejer at være meget lydhør når man kontakter dem via. ekstrabladet, dr eller lignende. Men det er selvfølgelig den grove måde at gøre det på.

Ud fra din beskrivelse - og du har vel papirer på at du har indleveret den tre gange - så har du jo fulgt købeloven fuldt ud. Der er en fejl, de ikke kan/vil afhjælpe, ergo må du hæve handlen. Derudover har du sendt den ind 3 gange, hvorfor du burde kunne hæve handlen.

At de ikke har kunnet afhjælpe fejlen, gør ikke sagen bedre. Forbrugerstyrelsen hjælper også når tingene er over en mindsteværdi - som i dette tilfælde...

munity

Nørd
Tilføjet:
12-04-2010 21:03:39
Svar/Indlæg:
58/9

Det prøvede jeg. De var så uforskammede, at jeg skulle vente i over 1 time i deres service center. At snakke med 4 personer, inkl. 2 chefer gjorder intet bedre.

Det skal prøves, jeg skal bare lige vide hvad omkostningerne bliver.
Jeg har papirer på alle indleveringer, men de siger bare til mig:

Elgiganten mener, at de ikke kan gøre noget, indtil der bliver lavet en reparation til på produktet, da jeg indsendte den 2. gang ikke talte som en reparation, da de ikke lavede noget på den, og derfor har jeg ikke ret til '3. gang fejl - nyt produkt eller pengene tilbage'. 3. gang er der heller intet lavet, så det tæller heller ikke.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 21:11:48
Svar/Indlæg:
7765/230
at de ikke laver noget på den er jo deres problem, du har sendt den ind og bedt dem lave den..At de ikke gør det enten fordi de ikke kan eller vil kan du jo ikke bruge til et dyt...Og jeg lover dig at havde det været mig der mødte op ville de være lykkelige for at give mig en ny mac bare jeg ville holde min kæft og forlade butikken.. 😛 🤣 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 12-04-2010 21:13:58.

munity

Nørd
Tilføjet:
12-04-2010 21:12:44
Svar/Indlæg:
58/9

Jeg stod hos dem i over en time, og råbte osv. intet hjalp..

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 21:18:03
Svar/Indlæg:
7765/230
ring til extra bladet og hør om ikke de ku være interesseret i at sende en journalist og fotograf med dig når du tager ind og afleverer den næste gang.. :yes:

mikkel2833

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2010 21:19:11
Svar/Indlæg:
330/19
#8 Se så vil der komme andre boller på suppen, hvis de har en journalist og et kamera oppe i hovedet xD

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 21:26:15
Svar/Indlæg:
10398/435
Teknisk set kan du ikke højreklikke.. Du kan klikke med to fingre 😉
Hvad fejler touchpaden? Tracker mus rundt? Kan du klikke, men ikke klikke med to fingre?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 21:28:31
Svar/Indlæg:
10398/435
Vent "2009" modellen (altså version 4,X?)? Har den en knap nederst på trackpad? Eller er hele trackpadden en knap?

Har du prøvet at holde 2 fingre på trackpad mens du klikker?

munity

Nørd
Tilføjet:
12-04-2010 21:32:55
Svar/Indlæg:
58/9
#8+9

Der krig nu drenge, glæd jer til at se mit fjæs på tv ;p

Jo, det kan man sagtens. Trackpaden fejler det, at jeg ikke kan højreklikke, plus at den periodisk slet ikke reagere. Jeg kan sagtens højre klikke med to fingere, men for det meste er højre side HELT defekt.

Ja, late 2009 october edition. Det en stor trackpad, og man kan klikke over alt. Jeg kan godt højreklikke med 2 finger.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 21:39:19
Svar/Indlæg:
10398/435
Man skal ikke kunne højreklikke ved at klikke i højre side.. Hvis højre side er død, fair nok.

My bad, kan læse at man kan definere et right-click område.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Illuminati d. 12-04-2010 21:50:57.

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2010 21:55:56
Svar/Indlæg:
228/8
Lyder som en lignende oplevelse jeg havde med fruens macbook hos Fona,.. det var lidt som at tale til en dør, så der handler jeg ikke mere. Æble køber jeg nok heller ikke igen, det er skidt kvalitet hardware 😕
Jeg endte forøvrigt selv med at punge ud for at få lavet konens macbook.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2010 22:19:57
Svar/Indlæg:
5474/39

enig i Fona er ringe service....

De kunne heller ikke reparere mit head set. De kunne kun finde ud af stå ødelægge tingene lidt mere.

Servicen er på samme grad, som jeg forventer af en net butik...

Så må man jo selv til lave hjemmefusk endnu engang...

