8800GTS. Lyd ud gennem DVI, + P5E S/PDIF

Bundkort / CPU d.  16. april. 2010, skrevet af Spagme
Vist: 353 gange.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2010 19:44:38
Svar/Indlæg:
792/52
Hej.

Min lillebror har købt nyt gear til stuen i form af en fladskærm, + et anlæg, med HDMI indgang.

Han vil så kunne afspille film fra hans computer, med surround sound og billede gennem HDMI, til hans anlæg, men han har så kun et gammelt 8800GTS G92, hvor der er mulighed for at føre 2 ledninger ned til bundkortet, og få digital lyd den vej, så han slipper for at trække et optisk kabel ved siden af.

Hans grafikkort har så kun 2 DVI udgange, så første spørgsmål går ud på:

1. Skal man bruge en speciel DVI->HDMI Dongle, som ved ATI kort der kun har DVI udgang? eller kan man tage en hvilken som helst dongle?

Han har så et Asus X38 bundbræt, hvor der er udgang til denne feature, men der går så 3 ledninger fra det stik, hvor der på grafikkortet kun er 2 stik.

2. Hvilke ledninger skal man trække op til grafikkortet?
Billede af manual.

Jaah, på det her punkt var ATI lidt længere fremme i skoene, har selv HD4890 med HDMI udgang, og det spiller bare med lyd og det hele.

Håber der er nogen derude der har lidt erfaring med digitallyd igennem HDMI på ældre nVidia kort.

Mvh. Spagme

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Spagme d. 16-04-2010 19:45:36.
Spagme

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2010 20:06:43
Svar/Indlæg:
792/52
Jeg er egentlig ikke helt 100% sikker på at de 2 pins der sidder ved siden af PCI-E power stikket er til S/PDIF in, nogen der kan bekræfte det?

ParadoXX

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2010 12:00:38
Svar/Indlæg:
185/2
I nogle tilfælde kan det godt lade sig gøre, hvad står der i manualen til gfx om den lydindgang du nævner.
Det kræver i bedste fald at videreføre lyden på mb til gfx (som du selv er inde på) og så en dvi>hdmi adaptor som er beregnet til at videreføre den ekstra lydforbindelse som gfx skal være født til ellers vil det aldrig lykkedes.
Hvis det ikke er forberedt til at videreføre lyd fra mb, ville mit umiddelbare forslag være at bytte 8800gts til 3870HD eller højere for det virker med den tilhørende dvi>hdmi og indbygget hd audio i gfx som dit eget.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ParadoXX d. 17-04-2010 12:01:54.