#8 otte grader er sgu en del, men som Bims er inde på kan det være fordi den ene kerne bruges til det løse i Windows.
Jeg havde selv på min "gamle" Q6600 9-10c forskel fra den koldeste til den varmeste, det kan skyldes at køleren ikke er monteret 100% korrekt, at køleren eller CPU'en er skæv eller hvis du har en kølepasta der først sætter sig efter X antal timer.
Ville dog sætte mine penge på det Bims siger, og så er der altid lidt forskel på den koldeste og varmeste kerne, har selv 4c forskel på min overclockede i7 920, og det syntes jeg er pænt.
Mht. temperatur monitor program så bruger jeg Realtemp, føler det er den der er mest præcis og så kan man minimere den til "tray" og ellers lade den være der i alt den tid man bruger PC'en og så få en måling på højeste og laveste temperatur.
Ydermere kan du se grafikkort temperaturen og køre en lille bench som giver dig en score i form af points, det er sjovt at holde øje med hvor meget scoren stiger eftersom man additere flere MHz til processoren.
Puha, så skal jeg ikke bede om mere. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Elitesoldaten d. 13-04-2010 21:59:59.