Nægtede smide 300 kr ud af vinduet, hvor den kun havde gjort sin pligt i par måneder...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 12-04-2010 22:21:03.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2010 01:07:07
Svar/Indlæg:
2072/117
Ærgeligt du ikke har undersøgt tingene ordenligt selv...

Apple har worldwide garanti, så du burde faktisk have kontaktet Apple og fået oprette en sag, hvor de henviser dig til et sted, hvor den kan fixes.

F.eks. hvis du bor i kbh. kan du aflevere den hos de flinke folk hos Eplehuset og så ordner de den.

Men Elgiganten er snot, JA.

munity

Nørd
Tilføjet:
13-04-2010 07:56:10
Svar/Indlæg:
58/9
Ja, måske. Jeg kan jo ikke kontakte Apple gratis nu. :/

munity

Nørd
Tilføjet:
13-04-2010 09:33:16
Svar/Indlæg:
58/9
Medmindre, hvis jeg kan tage ned til Humac eller Eblehuset?

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2010 09:54:22
Svar/Indlæg:
512/68
Teknisk set findes der heller ikke "3. gang penge tilbage" mere. Nu hedder det sig at hvis der går uforholdsvis lang tid for at reparere produktet kan du få pengene tilbage.

Men har selv haft er par Apple sager som ikke ligefrem er gået med den bedste oplevelse. Er temmelig skuffet over deres service på RMA.

Har du evt prøvet at kontakte Infocare direkte og snakke med teknikeren som har set på din computer?

munity

Nørd
Tilføjet:
13-04-2010 10:21:13
Svar/Indlæg:
58/9
Altså, første gang holdte de den i næste en måned, 2. gang i 1½ uge, 3. gang i ca. 3
uger. Nu ved ikke om, om loven siger at hvis man sætter det sammen, så er det lang tid om reparation.

Nej, jeg har jeg ikke kontaktet ham. Jeg snakker med Elgiganten idag, og hvis det går galt, tager jeg hen til deres hovedkontor.

Måske er en Macbook Pro bedre.

munity

Nørd
Tilføjet:
15-04-2010 16:01:44
Svar/Indlæg:
58/9

Jeg har fået den tilbage, uden at de har gjort noget. De mener ikke, at de kan få den ombyttet eller give mine penge retur.

Denne gang snakkede jeg med 3 medarbejder, der var mega flabbet.. Jeg har stadig ikke fået svar på min klage, og idag ringede jeg ind til deres Service-afdeling. Jeg skulle efterstående meget gerne få ombyttet min bærbar, men det ville være sværere at få mine penge tilbage mente ham jeg snakkede med.

Jeg sagde til ham, at der i købeloven står, at hvis varen er defekt inde for 6 måneder, så kan jeg få den ombyttet eller få pengene tilbage

- han mente så,at der længere ned stod, at medarbejderen valgte det billigste for Elgiganten. - Nu spørger jeg lige, hvad forskellen er på, om de giver mig en ny bærbar, eller giver mig pengene retur?? - Jeg mener ikke at der er en forskel..

Jeg har også snakket med en advokat, som mener at det vil tage min. 4 måneder hvis jeg kontakter forbruger klagenævnet, og hele processen blive done.

Er der ikke en lov, som nogle kan give mig, så jeg kan smække den in tha face på Elgiganten?
--

Starny

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2010 16:03:39
Svar/Indlæg:
318/76
- han mente så,at der længere ned stod, at medarbejderen valgte det billigste for Elgiganten. - Nu spørger jeg lige, hvad forskellen er på, om de giver mig en ny bærbar, eller giver mig pengene retur?? - Jeg mener ikke at der er en forskel..

Der er da klart forskel, hvis elgiganten giver 80% af det produkt du giver 100% for, sparer de da 20% ?

munity

Nørd
Tilføjet:
15-04-2010 16:09:24
Svar/Indlæg:
58/9

Okay, for jeg forstod det sådan: Om de betaler mig en ny bærbar, og forsikring til 8k, eller om de gav mine penge retur var det samme. :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 16:21:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Det er muligt at jeg er lidt blank, men helt præcist hvad er problemet med din Mac?

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 16:41:39
Svar/Indlæg:
2072/117
Har tidligere skrevet de paragraffer herinde som burde anvendes, ser lige om jeg kan finde dem.

Virker til der skal laves en sticky med dette emne.

Edit:
Så fandt jeg tråden:
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Det skal dog self. tilpasses lidt til din specifikke sag.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jesper bb d. 15-04-2010 16:46:48.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
15-04-2010 16:58:42
Svar/Indlæg:
14079/622
Som udgangspunkt kan du, 3. gang en vare er defekt, selv kan vælge mellem at få en ny vare, eller pengene tilbage.

