Overclocker
Tilføjet:
15-04-2010 10:53:03
Svar/Indlæg:
39/8
Ohøj hardware freaks 😉 Jeg har fundet mig en ok løsning med en mac mini, Plex og Elgato. De ting giver et fantastisk mediecenter med PVR og det funger. Jeg skiftede hurtigt minis disk fra en 160GB til en 640 GB, men nu er den fuld!
Jeg vil gerne have alle mine dvdunser over som iso filer, men der er ikke plads nok... Som jeg vurderer det, skal der være plads til 500 film a 4,8 GB + serier + div. optagelser = XX TB. Derudover backup sikkert af 2 maskiner.
Jeg har læst og læst, men kan ikke rigtig komme frem til den bedste løsning. Jeg hælder selv til Drobo og så X*2TB diske, men det er mega dyrt! NAS og Raid er ikke meget jeg kender til, men de virker lidt små med ca. 2 X 3,5 pladser. Jeg ved godt der er NAS bokse med 4 diske, men så er der alt det med Raid og ens harddiske før det spiller. Jeg vil gerne have noget, hvor jeg kan udbygge pladsen og skifte diske, efterhånden som de bliver for små.
Jeg kunne helt simpelt også bare plaste de 4 ledige usb porte til med eksterne diske, men jeg synes, det er kluntet og de bruger vel også en del strøm, når de kører 24/7 med hver deres lille strømforsyning.
Hvad gør I, jeg er vel ikke den eneste, der har mange film og er ved at løbe tør for disk plads?
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Holst83 d. 15-04-2010 10:54:54.