Mobile enheder mister trådløs forbindelse.

Diverse d.  17. april. 2010, skrevet af Symbol
Vist: 2356 gange.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2010 09:36:18
Svar/Indlæg:
576/62

Hey.
Jeg har et problem med at mine mobile enheder (ipod touch, mobiler og bærbare) mister forbindelsen eller adgangen til min trådløse router.
Den ene dag kan jeg sagtens logge på netværket med min youch, men dagen efter kan den eksempelvis ikke.
Den kan sagtens finde min forbindelse, men kan ikke logge på.
Jeg skal så genstarte routeren og enheder kan igen logge på, men hvis jeg så slår wifi fra på enheden er det ikke sikkert den kan logge på igen når wifi tændes næste gang.
nogen gange kan den, nogen gange ikke ☹
Løsningen har været at jeg på daglig basis genstarter min router og det er ved at blive lidt træls.
Min router er en ældre Linksys WRT54G og jeg har stofanet.

Routeren er opdateret til nyeste firmware.

Jeg har desuden en Netgear stora tilsluttet routeren, samt 3 stationære.

Jeg har rodet en del rundt i router opsætningen, men er lidt på bar bund.

håber på lidt input.
på forhånd tak
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2010 14:18:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Er din router tilmeldt "always on"?

Jeg har lidt det samme problem, alt efter hvordan (og i hvilken rækkefølge) jeg har koblet tingene op på.

Har min iPod eller anden laptop været af netværket, mens jeg har skiftet mellem WLAN og GB-LAN, kan jeg ikke koble på nettet igen.

Jeg holder fint den trådløse forbindelse, men der er ikke adgang til internettet.

Om det samme gør sig gældende for din router, der så nægter adgang til det trådløse net, skal jeg ikke kunne sige.

Men prøv, hvis ikke du allerede har gjort det, lige at sætte routeren til 'always on' og kun den.

Leg så bagefter med de forskellige enheder.

En anden årsag kan også være hvis der er mange andre tådløse netværk i nærheden, og de kører på samme kanal som du, at der er intereferens.

Som sagt. Prøv at leg lidt rundt med det. På et eller andet tidspunkt rammer du guld, såfremt der ikke er tale om en reel teknisk begrænsning.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2010 16:21:36
Svar/Indlæg:
576/62

Tak for respons.
den er på always on.

Jeg prøver mig lidt frem endnu...

Zooy

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2010 17:30:46
Svar/Indlæg:
88/5
Jeg ville først tjekke fra konflikter med andre trådløse netværk i nærheden og evt. skifte kanal på det trådløse.

Hvilken version af WRT54G´eren har du ?

Hvis det er 5 eller tidligere ville jeg prøve at bruge dd-wrt på den, da det i følge min erfaring er bedre end standard firmwaren fra Linksys.

Netop det med at den skal genstartes af og til med det tråløse, synes jeg at dd-wrt løser.

Mvh
Zooy

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2010 08:55:23
Svar/Indlæg:
576/62

Det er version 7 jeg har.
Vil prøve at skifte kanal og se om det virker.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2010 09:15:06
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg har også haft en WRT54G der kørte upåklageligt, men en dag holdte den op med at sende på det trådløse. Jeg skiftede så bare kanal, og så kørte det igen.
Jeg brugte denne guide til at finde den rigtige kanal: http://kundeservice.tdc.dk/pri...

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2010 21:01:42
Svar/Indlæg:
576/62

Brugte linket og har ændret kanalen.

Men...jeg har i 24 timer ikke haft problemer med det trådløse, efter jeg tog min netgear stora netværksdisk fra.
Kunne tyde på den går ind og konflikter på en eller anden måde, men den er jo ellers ikke trådløs?