Superbruger
Tilføjet:
13-04-2010 07:21:50
Svar/Indlæg:
650/97
Inden jeg overhovedet går i gang, vil jeg gerne pointere, at jeg IKKE er fanboy. Jeg går udelukkende efter det, som yder bedst til pengene, så hvor vidt om der står Intel/AMD eller nVidia/ATI er jeg indifferent overfor.
Da jeg for nogle år siden byggede min nuværende PC var der ikke så meget at rafle om når det kom til CPU og gfx. Intel og nVidia var på daværende tidspunkt de bedst ydende, hvorfor valget også faldt på disse. Siden da har min computer kørt fint. Clockede den med det samme til fra 2.13 ghz til 3.2 ghz og alt var vel. Dog har jeg med mit seneste spil og skærm (øget opløsning) indkøb, rendt ind i problemer. BFBC2 kan kun køres på "low" settings i gfx, hvis det skal køre ordentligt, og det er f..... nitten 😕
Det store spørgsmål er så, hvis jeg vil ud og købe et nyt setup, hvad skal jeg så gå efter???
Jeg har set mig lun på ATI, og har også fornemmelsen af efter at have læst en del her på siden, at det er det bedste pt. (f.eks. 2 x HD 5870 i CrossFire), jeg kan dog tage fejl.
Mht. bundkort og CPU er jeg dog lidt på herrens mark. Det eneste ønske jeg har der, er at jeg fra dag 1 gerne vil OC processoren, så jeg kan få masser af ydelse, uden at behøve at købe den allerdyreste CPU.
Hvis jeg sætter et budget på 8-9k til CPU+køler, bundkort og gfx hvad vil I så anbefale?
RAM, HDD, PSU osv. skal jeg nok selv hitte ud af 🙂
På forhånd tak 🙂