Hjælp Med Lyd Igennem Hdmi

Diverse d.  14. april. 2010, skrevet af HrWest
Vist: 665 gange.

HrWest
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-04-2010 12:18:48
Svar/Indlæg:
1/1
Hejsa

Jeg har en pc skærm m/ ind. højtalere, hvor jeg får lyden igennem hdmi. Det fungere også fint.

Jeg har så lige købt en forstærker med hdmi indgang, sådan at jeg ka få billede/lyd fra computeren op på tv'et.

Jeg har et Ati 4870, med to dvi/hdmi adaptere, så jeg tænkte det går skide godt :)

Mit problem er så at Ati understøtter kun lyd igennem hdmi, på en skærm ad gangen... Øv bøv

Så er der nogen der har en ide/workaround til dette, er der nogen måde på at få lyd ud på de to skærme på samme tid? For inde i "lyd" i kontrolpanel, kan man jo kun anvende et output, ellers kunne jeg jo bare have lyden igennem jackstik til skærmen.

Håber at høre fra jer.


Hilsen Jesper
Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2010 21:01:26
Svar/Indlæg:
648/5
Hvorfor skal du bruge lyd på fjernsynet mens du bruger anlægget? Kan du ikke bare stoppe lyden gennem HDMI og så sætte din alm. lydkort som standard og bruge optisk eller lignende?


HrWest
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-04-2010 21:14:55
Svar/Indlæg:
1/1
Nej du misforstår mig så... jeg bruger ikke lyden samtidig. Jeg har bare begge skærme sat til med hdmi. min forstærker er imellem mit tv og min pc, sådan at lyden bliver spillet af forstærkeren og billedet blir vist på tvet.

problemet er at ati's kort ikke kan sende lyden ud på begge dvi udgange samtidig. OG dette gælder også selvom at den ene skærm er slukket.

Ideen var jo at jeg sku kunne tænde for tvet og se film fra computeren.

håber det udredte mistforståelsen


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2010 22:15:21
Svar/Indlæg:
4657/53
Har din pc skærm en analog lyd indgang , for så kan du bare skifte mellem de 2 lydkort. Alt efter hvor lyden skal hen