Vista ultimate Boot problemer! URGENT!

Software d.  17. april. 2010, skrevet af Whiner
Vist: 1250 gange.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
17-04-2010 15:16:06
Svar/Indlæg:
83/12
Hey allesammen, jeg sidder med et rigtig træls problem, eftersom jeg gik fra XP 64bit til Vista 64bit Ultimate for ca et halv år siden, og jeg valgte at installere Vista på min nye harddisk, istedet for at slette XP som lagde på min Raptor HD (som var ved at stå af alligevel). Jeg havde godt nok et problem med vista ikke ville boote uden min Raptor hd var koblet til computeren.

Så nu sidder jeg her et halvt år efter, min Raptor brændte tilsyneladende sammen igår aftes. Og da jeg så her til morgen tændte for maskinen som sædvanlig, Ja .. Så gik den bare i sort og sagde der ikke var noget operativsystem. blablabla, you know the deal.

(jeg plejer også altid at skulle vælge om jeg vil starte op i XP eller vista, hvilket var ret belastende, men stædig som jeg er nægtede jeg at geninstallere lortet, det er for bøvlet at miste alle sine Bogmærker og alt sådan noget tingeltangel.)

Nu har jeg smidt min recovery cd'en i maskinen (det ligger på bundkortet) , og prøver så at finde den inde i Systemgenoprettelse. Men den er slet ikke på listen. :'-(
Her er hvad den siger: Hvis operativsystemet ikke vises på listen, skal du klikke på Indlæs drivere for at indlæse driverne til dine harddiske.
"Indsæt installationsmediet til enheden, og klik på OK for at vælge driveren."

Derefter er jeg helt på bar bund. Og vil meget gerne undgå en formatering?? :no:

På forhånd mange tak for jeres forhåbentlige brugbare svar 😀
Whiner

Overclocker
Tilføjet:
17-04-2010 16:19:22
Svar/Indlæg:
83/12
Den opfører sig som den lige har mistet harddisken hvorpå Operativsystemet lagde, men det passer jo ikke, for den Harddisk det hele kører på virker jo upåklageligt :s
Brugte jo ikke engang den raptor til noget udover der lagde lidt gemte filer hist og her, også self XP som ikke blev brugt. 😕

Jeg har virkelig prøvet alt hva mine evner rækker til, men kan bare ikke få den til at fatte og boote på den forbandede harddisk. Det giver jo ingen mening ..

Har snart nået det punkt hvor frustrationen ender med at splitte det ad :no:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Whiner d. 17-04-2010 16:26:02.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2010 16:33:03
Svar/Indlæg:
3065/208
Det kan godt fixes med recovery console. Tryk F3 og "drop til recov. console". Her skal du bruge "bcdedit.exe" til at reparere/erstatte bootsektor på din "nu" primære harddisk.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
17-04-2010 20:25:01
Svar/Indlæg:
83/12
Okay, jeg har nu prøvet hva du sagde, og mere til. Men det fungerede heller ikke.
Har feks ikke noget der hedder Recovery console når jeg trykker F3. eller alle de andre steder jeg har kigget i systemet 😕
Jeg har været inde i Kommandoprompt og fulgt alverdens løsninger til ingen nytte.
Har fulgt denne "guide"( http://neosmart.net/wiki/displ... )
fra top til tå, men allerede ved Step 3 er den gal igen:

"Then ask it (nicely!) to try and rebuild your BCD data from scratch:

del C:\boot\bcd (Dette punkt vil den ikke fuldføre, og kan ikke finde filen, selvom boot drev X:, Harddisk C: og CD'en sidder i E:)

bootrec.exe /rebuildbcd "

,, her siger den:

Windows-installationerne blev gennemsøgt.
Samlet antal identificerede Windows-Installationer: 1
[1] C;\Windows
Skal installationen føjes til startlisten? Ja(J)/Nej(N)/Alle(A): ,, Taster jeg så J, N eller A siger den
Elementet blev ikke fundet.
"

Det syntes bare ikke at ville lykkes for mig, selvom jeg ved med 100% sikkerhed at OS ligger på C: og jeg self har min recovery CD i maskineriet..

Kan det være endnu en defekt harddisk jeg har med at gøre her?
Den virker jo fint, eftersom jeg sagtens kan kigge ind på den når man evt vil indlæse drivere.

Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Whiner d. 17-04-2010 20:47:08.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2010 21:21:38
Svar/Indlæg:
1248/70
Det er min erfaring at selvom det tager laaang tid at reinstallere, så er det tidsmæssigt/ærgelsesmæssigt langt at foretrække, fremfor en endeløs række af forsøg på at redde en gammel installation, selv om den kommer op at køre igen, så vil der ofte være mange problemer med tidligere installerede programmer, ikke mindst div. spil.

men held og lykke, håber du har ferie eller noget lign.

--------CB

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2010 11:53:46
Svar/Indlæg:
3233/128
Gad egentlig ikke svare men dit problem er at en dal af dine filer ligger på dne døde hdd og derfor kan du ikke boote din pc. Du har nemlig ikke installere korrekt..... Ny installation med kun en hdd i så kører det igen...

Gringo

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2010 09:56:18
Svar/Indlæg:
25/1
Har du checket at bios er sat op til at boote på din Harddisk med det nuværende OS på?