-> #23
Det er muligt at jeg er lidt blank, men helt præcist hvad er problemet med din Mac?
- Se #0 :)
Har tidligere skrevet de paragraffer herinde som burde anvendes, ser lige om jeg kan finde dem.
Virker til der skal laves en sticky med dette emne.
Edit:
Så fandt jeg tråden:
Det skal dog self. tilpasses lidt til din specifikke sag.
- Dem kan jeg desværre ikke bruge, da den har været inde 3 gange, men der kun er lavet reparation 1 gang ifølge Elgiganten. Mange tak alligevel. :/
Som udgangspunkt kan du, 3. gang en vare er defekt, selv kan vælge mellem at få en ny vare, eller pengene tilbage.
Det kræver naturligvis, at fejlen alle gange har været konstateret. Men det lyder også som om, at det er tilfældet her. Hvis ikke af værkstedet, så af Elgiganten selv.
- Det burde det også være her, men Elgiganten mener, at min bærbar ikke er repareret 3 gange, kun sendt til værksted 3 gang. Indtil videre er den kun repareret 1 gang.
#26 Som følge af KBL. §78 stk. 3
"Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. "
Er det vel ikke køber som vælger, hvis sælger siger de vil omlevere/ombytte hans bærbar.
#0 Du spørg vil hvad forskellen for elgiganten er ved at ombytte eller give dig pengene tilbage, og der er forskellen vel at elgiganten fastholder de penge som de har tjent ved salget af din computer.
Hvis de blot giver dig pengene retur, mister de denne fortjeneste.
Det med at reperation af samme fejl 3 gange = Pengene retur, er normal praksis, men ikke umiddelbart noget som står i købeloven. (medmindre jeg har overset noget)
Tror du skal regne med at de ombytter computeren, men det er da godtnok nogle inkompetente spassere i snotgiganten.
Ja, men selvom de mister fortjenesten, betyder det jo ikke, at de skal sælge defekte varer.
- Jeg sagde så, at hvis 4 medarbejder har checket den, må det da tælle, og han mener at ufaglærte ikke har et ord at sige. Så sagde jeg bare, at så var alle i Elgiganten ufaglært, og det var så korrekt ifølge ham.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KiloDunse d. 19-07-2018 00:03:58.