Det kræver naturligvis, at fejlen alle gange har været konstateret. Men det lyder også som om, at det er tilfældet her. Hvis ikke af værkstedet, så af Elgiganten selv.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 17:26:35
Svar/Indlæg:
2072/117
#26 Som følge af KBL. §78 stk. 3
"Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. "

Er det vel ikke køber som vælger, hvis sælger siger de vil omlevere/ombytte hans bærbar.

#0 Du spørg vil hvad forskellen for elgiganten er ved at ombytte eller give dig pengene tilbage, og der er forskellen vel at elgiganten fastholder de penge som de har tjent ved salget af din computer.
Hvis de blot giver dig pengene retur, mister de denne fortjeneste.

Det med at reperation af samme fejl 3 gange = Pengene retur, er normal praksis, men ikke umiddelbart noget som står i købeloven. (medmindre jeg har overset noget)

Tror du skal regne med at de ombytter computeren, men det er da godtnok nogle inkompetente spassere i snotgiganten.

Mac's kan SLET ikke højreklikke, heller ikke på trackpad'en!!!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 17:35:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #27

Det kan de da godt?

http://www.apple.com/dk/macboo...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 15-04-2010 17:39:23.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 18:14:20
Svar/Indlæg:
2072/117
#28 Det var ironisk 😛

Dumme folk i elgiganten der siger den ikke kan...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 18:21:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

... men, det kan den jo godt 😐

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 18:23:18
Svar/Indlæg:
2072/117
#30 Ja.....

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 18:27:15
Svar/Indlæg:
6181/270
You got spanked by Elgiganten.

munity

Nørd
Tilføjet:
15-04-2010 20:27:16
Svar/Indlæg:
58/9
-> #23

Det er muligt at jeg er lidt blank, men helt præcist hvad er problemet med din Mac?

- Se #0 :)

Har tidligere skrevet de paragraffer herinde som burde anvendes, ser lige om jeg kan finde dem.

Virker til der skal laves en sticky med dette emne.

Edit:
Så fandt jeg tråden:

Det skal dog self. tilpasses lidt til din specifikke sag.

- Dem kan jeg desværre ikke bruge, da den har været inde 3 gange, men der kun er lavet reparation 1 gang ifølge Elgiganten. Mange tak alligevel. :/

Som udgangspunkt kan du, 3. gang en vare er defekt, selv kan vælge mellem at få en ny vare, eller pengene tilbage.

Det kræver naturligvis, at fejlen alle gange har været konstateret. Men det lyder også som om, at det er tilfældet her. Hvis ikke af værkstedet, så af Elgiganten selv.

- Det burde det også være her, men Elgiganten mener, at min bærbar ikke er repareret 3 gange, kun sendt til værksted 3 gang. Indtil videre er den kun repareret 1 gang.

#26 Som følge af KBL. §78 stk. 3
"Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. "

Er det vel ikke køber som vælger, hvis sælger siger de vil omlevere/ombytte hans bærbar.

#0 Du spørg vil hvad forskellen for elgiganten er ved at ombytte eller give dig pengene tilbage, og der er forskellen vel at elgiganten fastholder de penge som de har tjent ved salget af din computer.
Hvis de blot giver dig pengene retur, mister de denne fortjeneste.

Det med at reperation af samme fejl 3 gange = Pengene retur, er normal praksis, men ikke umiddelbart noget som står i købeloven. (medmindre jeg har overset noget)

Tror du skal regne med at de ombytter computeren, men det er da godtnok nogle inkompetente spassere i snotgiganten.

Ja, men selvom de mister fortjenesten, betyder det jo ikke, at de skal sælge defekte varer.

Jeg har snakket med Elgigantens lagerchef i Tåstrup, og han var det største svin. Han mente, at jeg skulle sende den ind 4. gang.

- Jeg sagde så, at hvis 4 medarbejder har checket den, må det da tælle, og han mener at ufaglærte ikke har et ord at sige. Så sagde jeg bare, at så var alle i Elgiganten ufaglært, og det var så korrekt ifølge ham.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KiloDunse d. 19-07-2018 00:03:58.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 20:31:37
Svar/Indlæg:
7765/230
http://ekstrabladet.dk/om_ekst...

send dem linket til denne tråd så kan det jo være de kontakter dig og elgiganten..lol

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 15-04-2010 20:33:04.

munity

Nørd
Tilføjet:
15-04-2010 21:37:23
Svar/Indlæg:
58/9

Okay, mange tak. :)